A Karácsony már most kezdődik: marketing tanácsok vállalkozásoknak a karácsonyi kampányhoz

A Karácsony már most kezdődik: marketing tanácsok vállalkozásoknak a karácsonyi kampányhoz

Amikor a karácsony szóba kerül, akkor sokaknak az ajándékok csomagolása, a karácsonyi dekoráció vagy éppen a sütés-főzés jut először eszébe. Na de mi van akkor, ha vállalkozásunk van, és szeretnénk kitűnni az óriási reklámzajban?
A karácsonyi időszakban 30%-os növekedés volt tapasztalható a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumenében 2019 novemberében, ezzel folytatva az évek óta tartó bővülést (portfolio.hu). Szeptemberben a karácsonyi ajándékkal kapcsolatos kulcsszavak „környékén” ugyan még nem túl nagy a mozgolódás, október végére és novemberre már ugrásszerű növekedés tapasztalható a Google keresésekben is.

A sikeres karácsonyi kampányhoz azonban elengedhetetlen, hogy időben megtervezd a folyamatokat. Lássuk hát, hogyan zajlik egy ünnepi kampány megtervezése:

1. Határozd meg a kampánystratégiát

A stratégia meghatározása és kidolgozása nélkülözhetetlen mozzanata egy sikeres karácsonyi kampány kivitelezésének. Meg kell tervezned, hogy mit, milyen áron, melyik felületeken, hogyan és mikor fogsz értékesíteni. Ehhez segítséget nyújthat egy Excel vagy Google táblázat létrehozása, ahol összegyűjtheted a kampány lényeges mozzanatait és az ötleteidet.

Mit és milyen áron? Kuponokkal fogsz kedveskedni vásárlóidnak? 1+1 akciót tervezel vagy éppen egy limitált, egyedi termékkínálattal állsz elő? Tervezd meg, hogy melyik termékkategóriákra fekteted a legnagyobb hangsúlyt, valamint milyen árat és plusz szolgáltatást tudsz kínálni a versenytársaiddal szemben.

Hol? Fontos szempont, hogy kiválaszd a megfelelő csatornát/csatornákat, ahol eléred vásárlóidat. Ehhez tudnod kell, hol vannak a legnagyobb számban jelen. Például, ha a vásárlóid 60%-a Google-ön keresztül talál meg téged, akkor nem feltétlenül a Facebook hirdetésekre kell a legnagyobb hangsúlyt fektetni. De ha mondjuk az ismereteid alapján potenciális tömeget tudnál elérni az Instagramon, akkor érdemes elgondolkozni azon, hogy ezen a platformon keresztül szólítsd meg őket.

Hogyan? Izgalmas organikus tartalmakkal vonzod majd be vevőidet vagy egy frappáns vírusvideóval tervezel előállni? Fizetett hirdetésekkel próbálod megszólítani potenciális vásárlóidat vagy egy karácsonyi nyereményjátékkal érsz el új embereket?

Mikor? Ha például céges ajándéktárgyakkal akarsz megcélozni vállalkozásokat, akkor fontos, hogy időben megszólítsd őket, hiszen az üzleti szférában általában jóval előre terveznek. Ha azonban a B2C szektorból szerzed vevőidet, akkor ismerned kell szokásaikat ahhoz, hogy a megfelelő időben érd el őket ajánlatoddal.

2. Fordítsd előnyödre az ünnepi hangulatot

Mivel egy szezonális kampányról van szó, ezért érdemes kiaknázni ennek a szezonalitásnak az előnyeit. Kiskereskedőként remek ötlet lehet például egy karácsonyi ajándékkalauz kidolgozása, ahogy azt az ASOS is tette, aki létrehozott egy különleges landing oldalt, amelyen számos karácsonyi ajándékozási tippet és frappáns YouTube videókat helyezett el.

Webáruházad vagy weboldalad szezonális megjelenésének frissítése szintén hozzájárulhat a karácsonyi kampány sikeréhez. Ez megvalósulhat új fotókkal, grafikákkal vagy egy promóciós karácsonyi termékkínálat kibővítésével is.

A szezonális kommunikáció is lehet egyszerre nagyon egyértelmű és nagyon kreatív. Mint ennek az étteremnek az egyedi „karácsonyfadísze”.
Webáruházad vagy weboldalad szezonális megjelenésének frissítése szintén hozzájárulhat a karácsonyi kampány sikeréhez
Ha szolgáltatást nyújtó vállalkozás vagy, akkor gondold végig, hogyan tudnál előnyt kovácsolni a karácsony körül zajló felhajtásból.

Ha szolgáltatást nyújtó vállalkozás vagy, akkor gondold végig, hogyan tudnál előnyt kovácsolni a karácsony körül zajló felhajtásból. A sminkmesterek és fodrászok például megcélozhatják azokat az embereket, akiknek fontos a kifogástalan megjelenés egy céges karácsonyi bulin. Étteremként vagy kávézóként bevezethetsz karácsonyi vouchert vagy különböző értékű ajándékutalványokat, de akár egy új, ünnep ihlette kávéval vagy desszerttel is kitűnhetsz. Fontos, hogy ezeket tisztán és érthetően kommunikáld, és minél szélesebb körben elérd vele potenciális vásárlóidat, ebben
Marketinges Erika profi segítséget tud nyújtani neked.

Fontos, hogy ezeket tisztán és érthetően kommunikáld, és minél szélesebb körben elérd vele potenciális vásárlóidat, ebben Marketinges Erika profi segítséget tud nyújtani neked.
Étteremként vagy kávézóként bevezethetsz karácsonyi vouchert vagy különböző értékű ajándékutalványokat
de akár egy új, ünnep ihlette kávéval vagy desszerttel is kitűnhetsz

3. Éreztesd a vásárlóiddal, hogy különlegesek

Az online áruház-szolgáltató, a Shopify szerint a legjobb módja annak, hogy kitűnj a tömegből – főleg kis- és középvállalkozóként -, ha színvonalas ügyfélszolgálattal rendelkezel. És itt most nem feltétlenül az e-mailek gyors megválaszolására és a felmerülő problémák hatékony kezelésére kell gondolni. Az ünnepi időszak ugyanis tökéletes alkalom arra, hogy valami különleges gesztust tegyél vásárlóid irányába. Ajánlj fel egy apró ajándékot vagy kiegészítő szolgáltatást, amivel köszönetet mondasz vevőidnek, amiért téged választottak vagy választanak egész évben. Ez kivitelezhető egy ingyenes tanácsadás formájában például dentálhigiénikusként vagy akár ingatlanközvetítőként, de egy karácsonyi welcome drink-kel is étterem tulajdonosként. Szentelj extra figyelmet nekik: szervezz karácsonyi rendezvényt vagy akár izgalmas karácsonyi vacsorát ismert vendégekkel.

Ugyan egy karácsonyi kampány kivitelezésének számos módja van, ami nagyban függ vállalkozásod profiljától, egy biztos, a sikeres karácsonyi kampány nagy bevételnövekedést tud generálni, ha jól kivitelezik.

Kezdj neki a tervezésnek már most, és kérj profi segítséget, ha elakadnál:

Kérj ajánlatot itt…

    …vagy érdeklődj telefonon…

    Telefonszám: +36 70 / 62 84 314

    hétfő – péntek 9:00 – 18:00

    szombat: 10:00 – 13:00

    …vagy kérj e-mailen.