konkrét példákkal kisvállalkozásoknak
Minden kezdet nehéz – tartja a mondás, és ez igaz a blogolásra is. Márpedig ha szeretnénk egy kicsit fellendíteni az aktivitásunkat az online térben, akkor megkerülhetetlen, hogy időnként a posztoknál hosszabb tartalmakkal lássuk el a felhasználókat.
A blogolás azonban sokszor embert próbáló feladat, főleg a kis- és középvállalkozások számára, hiszen nem mindig rendelkezünk elegendő idővel vagy a szükséges szaktudással a profi blogoláshoz. Viszont nem lehetetlen vállalkozás, és ha belejöttünk, akkor már megy, mint a karikacsapás!
Az alábbi bejegyzésben összeszedtük azt a 8+1 lépést, amellyel te is profi bloggerré avanzsálhatsz!
A jó téma alap. De honnan is jönnek a jó témák?
Saját kútfőből: ha a saját vállalkozásodat vezeted, akkor vélhetően van már néhány olyan topik a fejedben, amely folyamatosan „visszatér”. Lehet ez egy sorozatosan ismétlődő kérdés a vevőktől egy bizonyos termék jellemzőről, vagy akár egy kozmetikai kezelés kedvcsináló leírása (figyelem: nem összetévesztendő a szolgáltatás általános leírásával).
Internetről: irány a Google mágikus felülete, és már mehet is a kutatómunka. Nem csak a keresőbe beírt kulcsszavak, de a Google Analytics is nagy segítség lehet, hiszen itt rengeteg érdeklődési körből tudsz csemegézni.
Versenytársaktól: ha azon tűnődsz, vajon a versenytársaid miért teljesítenek ilyen jól, akkor jó, ha szemügyre veszed az online felületeiket. Milyen tartalmaik vannak? Melyeknél van a legnagyobb aktivitás? Ha az egyik témánál igen nagy a mozgás például a Facebook-on, akkor neked is érdemes lehet egy hasonló bejegyzéssel előállnod. Például, ha a hamburger története nagyot ment a konkurenciánál, akkor te előrukkolhatsz a pizza történetével vagy a pizzával kapcsolatos 5+1 meghökkentő ténnyel.
A célközönségedtől: kérdezd meg, miről olvasnának szívesen vagy mire kíváncsiak a termékeiddel kapcsolatban. Ezt megteheted egy Facebook poszt formájában, de akár szavazást is indíthatsz például az Instagram-on.
Milyen a jó téma?
A jó téma természetesen szubjektív, de talán ez a három kategória lefed viszonylag sokat a jó tartalmak közül.
Informatív: borszaküzleted vagy borászatod van? Akkor tegyél közzé a borozással és a borkészítéssel kapcsolatos tartalmakat. Nyáron írhatsz a borkoktélokról, télen a forralt bor variációkról, egész évben pedig minden másról is.
Szórakoztató: a szórakoztatás nem csak a közösségi média felületeiden jelenhet meg, de a blogokban is. Sőt, akár hasonló formában is. Ha például női fehérneműket forgalmazol, akkor összegyűjtheted a legjobb fehérnemű mémeket vagy más vicces tartalmakat. Azonban a humoros tartalmak esetén érdemes arra figyelni, hogy ne legyen offenzív bizonyos emberek vagy csoportok számára. Ami valakinek humoros, az másnak sértő lehet. Persze, ahogy az életben sem, úgy a blogolás esetén sem tudjuk mindenki igényeit kielégíteni, de azért jó, ha törekszünk az empatikus humorizálásra.
Érdekes: a legtöbb embert felvillanyozzák az érdekességek és az újdonságok. Például, ha elektronikai termékeket forgalmazol, akkor össze lehet gyűjteni az adott év technológiai újdonságait vagy akár bizonyos telefonokat is össze lehet hasonlítani különböző szempontok alapján.
Szinte nincs olyan vállalkozás, amely ne tudna kibontakozni a blogolás területén, éppen ezért egy kis kreativitással és írói hajlammal te is belekezdhetsz a tartalmak gyártásába. Elakadtál vagy nincs időd ezzel foglalkozni? Bízz meg profi csapatot a blogbejegyzéseid megírásával!
A legjobb, ha szétnézel az interneten az adott témában, és megnézed, hogy milyen címeket használtak a profik, és azok, akiket a Google a találati lista elején dobott fel. És bár most kicsit csúnyán fogunk foglalkozni, de az igazság az, hogy a klikkvadász cikkek korát éljük, éppen ezért te sem maradhatsz ki a „játékból”. A címnek megnyerőnek kell lennie, és már sugallnia kell azt az értéket, amelyet a felhasználó kap, ha elolvassa a blogbejegyzésünket.
Persze, azért a ló túloldalára se essünk át: a túlígéret kártékony lehet és rombolja a márkaimázst, így ne ígérjünk többet, mint amit adni tudunk!
Ugye te sem szívesen ugrasz neki egy olyan blogcikknek, ami egy végtelen, egybefüggő szövegtömb? Nos, ezzel a te olvasóid is így vannak, éppen ezért nélkülözhetetlen, hogy a megfelelő módon tagold a szöveget. Így vélhetően a visszafordulási arány is alacsonyabb lesz, hiszen a felhasználók nagyobb valószínűséggel maradnak az oldalon, ha kisebb, jól tagolt szövegrészeket látnak.
Mivel „darabold fel” a szöveget? Releváns képekkel, videókkal, izgalmas infográfokkal, és nem utolsó sorban: fejezetekkel és bekezdésekkel. Használj alcímeket és legyen meg a hierarchia (H1, H2, H3).
Néha biztos, azonban mint minden: ez is attól függ, hogy… Az ideális hosszúság általában 3000 karaktertől kezdődik (már csak SEO szempontból is), de természetesen ennél több is lehet, sőt, időközönként kifejezetten ajánlott hosszabb bejegyzéseket vagy úgynevezett „kisokosokat” is közzétenni. Azonban a hosszúság ne menjen a minőség rovására! Ha már nincs több mondanivalónk, akkor inkább zárjuk le a gondolatainkat egy összegzéssel.
A kulcsszavak nagyon fontosak a blogokban és természetesen a teljes weboldalon is, ugyanis egyre kiélezettebb a verseny az online térben. A kulcsszavakból három fő típust különböztethetünk meg: a fej kulcsszavakat, a test kulcsszavakat, valamint a farok (long-tail) kulcsszavakat.
Ezek alapján például, ha egy gyerekjátékokat forgalmazó webáruházad van, akkor így nézhet ki néhány jó kulcsszavad:
Fej kulcsszó: játék, gyerekjáték
Test kulcsszó: fa játékok, fejlesztő játékok
Farok kulcsszó: gyerekjátékok 3 éves kortól, készségfejlesztő játékok óvódásoknak
Bár régen a Google kulcsszótervező eszköze jelentette a „kulcsszó-kutatást”, ma már pusztán ez az eszköz nem elegendő, hiszen csak a nagyon szorosan kapcsolódó szavakat jeleníti meg, így kevesebb lehetőségünk van kiaknázni a réspiacban rejlő lehetőségeket – ami a mai gazdasági- és versenyhelyzetben nagyon fontos lehet.
Bár a linképítés korábban tagadhatatlanul fontosabb szerepet töltött be a SEO szempontjából, még mindig megkerülhetetlen, és ezt a Google legutóbbi SEO-val kapcsolatos webináriuma is bizonyítja. Éppen ezért törekedj arra, hogy legalább 2-3 minőségi linket elhelyezz a szövegben.
A linképítés fontosságát már korábbi, SEO-val kapcsolatos blogcikkünkben említettük, ha érdekel, hogyan hozz ki még többet a weboldaladból, és hogyan kerülj előrébb a Google találati listájában, akkor kattints ide.
Fentebb, a szöveg tagolásával kapcsolatban már említettük a vizuális tartalmakat, azonban természetesen ezek nem csak (és nem főként) a szöveg tagolását szolgálják, hanem egyszerűen lekövetik napjaink trendjét: egyre népszerűbbek a vizuális tartalmak, és természetesen agyunk működéséből kiindulva is ezt a típust „favorizáljuk”.
Számos weboldal kínál lehetőséget stock fotók, GIF-ek vagy videók letöltésére, azonban azt javasoljuk, hogy ezekkel „csínján” bánj, illetve törekedj arra, hogy ne egy agyonhasznált képet illessz a blogodba, amelyet már három-négy versenytársad is felhasznált.
Nincsenek még saját tartalmaid? Rendelj profi szolgáltatás- vagy termékfotózást a legmodernebb eszközökkel megfizethető áron.
Bár ezt „témája válogatja”, nem árt, ha van összefoglalás és/vagy valamilyen CTA (call to action) gomb a bejegyzés végén. Ez általában egy cselekvésre ösztönző mondat, ami mondjuk egy „2022 esküvői dekoráció trendjei” témában íródott blog esetén például az alábbi lehetne: „Szeretnél te is stílusos dekorációt a Nagy Napon? Kérj tőlünk ajánlatot még ma!”
Az utolsó lépés – amelyet akár nulladik lépésként is beiktathattunk volna – sajnos megkerülhetetlen. A blogolás bizony időt, sok-sok türelmet és még annál is több inspirálódást igényel. Nem beszélve a témákhoz szükséges szakértelemről. Tehát jó, ha felmérjük, hogy rendelkezünk-e a szükséges „erőforrásokkal” és szaktudással a mindennapi céges feladatok mellett. Ha arra jutunk, hogy nem, vagy pedig nem tudjuk a megfelelő minőségben kivitelezni őket, akkor a legjobb, ha kiszervezzük egy profi blogírónak a munkát.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |