Mindannyian láttunk már olyan weboldalakat, ahol nem éreztük „teljesnek” a képet. Hiányzott az impresszum, hiányoztak bizonyos információk a szolgáltatásokról vagy a termékekről. Esetleg fent sem voltak, hogy pontosan milyen termékek vagy szolgáltatások közül lehet választani. Egy jó weboldalnál pedig elengedhetetlen, hogy a legtöbb fontos kérdésre választ adjon, és igényesen prezentálja azt, hogy kik vagyunk mi és mit tudunk nyújtani vásárlóinknak. Ebben a blogcikkben összegyűjtöttük, hogy milyen tartalmak nélkülözhetetlenek egy jó weboldalhoz.
Elég triviálisan hangzik elsőre, mégis számos olyan weboldal és webshop van, ahol nem igazán derül ki, hogy pontosan mit képvisel a márka és ki áll mögötte. Ez lehet, hogy egy háztartási cikkeket forgalmazó cégnél nem a legfontosabb szekció, de például egy masszőrnél vagy akár egy étteremnél is elengedhetetlen lehet. Bemutatni azt, hogy hogyan indult a gasztronómiai „kalandod” és hogyan lettél étteremtulajdonos, nem csak emberközelivé teszi a vendéglátóegységedet, de azonnal bizalmat is ébreszt. Hiszen vállalod magadat és a történetedet. Miért ne szavazna neked bizalmat?
Ha következetes a kommunikációd és jól pozicionálod a márkádat, akkor könnyebb lesz a célcsoportodat is megszólítani. Mondd el, miben hiszel, mi a küldetésed és miért kezdtél bele ebbe a vállalkozásba. Ez az oldal kritikus az érzelmi kapcsolódás szempontjából, hiszen itt van lehetőséged „humanizálni” a vállalkozásodat.
Vagyis magyarul GY.I.K. Ez igazán hasznos lehet akkor, ha olyan termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz, amelyeknél nyitott kérdések maradhatnak a vevőkben. Például, ha a Magyarországon még nem annyira elterjedt, de Európában már nagyon népszerű #zerowaste termékeket forgalmazod, akkor valószínűleg számos kérdés felmerül a „laikusban”. Például milyen csomagolásban kapja meg a vevő a rendelését? Melyik csomagküldő céggel szerződtél le, és ők mit tesznek a „mozgalomért”?
Ezekből a röviden megválaszolható kérdésekből később blogot is létrehozhatsz, ami a SEO szempontjából is kedvezően hat majd rád. Írhatsz cikket akár arról, hogy milyen otthoni praktikákat lehet alkalmazni a hulladékmentesebb mindennapokhoz, vagy hogyan lehet például a gyerekekkel különböző kézműves apróságot készíteni egy-egy hulladékból. Bármilyen termékeket vagy szolgáltatásokat is kínálsz, blogot írni bármiről lehet. Ha szeretnéd, hogy olyan blogcikkek legyenek a weboldaladon, amelyek potenciális vásárlókat terelhetnek az oldaladra, akkor keress fel minket, és bízd ránk a blogolást.
Vannak rólad megkapó vélemények? Szeretik a termékeidet vagy színvonalasnak tartják a szolgáltatást, amit nyújtasz? Akkor ne hagyd, hogy ez az éterben maradjon. Gyűjtsd össze az ajánlásokat, esetenként akár kérd vevőid engedélyét arra, hogy feltüntethesd a pozitív visszajelzésüket rólad névvel vagy képpel. Egy-egy jó ajánlás sokkal bizalomgerjesztőbb és hitelesebb, mintha te magad ajánlanád a saját termékeidet és szolgáltatásaidat.
A bizalmat növeli az is, ha bemutatod a már elvégzett munkáidat. Építési szakember vagy? Akkor mutasd meg az előtte-utána fotókat a felújított lakásról, helyiségről vagy szemléltesd fotókkal az új ház építésének folyamatát. Egyedi ékszereket készítesz? Töltsd fel az eddig elkészült munkáidat.
Ha van rá lehetőséged, akkor pedig kombináld a kettőt: egy sikeres projekt leírása ugyan már önmagában is nagyon imponáló, hát még ha szerepel mellette az elégedett megrendelő véleménye is!
A Facebook és az Instagram remek felület arra, hogy tartsd a kapcsolatot vásárlóiddal és egy más oldaladat is megmutasd. De csak akkor, ha tudnak rólad, ezért ne felejtsd el ezt a megfelelő módon a látogatóid tudtára adni, például a weboldal tetején vagy alján megjelenő social media ikonokkal vagy esetleg egy, az Instagram feed-edet megjelenítő kiegészítő bővítménnyel. Ha elakadtál, kérj tőlünk segítséget, mi pedig nem csak a weboldaladat, de akár a közösségi média felületeidet is érdekes és hasznos tartalmakkal látjuk el.
Hol vagy? Hogyan érnek el téged a vásárlóid? Van fizikai boltod vagy csak online tudnak rendelni? A kommunikáció nagyon fontos a vásárlóiddal, ezért jobb, ha több elérhetőséget adsz meg. Tüntess fel itt minden olyan elérhetőséget, amelyen a vásárlóid fel tudnak keresni. Ez lehet akár a címed Google térképen megjelenítve, az e-mail címed, amelyen elérhetnek hétköznapokon, egy ügyfélszolgálati telefonszám vagy egyéb más hasznos elérhetőség.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások: