loader image
Facebook hirdetéskezelő vs. posztkiemelés

Facebook hirdetéskezelő vs. posztkiemelés

Bár a Facebook az utóbbi években elég egyszerűvé „varázsolta” felületén a hirdetést a Kiemelés gombbal, nem szabad, hogy megfeledkezzünk a Hirdetéskezelőről. Ez lehet ugyanis a kulcs egy sokkal optimálisabb eredmény eléréséhez, amivel nem csak spórolhatunk, de több potenciális vásárló fogja látni a hirdetéseinket is.

Lássuk hát, hogy mik azok a funkciók, amelyek a Hirdetéskezelőt és a Kiemelést megkülönböztetik.

A kiemelésről

A kiemelés a legegyszerűbb módja annak, hogy több embert érj el a Facebook-on keresztül a tartalmaiddal. A kiemelés során megcélozhatod az oldalad kedvelőit, az ő ismerőseiket vagy más, a Facebook-on jelen lévő embereket. Három dolgot kell hozzá megadnod:

  1. Kiket szeretnél elérni (egyszerű demográfiai célzással)
  2. Mennyiért szeretnél hirdetni
  3. Mennyi ideig szeretnéd, hogy fusson a hirdetés

A kiemeléssel hirdetett posztod a Facebook és Instagram hírfolyamban, valamint a Messenger-ben jelenik meg jó eséllyel. A kiemelt hirdetést – a Hirdetéskezelőből beállítottal szemben,- nem tudod módosítani, így ha már leokéztad, akkor már ugyanazzal a szöveges tartalommal és célzással kell végig futnia, hacsak nem leállítod időközben.

Tehát a kiemelés a hirdetés „lebutított” változata, amely ugyan definícióját tekintve ugyanúgy hirdetés, mégis lényegével kevesebb funkciót és beállítást fogsz tudni igénybe venni a használatakor.

Na de, akkor mik is azok a plusz dolgok, amik a Hirdetéskezelőben várnak?

A hirdetéskezelőben sokkal fejlettebb testreszabási lehetőségek vannak, mint egy egyszerű kiemelésnél. Nem meglepő tehát, hogy ez a marketingen belül is egy külön szakterület, ami komplex tudást és naprakészséget igényel. Az itt beállított hirdetések lényegével alkalmasabbak arra, hogy a weboldaladra tereld az embereket és mérhető eredményeid legyenek. Ezen kívül számos olyan beállítás elérhető, ami segíthet abban, hogy a legrelevánsabb célközönséget érd el.

Lássuk hát, hogy mik a legfontosabb különbségek:

Hirdetési cél

Ez általában az első lépés, ahol a laikus visszafordul, hiszen nem teljesen tudja, hogy melyiket is kéne választania. A hirdetési cél meghatározása pedig nagyon fontos lépés, hiszen ezáltal nemcsak a költségeidet tudod optimalizálni, de meg tudod határozni azt is, hogy mit szeretnél elérni a hirdetéseddel. Pang a Facebook oldalad és több kedvelést, kommentet szeretnél? Vagy egy jó akcióra szeretnéd felhívni a figyelmet a webshop-odban, ezzel több vásárlást generálva? Esetleg az e-mail listádat szeretnéd bővíteni? A Facebook Hirdetéskezelője mindegyikre kínál megoldást.
Ha nem tudod, hogyan kezdj neki, és profi szakmai segítséget szeretnél a hirdetésbeállításokhoz, akkor keress bizalommal!

Célzási lehetőségek

Célzási lehetőségek ugyan a kiemelésnél is vannak, azonban ezek nem térnek ki túl sok mindenre. Ezzel szemben a Hirdetéskezelőben nem csak az életkort, földrajzi helyet vagy nemet tudod például beállítani, de érdeklődési köröket, hasonmás célközönségeket és különböző célközönség-típusokat is meg tudsz adni és elmenteni. Ha például rendezvényhelyszínként (is) funkcionálsz, akkor könnyedén létrehozhatsz többféle célközönséget: egyet az esküvői foglalásoknak, egyet a születésnapi/névnapi foglalásoknak, egyet pedig a céges rendezvényeknek.

Hirdetéselhelyezések

A hirdetéselhelyezések egy másik olyan beállítás, amely egy sima kiemelésnél nem érhető el, mégis kritikus tényező lehet a kampány vagy a hirdetés sikerességet illetően. Nem mindegy ugyanis, hogy a célcsoportod hol van jelen, milyen eszközökről használja a Facebook-ot vagy éppen a Facebook-on kívül eső alkalmazásokat és weboldalakat. Nagyon fontos tehát, hogy megfelelő módon szűrd az elhelyezéseket, és igyekezz ott jelen lenni, ahol a célcsoportod is – főleg, ha nem csak a kattintásokért fizetsz. Minek jelenne meg ugyanis a hirdetésed egy nem releváns platformon? Ha például személyi edzéseket szeretnél értékesíteni online, akkor nem biztos, hogy ideális, ha az Audience Network által a pacalpörkölt receptjénél dobja fel a hirdetésedet.

Kreatív formázási lehetőségek

Galéria, gombok, kollekciós hirdetések – csupa szexi dolog. És nem csak szexi, de nagyon hatékony is. Míg a kiemelésnél általában egy képes (vagy videó) tartalmat tudsz hirdetni, addig a Hirdetéskezelő lehetőséget biztosít számodra, hogy többféle formátum közül válassz. Legyen az egy galéria formátumú hirdetés, ahol akár 10 képet (terméket) is meg tudsz jeleníteni vagy éppen egy kollekciós hirdetés, ahol a termékkatalógusodból tudsz több terméket színvonalas módon prezentálni.

Konklúzióként elmondható, hogy számos olyan előny vár a Hirdetéskezelőben, amelyet egy egyszerű kiemeléssel nem tudsz kiaknázni. És miért is ne használnád ki a platform nyújtotta lehetőségeket, főleg, hogy a kiemelésért és a hirdetéskezelőben beállított hirdetésekért is nagy valószínűséggel ugyanazt az összeget fizeted?

Több mint 10 éves szakmai tapasztalatommal nem csak a hirdetések beállításában, de az optimalizálásban is segíteni tudok, így biztosan találunk számodra olyan megoldást, amely megfelel az üzleti céljaidnak.

Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
Üzenetküldés
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2023 – Minden jog fenntartva – rev.2.29

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék