loader image
Facebook poszt kiemelése

Facebook hirdetéskezelő vs. posztkiemelés

Bár a Facebook az utóbbi években elég egyszerűvé „varázsolta” felületén a hirdetést a Kiemelés gombbal, nem szabad, hogy megfeledkezzünk a Hirdetéskezelőről. Ez lehet ugyanis a kulcs egy sokkal optimálisabb eredmény eléréséhez, amivel nem csak spórolhatunk, de több potenciális vásárló fogja látni a hirdetéseinket is.

Lássuk hát, hogy mik azok a funkciók, amelyek a Hirdetéskezelőt és a Kiemelést megkülönböztetik.

A kiemelésről

A kiemelés a legegyszerűbb módja annak, hogy több embert érj el a Facebook-on keresztül a tartalmaiddal. A kiemelés során megcélozhatod az oldalad kedvelőit, az ő ismerőseiket vagy más, a Facebook-on jelen lévő embereket. Három dolgot kell hozzá megadnod:

  1. Kiket szeretnél elérni (egyszerű demográfiai célzással)
  2. Mennyiért szeretnél hirdetni
  3. Mennyi ideig szeretnéd, hogy fusson a hirdetés

A kiemeléssel hirdetett posztod a Facebook és Instagram hírfolyamban, valamint a Messenger-ben jelenik meg jó eséllyel. A kiemelt hirdetést – a Hirdetéskezelőből beállítottal szemben,- nem tudod módosítani, így ha már leokéztad, akkor már ugyanazzal a szöveges tartalommal és célzással kell végig futnia, hacsak nem leállítod időközben.

Tehát a kiemelés a hirdetés „lebutított” változata, amely ugyan definícióját tekintve ugyanúgy hirdetés, mégis lényegével kevesebb funkciót és beállítást fogsz tudni igénybe venni a használatakor.

Na de, akkor mik is azok a plusz dolgok, amik a Hirdetéskezelőben várnak?

A hirdetéskezelőben sokkal fejlettebb testreszabási lehetőségek vannak, mint egy egyszerű kiemelésnél. Nem meglepő tehát, hogy ez a marketingen belül is egy külön szakterület, ami komplex tudást és naprakészséget igényel. Az itt beállított hirdetések lényegével alkalmasabbak arra, hogy a weboldaladra tereld az embereket és mérhető eredményeid legyenek. Ezen kívül számos olyan beállítás elérhető, ami segíthet abban, hogy a legrelevánsabb célközönséget érd el.

Lássuk hát, hogy mik a legfontosabb különbségek:

Hirdetési cél

Ez általában az első lépés, ahol a laikus visszafordul, hiszen nem teljesen tudja, hogy melyiket is kéne választania. A hirdetési cél meghatározása pedig nagyon fontos lépés, hiszen ezáltal nemcsak a költségeidet tudod optimalizálni, de meg tudod határozni azt is, hogy mit szeretnél elérni a hirdetéseddel. Pang a Facebook oldalad és több kedvelést, kommentet szeretnél? Vagy egy jó akcióra szeretnéd felhívni a figyelmet a webshop-odban, ezzel több vásárlást generálva? Esetleg az e-mail listádat szeretnéd bővíteni? A Facebook Hirdetéskezelője mindegyikre kínál megoldást.
Ha nem tudod, hogyan kezdj neki, és profi szakmai segítséget szeretnél a hirdetésbeállításokhoz, akkor keress bizalommal!

Célzási lehetőségek

Célzási lehetőségek ugyan a kiemelésnél is vannak, azonban ezek nem térnek ki túl sok mindenre. Ezzel szemben a Hirdetéskezelőben nem csak az életkort, földrajzi helyet vagy nemet tudod például beállítani, de érdeklődési köröket, hasonmás célközönségeket és különböző célközönség-típusokat is meg tudsz adni és elmenteni. Ha például rendezvényhelyszínként (is) funkcionálsz, akkor könnyedén létrehozhatsz többféle célközönséget: egyet az esküvői foglalásoknak, egyet a születésnapi/névnapi foglalásoknak, egyet pedig a céges rendezvényeknek.

Hirdetéselhelyezések

A hirdetéselhelyezések egy másik olyan beállítás, amely egy sima kiemelésnél nem érhető el, mégis kritikus tényező lehet a kampány vagy a hirdetés sikerességet illetően. Nem mindegy ugyanis, hogy a célcsoportod hol van jelen, milyen eszközökről használja a Facebook-ot vagy éppen a Facebook-on kívül eső alkalmazásokat és weboldalakat. Nagyon fontos tehát, hogy megfelelő módon szűrd az elhelyezéseket, és igyekezz ott jelen lenni, ahol a célcsoportod is – főleg, ha nem csak a kattintásokért fizetsz. Minek jelenne meg ugyanis a hirdetésed egy nem releváns platformon? Ha például személyi edzéseket szeretnél értékesíteni online, akkor nem biztos, hogy ideális, ha az Audience Network által a pacalpörkölt receptjénél dobja fel a hirdetésedet.

Kreatív formázási lehetőségek

Galéria, gombok, kollekciós hirdetések – csupa szexi dolog. És nem csak szexi, de nagyon hatékony is. Míg a kiemelésnél általában egy képes (vagy videó) tartalmat tudsz hirdetni, addig a Hirdetéskezelő lehetőséget biztosít számodra, hogy többféle formátum közül válassz. Legyen az egy galéria formátumú hirdetés, ahol akár 10 képet (terméket) is meg tudsz jeleníteni vagy éppen egy kollekciós hirdetés, ahol a termékkatalógusodból tudsz több terméket színvonalas módon prezentálni.

Konklúzióként elmondható, hogy számos olyan előny vár a Hirdetéskezelőben, amelyet egy egyszerű kiemeléssel nem tudsz kiaknázni. És miért is ne használnád ki a platform nyújtotta lehetőségeket, főleg, hogy a kiemelésért és a hirdetéskezelőben beállított hirdetésekért is nagy valószínűséggel ugyanazt az összeget fizeted?

Több mint 10 éves szakmai tapasztalatommal nem csak a hirdetések beállításában, de az optimalizálásban is segíteni tudok, így biztosan találunk számodra olyan megoldást, amely megfelel az üzleti céljaidnak.

Kérj ajánlatot itt...

    ...vagy érdeklődj telefonon...

    Telefonszám: +36 70 / 62 84 314

    hétfő – péntek 9:00 – 18:00

    szombat: 10:00 – 13:00

    ...vagy kérj e-mailen.