Sorozatunk első részében már bevezettünk titeket a sikeres blog megtervezésének első lépéseibe. Most azonban több gyakorlati tanáccsal is szeretnénk szolgálni a témaválasztást, a struktúrát, illetve a kidolgozást illetően.
Az első és legfontosabb, amit megemlítenénk ezzel kapcsolatban, hogy mindig a vállalkozásunk szempontjából releváns témákat válasszunk. És bár ez lehet, hogy triviálisan hangzik, sokszor láttunk már példát az ellenkezőjére. Egyszerű példaként: ha a kávézónk forgalmát szeretnénk fellendíteni, akkor írhatunk a kávézási szokásokról, a kávé eredetéről, a különböző típusokról vagy a minőségbeli különbségekről – ezzel megkülönböztetve magunkat a többi kávézótól. Vegyük végig a kulcsszavainkat, és gyűjtsünk össze minél több érdekes és informatív témát. A témaválasztásban nagy segítségünkre lehetnek más blogok, fórumok, Facebook csoportok, illetve a Pinterest vagy egyéb közösségi média platformok is. Böngésszük át heti rendszerességgel az interneten már jelenlévő tartalmakat, hiszen ezek remek kiindulási pontot biztosíthatnak.
Amikor témákat írunk össze, gondoljunk a szezonalitásra is – amennyiben érinti vállalkozásunkat. Például, ha otthoni dekorációkat árusítunk a webáruházunkban, akkor már ősszel elkezdhetünk a karácsonyi díszítéssel kapcsolatban blogolni: adhatunk tippeket arról, hogy hogyan varázsoljanak karácsonyi hangulatot otthonra néhány egyszerű trükkel vagy éppen mik az új trendek a karácsonyi dekorációk terén. A lényeg, hogy a blog mindig kapcsolódjon valamilyen formában a termékeinkhez vagy a szolgáltatásainkhoz, így könnyedén el tudunk majd helyezni belső linkeket a bejegyzésünkben, amelyek az áruházunkra vagy adott termékekre mutatnak.
A Trello felülete szuper lehetőséget biztosít arra, hogy összegyűjtsük későbbre a témákat, illetve felvezessük ötleteinket és gondolatainkat. Így mindig lesz hova fordulnunk, ha kifogytunk az ötletekből.
Kritikus pont a blog szempontjából a megfelelő strukturálás. Lássuk be ugyanis, mi sem szívesen kezdünk bele egy olyan bejegyezés olvasásába, amely úgy néz ki, mint a Háború és béke egyik oldala. Főleg, hogy az emberek számos alkalommal limitált idővel rendelkeznek, és vagy a munkahelyükről böngésznek vagy éppen ebédszünetben. Így fontos az, hogy megfelelően strukturáljunk, és azt az érzetet keltsük az olvasóban, hogy gyorsan és könnyedén jut értékes információkhoz. Ezt megtehetjük a szekciókat elválasztó képekkel, grafikonokkal vagy egy bekezdést követő felsorolással. Bátran használjuk az entert is, amennyiben új gondolatot fogalmazunk meg!
Miután jobban beleástuk magunkat a blogolás kérdéskörébe, jöhet az igazi munka: az írás. Ettől sokan megrémülnek, hiszen nem mindenkit áldott meg a sors Hemingway készségeivel. Azonban ne feledjük, hogy senki sem profiként kezdi: a blogírás egy olyan készség, amely fejleszthető. Ha úgy érezzük, hogy van affinitásunk, részt vehetünk tanfolyamokon és workshopokon, vagy éppen kérhetünk szakmai segítséget olyanoktól, akik már több éve a szakmában vannak.
„Ha valaki író akar lenni, mindenekelőtt két dolgot kell tennie; olvasson sokat, és írjon sokat.” – hangzik jogosan a Stephen King idézet. Azonban, ha úgy érzed, hogy nincs időd a vállalkozásod vezetése mellett még a blogolásra is, akkor se aggódj, hiszen nálunk profi szakmai csapat vár! Nem csak blogok megírását vállaljuk, de a témagyűjtésben is a segítségedre leszünk! Így az általad biztosított szakértelemmel és ismeretekkel olyan blogot alakíthatunk ki közösen, amely biztosan kiemel majd téged a versenytársaid közül!
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |