loader image

5 általános Instagram hiba

Már bent vagy az Instagram-vérkeringésében, szuper. De mennyire vagy elégedett az eredményekkel? Napjainkban az Instagram az egyik legnépszerűbb közösségi platform, és sokkal magasabb elköteleződési rátával büszkélkedhet (ú.n. engagement rate-tel), mint például a Facebook. Így ha nem teljesítenek túl jól a posztjaink és a profilunk, vagy nem jönnek megrendeléseink és webhely kattintásaink, akkor bizony valamit nem jól csinálunk. De vajon mit?

Mindannyian tudjuk, hogy jobb mások hibáiból tanulni, mintsem a sajátunkból, éppen ezért több éves tapasztalatunkra hagyatkozva összegyűjtöttünk pár tipikus hibát, amit el lehet követni ezen a népszerű vizuális platformon.

De mennyire vagy elégedett az eredményekkel? Napjainkban az Instagram az egyik legnépszerűbb közösségi platform, és sokkal magasabb elköteleződési rátával büszkélkedhet (ú.n. engagement rate-tel), mint például a Facebook.

Rosszul megfogalmazott bio és szűkös kapcsolatfelvételi lehetőség

Egy jó bio már önmagában elad. Vagy mégsem? Nos, lehet, hogy önmagában nem, de egy óriási lehetőség arra, hogy elmond ki vagy és mit nyújtasz az embereknek. Ezáltal ők el fognak tudni téged helyezni a fejükben és kapnak egy képet elöljáróban arról, hogy milyen tartalmakra számíthatnak tőled. Gondold végig tehát, hogy mi az, ami téged különlegesség tesz, mi az erősséged, miért téged választanak már meglévő vevőid, és sződd bele egy rövid mondatba. Például, ha minőségi, vegán étrendbe illeszkedő kézműves fagylaltot készítesz, akkor már meg is van a 3 varázsszó, amiből megalkothatod a bio-dat:

Minőségi kézműves fagylalt vegán hedonistáknak 🌱

Használj nyugodtan emoji-kat is, de figyelj arra, hogy ne legyen túl spammy és csak a márkafilozófiádhoz passzoló hangulatjelek szerepeljenek benne.

Nem csak a bio-dra kell nagy figyelmet fordítanod, hanem a kapcsolatfelvételi gombokra is. Helyezz el minél többet, hogy tudasd az emberekkel, hogy hol és hogyan érhetnek el. Persze a relevancia a mennyiség fölött áll: például, ha tudod, hogy nem vagy alig fogod/tudod felvenni a telefont az ügyfeleidnek, akkor inkább hagyd ki a telefonszámot.

Folyamatosan ismétlődő tartalmak

Már te is unod ugye? Az állandóan ismétlődő fotók és leírások nagyon unalmassá tudnak válni, és itt nem arra gondolunk, hogy szóról-szóra és pixelről-pixelre ugyanazt posztolod. Az ok leggyakrabban a közösségi média stratégia és egy szakember vagy jó érzékkel rendelkező kolléga hiánya, ritkábban pedig az idődeficit. Képzeld el például, hogy egy vendéglátóhelyként mindig az a leírásod, hogy „Nyitva a teraszunk, gyertek”. Habár az emberek megtudnak egy fontos információt, hogy nyitva vagy, de semmit többet, és hamar rányomnak arra a bizonyos kikövetésre, ha nem nyújtasz nekik „többet”. Vagy rosszabb, be se követnek. A tartalom akkor jó, ha változatos, aktuális és nem utolsó sorban vizuálisan megkapó. Az Instagram nem az a platform, ahol elegendő néhány száraz információ és egy valamilyen fotó – jó esetben a saját termékedről, rosszabb esetben stock oldalakról vízjelekkel (igen, sok ilyet is láttunk!).

Jó lenne egy kis vérpezsdítés a tartalom tekintetében? Bízz meg minket Instagram oldalad menedzselésével, és szállítjuk neked a minőségi és érdekes tartalmakat!

Az interakció kerülése

Megválaszolatlan kommentek, olvasatlanul hagyott üzenetek. Nem vet túl jó fényt rád, és ráadásul az algoritmus sem szereti. 2021-ben, amikor már túl vagyunk (bőven!) a web 1.0-án, alapvető, hogy megválaszolod a kérdéseket, szíveled a kommenteket, esetenként moderálsz. És bár kibújhatsz ez alól, az Instagram tudni fog róla, és az algoritmus nem fog kesztyűs kézzel bánni veled, ha nem foglalkozol érdemben a követőiddel. Ez megnyilvánulhat abban, hogy egyre kisebb gyakorisággal jelennek meg a tartalmaid a követőid feed-jében, de akár el is veszítheted az adott követőt.

hashtag

#Indokolatlan hashtagek vagy #nulla hashtag

Ugyan, ha már rendelkezel több százezer követővel, lehet, hogy megteheted, hogy csak párat biggyesztesz oda jelzés értékkel, de ha nem ez az ideális állapot fogad az Instagram-odba belépve, akkor jó lesz, ha hashtag kutatásba kezdesz. Gyűjts össze legalább 5-10, de akár 20-25 releváns hashtag-et, és kezd el őket alkalmazni. A hashtag-ek ugyanis új embereket vonzhatnak be, és láthatóvá tesznek az Instagram kavalkádjában. Releváns hashtag alatt nem feltétlenül az angol nyelvű népszerű hashtag-eket értjük (bár az elején ez is fontos lehet), hanem a célcsoportod által követett és használt népszerű tag-eket. Figyelj a feltörekvő hasgtag-ekre is, hiszen ezeknél te lehetsz az elsők között.

Random időpontokban posztolás

A business profil betekintést enged a statisztikákba, így abba is, hogy mikor a legaktívabb a célközönséged. Miért ne használnád hát ki az „ingyen” információt? Ugorj az analitikákra és gyűjtsd ki egy jegyzetbe a legnépszerűbb időpontokat, és igyekezz ehhez igazítani a posztok megosztását. Ez nem csak neked és követőidnek kedvez, hanem ezáltal az algoritmusnak is, ami a több interakció miatt értékesebbnek fogja ítélni a tartalmaidat.

Konklúzió

Jól látható tehát, hogy egyáltalán nem mindegy, hogy mit, mikor és hogyan posztolunk, ahogy az sem, hogy mit kezdünk az ezt követő kommentekkel, felkeresésekkel és DM-ekkel. Már a messzeségbe tűnnek azok az évek, amikor pár közepes minőségű fotóval, botok által hagyott spam kommentekkel ki tudunk tűnni a forgatagból. A profi tervezés és kivitelezés tehát elengedhetetlen a sikeres Instagram oldal menedzseléséhez.

Kérj ajánlatot itt...

    ...vagy érdeklődj telefonon...

    Telefonszám: +36 70 / 62 84 314

    hétfő – péntek 9:00 – 18:00

    szombat: 10:00 – 13:00

    ...vagy kérj e-mailen.