8 tipp a kosárérték növelésére

8 tipp a kosárérték növelésére

A kosárérték növelése az egyik leghatékonyabb módja a bevételed növelésének. A kosárérték azt az átlagos rendelési összeget mutatja, amelyet egy adott vevő egy-egy rendelés alkalmával elkölt nálad. A magyarok átlagos kosárértéke 2019-ben majdnem 20.000 Ft volt (íjra az eNET) – persze, ezt a nagy értékű termékek (például a telefonok, háztartási gépek) nagyban „megdobják”, amelyek kifejezetten népszerűek az online vásárlások terén.
Ezért általánosságban elmondható, hogy a magyarok egyre többet, de kisebb értékben vásárolnak online, így nagy hatással lehet bevételünkre, ha a vásárló kosárértékét növelni tudjuk. Nézzünk néhány trükköt, amivel maximalizálni tudjuk a bevételt egy adott vevő esetén.

1. Ingyenes kiszállítás

Egy bizonyos összeghatár felett érdemes vásárlóidat „ingyenes szállítással” ösztönöznöd arra, hogy növeljék a rendelésük összértékét. Ez amellett, hogy önmagában is csalogató, arra készteti az embereket, hogy elérjék azt a bizonyos összeghatárt.

Az ingyenes szállítás azért került idézőjelbe, mert természetesen ez neked nem ingyenes, és egyébként a vevőnek sem, de ezzel bizonyára nem mondtam újat. Ez a gyakorlatban azért fontos, mert egy olyan értékhatárt kell megállapítanod, ami neked is megéri és persze a vevődnek sem elérhetetlen, „hiú” ábránd. Lehet, hogy csalogató az „ingyenes szállítás minden termékre”, de biztos, hogy egy 500 Ft-os apróságot megéri elküldened Békéscsabára ingyen?

Ingyenes kiszállítás

2. Exkluzív kedvezmény az első vásárlásnál

Ezzel nem csak a kosárértéket turbózhatod fel, de akár jó e-mail lista építésre is. Kösd feliratkozáshoz a 10%-os kedvezményt, és szerencsés esetben ez nem csak egy egyszeri vásárlást jelent majd, hanem egy hosszútávú kapcsolat kezdetét is. Ugyanis még ha nem is születik azonnal vásárlás, a megadott e-mail címnek köszönhetően értesülni fog a további akciókról és az új termékekről. Ha e-mail marketingben is gondolkozol, akkor vásárlóidat érdekes és igényes tartalmakkal kell megörvendeztetned ahhoz, hogy átkattintsanak a weboldaladra.

3. Ajándék a rendeléshez

Egy másik remek módja annak, hogy felpörögjön a kosárérték, ha ajándékot ajánlasz fel. Ezt több módon is megteheted: lehet ez akár egy mennyiségi akció, ahol a harmadik termék ajándék, de egy bizonyos összeg feletti meglepetés is. Ez sokszor neked csak egy kis értékű apróság, de a vevőnek sokat számíthat. Azonban, mint mindennél, itt is érdemes utánaszámolni a megtérülésnek. Lehet, hogy a 2+1 szappan jó kis profitot eredményez, de a 2+1 mosógép valószínűleg már kevésbé.

Ajándék a rendeléshez

4. Ajándékkártya és kuponok

Nem csak kézzel fogható ajándékot, de virtuális ajándékkártyát is adhatsz vevőidnek, amelyet a következő rendelésüknél egy bizonyos összeghatár felett tudnak felhasználni. Így ha mondjuk kapnak egy 1000 Ft-os ajándékkupont, amelyet 10.000 Ft fölötti vásárlásnál tudnak igénybe venni, akkor legalább ennyit el is kell majd költeniük. Ideális esetben pedig többet fognak.

5. A Cross-sell varázsa

Nagyon divatosan hangzó szó, ugye? Nem csak divatosan hangzik, jól is működik. A keresztértékesítés egy másik nagyszerű módja a kosárérték növelésének. A Cross-sell technikájával olyan termékeket tudsz megjeleníteni, amelyek kapcsolódnak az adott, vevő által kinézett termékhez akár tematikusan, akár színvilágban vagy stílusban. Ha például valaki egy Mickey egeres felsőt rendel tőled, nagy eséllyel érdekli egy hozzá passzoló gatya vagy karkötő is. De ha online ételrendeléssel és kiszállítással foglalkozol, és valaki hamburgert rendel tőled, akkor ajánlhatsz mellé kólát vagy más üdítőt, de akár desszertet is. Minden bizonnyal sokan el fognak csábulni.

A Cross-sell varázsa

6. Limitált idejű akciók

„Már csak 2 napod van a Black Friday végéig!” – Igen, működik, hiszen senki sem akar egy jó ajánlatról lemaradni. Itt persze, nem csak a Black Friday-ben kell gondolkodni, hiszen az amúgy is nagy reklámzajban még nehezebb kitűnni ilyenkor. Csinálj egy 48 órás akciót vagy jelölj ki egy hetet, esetleg hétvégét, amikor akciósan lehet hozzájutni bizonyos termékekhez. Persze, ez előkészítést igényel, hiszen nem csak a megfelelő mennyiségű raktárkészlettel kell felkészülnöd, de hirdetésekkel és megkapó tartalmakkal is, amelyek megfelelő módon tájékoztatják majd potenciális vásárlóidat az akciódról. Kérj segítséget tőlünk, ha profi előkészítést szeretnél kampányodhoz

7. Mutasd meg, mennyit spórolhat

Spórolni mindenki szeret, ezt tudjuk. Miért ne mutatnánk hát meg, hogy mennyit? Mennyiségi kedvezmény van a weboldaladon? Esetleg épp egy promóciós időszak van? Tüntesd fel a kosárnál, hogy mégis mennyi az annyi. Így nem csak nyugodtabb szívvel fog rányomni a vevő a vásárlás, fizetés gombra, de akár visszatérő, lojális vásárlóvá avanzsálhat a hozzád társított pozitív érzések miatt.

Mutasd meg, mennyit spórolhat

8. Termékvisszaküldés

Talán erre sokan nem is gondolnának először, pedig igen fontos lehet, főleg ruházati cikkek, lábbelik vagy éppen nagy értékű elektronikai készülékeknél. Hiszen ezeknél kritikus a „pénzveszteség” lehetősége, a csalódottság. Nem úgy áll, nem olyan, kicsi, nagy. Mindenki járt már így internetes ruhavásárlásnál. Ha bonyolult és ködös az elállási jog, akkor nehezebben is hozza majd meg a döntést a vásárló. Ki szeretne egy olyan weboldalról vásárolni, ahol még a minimális, törvénybe iktatott időintervallumot is ímmel-ámmal teljesíti? Légy rugalmas, hosszú távon sokkal kifizetődőbb, mint gondolnád.

Kérj ajánlatot itt...

    ...vagy érdeklődj telefonon...

    Telefonszám: +36 70 / 62 84 314

    hétfő – péntek 9:00 – 18:00

    szombat: 10:00 – 13:00

    ...vagy kérj e-mailen.