Amint elkezd futni valamelyik hirdetésünk, az egyik legcsábítóbb gondolatunk, hogy rákeressünk magunkra. Emögött több motiváció is meghúzódhat, az egyik legerősebb a „hiszem, ha látom.” gondolata. Természetes igényünk ugyanis, hogy egyfajta „bizonyítékot” szeretnénk dolgok létezésére – főleg, ha nem mi kezeljük a hirdetési fiókot.
Így értelemszerűen tudni szeretnénk, valóban fut-e a hirdetés és úgy jelenik-e meg, ahogy arról az ügynökség vagy a marketinges kolléga beszámolt. És persze az sem mellékes, hogy hol helyezkedik el a hirdetés, milyen tartalmilag vagy vizuálisan, valamint hol van a versenytársak hirdetéséhez és/vagy találati helyéhez képest.
Azzal még nem is feltétlenül van baj, ha a kíváncsiság rávisz minket arra a bizonyos keresésre EGYSZER. Azonban, ha naponta „bűnbe esünk”, azért bizony pont úgy megfizetünk, mint Ádám és Éva a paradicsomban. Na jó, nem pont úgy, de lássuk is akkor, hogyan…
A legnyomósabb ok, amellyel nem titkolt (prevenciós) célunk az elrettentés, hogy pénzbe kerül, még ha nem direkt módon is. Mondjuk is, hogy miért:
A Google hálózatán futó PPC hirdetések minőségi pontszámot kapnak, így ha pusztán „csak” rákeresel magadra, de nem kattintasz rá a hirdetésedre – mert nem akarsz a saját kattintásodért fizetni-, akkor a Google azt úgy érzékeli, hogy az adott hirdetés nem releváns a felhasználó számára, így a kulcsszó minőségi pontszámát lejjebb húzza.
Tehát tévhit az, hogyha nem kattintasz rá a hirdetésedre, akkor nem fizetsz. Fizetsz, csak éppen „indirekt” módon, a hirdetésed pontszámával. A rossz minőségi pontszámmal pedig már ténylegesen is fizetsz, mégpedig magasabb kattintási költséggel.
Ha nem ismerjük mélyrehatóan a Google rendszerét, akkor nem csoda, hogy nem vagyunk tisztában azzal, hogy a találati lista minden egyes felhasználó számára máshogy jelenik meg. Éppen ezért azzal, hogy rákeresünk egy bizonyos kulcsszóra vagy célzottan saját magunkra, az nem azt jelenti, hogy az a Google bármely másik felhasználójának akárcsak hasonlóan jelenne meg a találati lista.
A Google algoritmusa ugyanis egy rendkívül fejlett és bonyolult rendszer, amely folyamatosan analizálja minden egyes mozdulatunkat (=kattintásunkat). Éppen ezért a kapott találati eredményeket millió faktor befolyásolhatja, például a keresés során használt eszköz, az aktuális lokációnk vagy az, hogy milyen oldalakat látogattunk meg korábban.
Sőt, még akár olyan is előfordulhat, hogy a te IP címedről nem jelenik meg a hirdetés, mert valamilyen oknál fogva a Google azt hiszi, hogy valaki épp innen akarja megtámadni a hirdetéseit.
Miért rontanád a saját esélyeidet, ha a GoogleAds lehetőséget biztosít számodra, hogy „hátránymentesen” tudj tájékozódni a hirdetésed állapotáról?
Tehát ahelyett, hogy rákeresnél magadra, inkább használd a Google praktikus előnézeti és diagnosztikai eszközét. Ezzel nem csak azt tudhatod meg biztosra, hogy megjelenik-e az adott hirdetés, hanem azt is, hogy milyen kulcsszavakra, valamint a versenytársakhoz képest hol. Továbbá azt is itt tudjuk megnézni, hogy a konkurencia milyen hirdetéssel próbál kitűnni a reklámzajból – ráadásul anélkül, hogy rontanánk a saját pontszámunkat, vagy pénzt égetnénk el a hirdetéseinkkel.
Ha a hirdetés valamiért nem jelenne meg, itt arról is bizonyosságot nyerhetsz, ráadásul a bűvös miértekkel együtt. Ilyen lehet például az alacsony minőségi pontszám (amelyet fentebb már említettünk), a kizáró kulcsszavak vagy az alacsony költségkeret.
FONTOS: amennyiben nem te kezeled a hirdetéseidet, hanem egy ügynökség vagy belső marketinges, soha, semmilyen körülmények között ne módosítsd a kampány beállításait, hanem mindig konzultálj az azt kezelő szakemberrel.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |