Rengeteg helyről hallhatjuk, hogy milyen trükkök vagy hackek vannak egy Instagram oldal népszerűvé tételére. Hosszabb-rövidebb videók és biztos sikert ígérő blogcikkek ezrei találhatóak meg a témában, azonban a valóság az, hogy nem trükkök vannak, hanem jól felépített stratégia és munka. Ez egy hosszú tánc, ezért ahhoz, hogy sikerre vigyük, időt és energiát kell belefektetnünk. Lássuk hát, mik azok az elemek, amelyek elengedhetetlenek ahhoz, hogy lojális és aktív követőtábort építsünk ki.
Az első és ha nem a legfontosabb dolog, amit említenem kell az az egységes tartalmi megjelelés. Ez azért fontos, mert az embereknek fontos a kiszámíthatóság. Képzeld el, hogy például te a kávézód vendégeit minőségi kávékkal és a naturális, egyedi dizájnnal nyerted meg. Most tegyük fel azt, hogy te ezt egyik napról a másikra megváltoztatod egy minimál stílusú kávézóra, eltűnnek a barátságos faburkolatok, a naturális berendezési tárgyak, és elkezdesz szirupos, színes kávékat árulni.
Ott maradnának a vevőid? Valószínűleg nem. Valahogy így kell elképzelni az Instagram feed-ed menedzselését is. Nem válthatsz egyik napról a másikra teljesen más stílusban megfogalmazott szövegekre és eltérő képi világra. Az újdonság érzése ugyan fontos, de figyelni kell a törékeny egyensúlyra.
És ez nem csak a már meglévő követőid szempontjából fontos, ugyanis az algoritmus jutalmazza és „fent tartja” az érdekes posztokat. Ha valaki téged bekövet, akkor a profilod posztjai és sztorijai egyből előre ugranak számára. Azonban nem sokáig lehet „ünnepelni” ezt a jutalmat, hiszen hamar hátra kerülhetsz, ha nem tudod fenntartani az érdeklődést.
Ha nem vagy biztos benne, hogy van elég időd és affinitásod arra, hogy rendszeresen színvonalas posztokkal örvendeztesd meg a követőtáborodat, akkor kérj segítséget tőlem!
A Call-to-action (röviden CTA, magyarul “cselekvésre felszólítás”) gombok vagy hívószavak alkalmazása nagyon fontos nem csak a posztjaidban, sztorijaidban, de a profilod leírásában is. Egy jó CTA érthető navigációt biztosít a felhasználó számára, ami után nem marad benne kétség arra vonatkozóan, hogy hogyan jut el a célhoz – ami a te terméked.
Az sem mindegy, hogy a link milyen weboldalra vezet. Nem sok időt fognak ott tölteni potenciális vásárlóid, ha a weboldal nem reszponzív vagy hosszú percek kérdése, amíg betölt egy-egy képet vagy információt.
Az igényes, reszponzív weboldal már alapvető elvárás egy vállalkozás irányába, ezért, ha még nem rendelkezel vele, akkor kérj ajánlatot itt.
A linket mindig aktualizáld, ha szükséges: ha valamilyen új termékkínálatod van, például új hajszárítók érkeztek webshopodba, akkor az ennek létrehozott landing page-re (érkezőoldalra) is vezetheted követőidet. Ha egyszerre több mindenre szeretnéd felhívni a figyelmet, akkor használd a linkin.bio felületet, amivel az Instagram feed-edet duplikálhatod és minden képhez (vagyis poszthoz) linkeket társíthatsz:
Igen, a hashtag-ek. Ezer helyről hallottuk már, hogy használni kell őket. De milyen egy jó hashtag és mire is jó pontosan? Nos, a megfelelő keresőcímke releváns a tartalmad szempontjából és megfelelő számú felhasználót ér el, remélhetőleg a te célcsoportodból.
Képzeld csak el azt, hogy te mondjuk a Google keresőjébe beütöd azt, hogy „ázsiai leves” és mondjuk színes cukrokkal borított fánkok lennének a keresési találatokban. Nem valószínű, hogy örülnél neki, ahogy hasonlóképpen a felhasználók sem szeretnének olyan tartalmakat látni az Instagramon egy hashtag alatt, ami nem tartozik az adott témakörbe, és még csak nem is egy kiegészítő termék vagy szolgáltatás.
A lokáció sem másodrangú, ha keresőcímkékről van szó. Étteremként használhatod például a #foodporn vagy #eatingfortheinsta hashtageket posztjaidban, de ha egy vidéki vendéglátóegységet üzemeltetsz, és turisták évente kétszer fordulnak meg nálad, akkor nem feltétlen a külföldi hashtag-ekre kéne a legnagyobb hangsúlyt fektetni.
Arról, hogy hány darabot érdemes használni megoszlanak a vélemények, és nem mindegy a nyelv, a célcsoport és a lokáció sem. Én azt javasolom, hogy igyekezz legalább 5-10 releváns keresőcímkét elhelyezni a posztjaidban. Maximum 30 darab hashtaget tudsz egyszerre használni, de nem feltétlen tartom ideálisnak, hogy ezt teljesen kimerítsd. Inkább törekedj a viszonylagos változatosságra.
Visszaszámlálás, matrica, szavazás? Minden, ami interakciót alakít ki a követőiddel, az értékes lesz az algoritmus számára. És persze számodra is. A matricák és GIF-ek személyesebbé teszik a sztoridat, míg egy szavazás érezteti követőiddel, hogy számít a véleményük.
Ha új terméket vezetsz be, előkészítesz egy nyereményjátékot, esetleg live-ban mesélsz a szolgáltatásodról, előtte harangozd be visszaszámlálóval. Erről követőid akár értesítést is kérhetnek, így biztosan nem fognak lemaradni a „nagy eseményről”.
Itt fontos mérlegelni, hogy valóban érdekes dolgot készülsz-e a követőid elé tárni. Visszaszámlálhatsz a reggeli nyitásig is, de valószínűleg erről nem sokan fognak értesítést kérni. Ha nem akarod a véletlenre bízni, és érdekes tartalmakkal szeretnél megjelenni az Instagramon, akkor rendelj tőlünk fotózást, grafikai anyagokat vagy komplett Instagram kezelést.
A felhasználók által generált tartalom, más néven UGC (user-generated content) egy nagyon hatékony és relatíve ingyenes módja a követőbázis kiépítésének. Érd el, hogy az emberek ne csak becsekkoljanak vagy hashtag-gel jelöljenek meg téged posztjaikban és sztorijaikban, hanem be is taggeljék a profilodat azzal a bizonyos ’@’ jellel. Ezáltal a delikvens kíváncsi követőinek egy része vélhetően felkeresi majd a profilodat.
Ez történhet egy fentebb említett call-to-action-nel – „Jelölj meg minket posztjaidban!” vagy akár egy nyereményjátékkal összekötve is, ahol például a profilodat megjelölő követők egy nyereményt, kupont kapnak.
Ugyan ez elsőre úgy tűnik, mint egy mikro-influenszerekre épülő kampány, itt közel sem erről van szó. Ez nem egy fizetett termékpromóció, hanem egy őszinte és hiteles ajánlás, és abból a tényből fakad, hogy a legtöbb felhasználó az Instagramon sokkal „szabadabban” osztja meg, hogy mit csinál, hol van éppen vagy mit eszik. A tartalmait pedig mindenki szereti viszont látni.
Azonban figyelj arra, hogy csak olyan képet használj, amely nem vet rossz fényt a termékeidre, és illeszkedik a profilodba. Ha például könyvesboltod van, akkor ne re-posztolj egy olyan képet, ahol megsérült, elszakadt a borító, vagy egyéb szépséghibák láthatóak a könyvön.
A fentebb említett pontok mind egy cél érdekében születtek: hogy kielégítsék az algoritmus éhségét. Az algoritmus olyan, mint egy hirtelen ajándékba kapott kutya. Vagy örülünk neki, vagy nem, de mindenképp kezdenünk kell vele valamit. Dönthetünk úgy, hogy mi etetjük és gondozzuk, vagy kiszervezhetjük ezt a feladatot időszakosan vagy akár végleg másnak, például egy marketingügynökségnek.
Ha úgy döntünk, hogy mi etetjük, akkor ki kell tapasztalnunk az igényeit, hiszen ezekről nincsenek hivatalos, Instagram által megfogalmazott irányelvek. Összességében az mondható el, hogy mindent szeret, ami a platformon tartja az adott felhasználót. Tehát, ha te például egy érdekes lapozós posztot osztasz meg a nálad forgalmazott borfajtákról, és azt a felhasználó végig pörgeti a 10. képig, akkor bingó! Máris kaptál egy pirospontot az algoritmustól. Persze, ez fordítva is működik. Ha például az emberek rendszeresen azonnal bezárják a sztoridat, és sosem jutnak el mondjuk a 2. vagy 3. képig, akkor neked feketepont jár.
Egy jól megtervezett Instagram stratégia nagyban hozzájárulhat a céged sikerességéhez. A következetes kommunikáció és a minőségi, érdekes tartalom megosztása a követőiddel kifizetődő, és nagyban növelheti a márkád presztízsét is.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |