loader image
Alacsony költségkerettel hirdetsz?

Alacsony költségkerettel hirdetsz?
Ezekre figyelj a Google hirdetéseknél!

Biztosan veled is előfordult már kis- vagy középvállalkozásként, hogy elment a kedved a nagy cégekkel való versenytől. Hatalmas hirdetési keretek, megkapó reklámszlogenek és profi csapat áll legtöbbször ezek mögött az óriások mögött, ezért érthető, ha néha elveszted a motivációdat a Google hirdetések kapcsán. Az is lehet, hogy nem bízol a hatékonyságukban sem, pedig számos olyan trükk van, amellyel a kisebb cégek is teret nyerhetnek a Google hálózatán.
Lássuk hát, hogyan lehetnek sikeres Google hirdetéseid kisebb költségkeret mellett.

A 6-14 éveseknek szervezett tábort kifejezetten ilyen korú gyermekek szüleinek jelenítettem meg Google hirdetésekben. Az ifjú résztvevők toborzásához – a szülők figyelmének felkeltéséhez – Facebook bejegyzéseket és hirdetéseket is alkalmaztam.
A mindenmentes bisztró számára olyan hirdetéseket hoztam létre a Google rendszerében, amivel akkor érte el leendő vendégeit, amikor azok olyan helyet kerestek, ahol mentes fogásokat fogyaszthatnak.
Az időszakos ajánlatok akkor sikeresek, ha sokan tudomást szereznek róla. Többek között erre alkalmasak a Google Display képes hirdetések: költséghatékonyan juthat el az üzeneted tömegekhez. Ezt a módszert alkalmaztam ebben az esetben is, amikor egy cukrászda a szezonális kínálatát akarta népszerűsíteni.

Konzisztens hirdetési keret

Beszéljünk először a pénzről, hiszen mindannyian tisztában vagyunk azzal, hogy ez a legkritikusabb tényező egy kis- vagy középvállalkozás életében. Ha Google Display vagy keresési hirdetést szeretnél létrehozni, akkor törekedj arra, hogy ahelyett, hogy egy nagyobb összeget használnál fel hirdetésre viszonylag rövid idő alatt, inkább próbáld meg a költségkeretet elosztani. Egy egyszerű módja lehet a napi költségkeret kiszámításának, ha vesszük a teljes marketingköltséget, megszorozzuk a Google Ads arányával (például a teljes marketingköltség 20%-a), majd elosztjuk a napok számával az adott hónapban:

Teljes marketingköltség * Ads aránya

Napok száma

= Napi költségkeret

Fontos még megemlíteni azt is, hogy a költségkeret gyakori módosítása csökkentheti a fiók teljesítményét, hiszen a Google-nek újra kell kalibrálnia a hirdetéseid megjelenítési módját.

Törekedj a legnépszerűbb kulcsszavak mellőzésére, hiszen ezeknek nagyon drága az egy kattintásra jutó költsége és hamar elviszik a teljes büdzsét. Próbálj a rengeteg népszerű kulcsszó helyett inkább kevesebb, de specifikus kulcsszavakra fókuszálni.

Rendezvényhelyszín számára keresőoldali hirdetéseket hoztam létre a Google rendszerében, hogy elérje azokat, akik épp rendezvény szerveznek, rendezvényhelyszínt keresnek.
A Google Display képes hirdetésekkel akkor érhetjük el az embereket, amikor kedvenc weboldalaikat böngészik. De mivel ilyenkor az adott weboldal tartalma van a fókuszban, a figyelem felkeltéséhez elengedhetetlen a megfelelő minőségű hirdetési grafika. A kampány sikeréhez pedig a jól megfogalmazott üzenet.
Optika számára készítettem termékbemutató slideshow kisfilmet, melyet megosztottam a közösségi oldalakon, majd YouTube-on átugorható videóhirdetésben népszerűsítettem.

Ne akarj mindent egyszerre

Alacsony költségkeret esetén szinte azonnal felmerül az emberben, hogy mire költse azt a bizonyos összeget. A legcsábítóbb megoldásnak az tűnhet, ha mindent megmutatunk, hiszen nem tudhatjuk, hogy melyik érdekli a fogyasztót – gondoljuk. Ez azonban téves feltételezés, legalábbis, ha a Google szempontjából vizsgáljuk.

Tegyük fel, hogy a havi Google Ads költségkeretünk 50.000 Ft. Ebből te meg szeretnél valósítani 3 kampányt, kampányonként 2 hirdetési csoporttal. A fentebb említett számítás alapján a napi költségkereted 1666 Ft. Ezt az összeget kell elosztanod 3 kampány között, ami azt jelenti, hogy kampányonként körülbelül 555 forintod lesz, és a 2 hirdetéscsoportra ezáltal körülbelül 277 Ft jut.

Annak függvényében, hogy mekkora a verseny, milyen kulcsszavakat használsz és egyáltalán milyen terméket/szolgáltatást hirdetsz, ez naponta körülbelül 1-8 kattintást eredményez. Ebből az átkattintási arányból könnyen kikövetkeztethető, hogy ebből nem valószínű, hogy túl sok vásárlás lesz.

Így ahelyett, hogy megpróbálnád minden termékedet egyszerre hirdetni, törekedj bizonyos termékcsoportokra vagy termékekre. Ideális lehet ilyenkor azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat választani, amik a legnépszerűbbek, hiszen ezeknek a „kelendőségéről” már van némi tapasztalatunk. Alkalmazz finom célzási módszereket, és próbáld leszűkíteni a célcsoportodat. Ezáltal a Google is relevánsabbnak fogja értékelni a hirdetést, és neked is több vásárlód lesz vélhetően.

Használd ki a remarketing előnyeit

Régóta tudjuk, hogy egy meglévő vevő (vagy potenciális vevő) „megtartása” sokkal költséghatékonyabb, mint egy új megszerzése. A Google Display hálózatán is sokkal költséghatékonyabb akkor hirdetni, ha már van egy bizonyos számú (legalább 100 fő) remarketing listád. Ezzel nem csak a költségeidet csökkented, de törzsvevőket is könnyedén toborozhatsz, akik aztán jó ajánlásként fognak szolgálni a vállalkozásod számára.

Szabályozható költségvetésű Google és Facebook hirdetések használata a meghatározott célcsoportok (adott megyékben kisgyermekes szülők) eléréséhez.

Ne akarj első lenni

Bár általános berögződés, hogy elsőnek kell lennünk mindenben, ez nem túl jó stratégia, ha kis költségkerettel operálunk. Ne az első helyre törekedj, hanem inkább arra, hogy ne maradj az éterben, és folyamatosan látható legyél. Az első hellyel ez szinte lehetetlen, hiszen nagyon hamar elfogyasztja a teljes költségkeretünket. A harmadik vagy negyedik hely még mindig eléggé szem előtt van, de kis büdzsé mellett könnyebben megtérül, mint az első vagy második hely.

Jól látható tehát, hogy a Google hirdetési hálózatán akkor is van esélyünk, ha kisebb a büdzsénk, csupán arra kell figyelnünk, hogy a megfelelő stratégiát alkalmazzuk, és jobban összpontosítsuk az erőforrásainkat.

Kérj szakmai segítséget, ha elakadtál a hirdetéseddel vagy szeretnéd, hogy profi csapat tervezze és kezelje a Google-on futó hirdetéseidet.

Kérj ajánlatot itt...

    ...vagy érdeklődj telefonon...

    Telefonszám: +36 70 / 62 84 314

    hétfő – péntek 9:00 – 18:00

    szombat: 10:00 – 13:00

    ...vagy kérj e-mailen.