loader image
Stratégiai ételfotózás – avagy hogyan csábíts be új vendégeket az éttermedbe
A stratégiai fotózás során kifejezetten egy-egy szegmensre helyezzük a hangsúlyt, attól függően, hogy mire szeretnénk épp felhívni a figyelmet, és kiket szeretnénk megszólítani.

Stratégiai ételfotózás – avagy hogyan csábíts be új vendégeket az éttermedbe

Manapság a legtöbb vállalkozás már tudja, hogy jó fotók nélkül bizony nehéz lesz az online térben boldogulnia. Ez pedig hatványozottan igaz a vendéglátóiparban, hiszen az éttermek és a kávézók között óriási a verseny: jobbnál jobb képekkel és izgalmas ételkompozíciókkal küzdenek meg a kulináris élvezetek kedvelőinek figyelméért.

A stratégiai ételfotózás, mint a marketing stratégiánk szerves része pedig rendkívül fontos szerepet tölthet be ebben a „versenyben”. Legújabb bejegyzésünk most kifejezetten vendéglátóhelyek számára készült, azonban hasznos lehet más szektorban tevékenykedő vállalkozások számára is.

Miért veszíthetsz el potenciális vendégeket színvonalas fotók és online jelenlét nélkül?

Mert az új vendégek – hacsaknem ajánlás útján vették fontolóra a látogatást – elsősorban az interneten próbálnak majd információhoz jutni rólad. Hogy miért? Egész egyszerűen azért, mert:

  1. GYORS ÉS EGYSZERŰ: sokkal kényelmesebb az egyik weboldalról átugrani a másikra, mint az egyik étteremből a másikba.
  1. INFORMATÍVABB: az éttermed előtt hezitáló vendég maximum az atmoszféráról, a személyzetről és a vendégek számáról tud levonni néhány következtetést, míg az interneten vélemények, fotók és egyéb információk tömkelege várja.

Ez alapján pedig nem kérdés, hogy óriási szükség van a vendéglátóhelyedet és az ételeidet bemutató megkapó és valósághű fotókra. Senki sem szeret csalódni, éppen ezért a vendégek előre tudni akarják, hogy milyenek az ételeid és hogyan fogják magukat érezni nálad – noha ezt teljes bizonyossággal természetesen sosem lehet megállapítani.

Minél jobb benyomást tudsz azonban kelteni online, annál nagyobb az esélye annak, hogy ellátogatnak hozzád.

Ételfotózás

Mi az a stratégiai fotózás?

A stratégiai fotózás során kifejezetten egy-egy szegmensre helyezzük a hangsúlyt, attól függően, hogy mire szeretnénk épp felhívni a figyelmet, és kiket szeretnénk megszólítani.

Célorientáltan készítjük el a képeket, összhangban a kommunikációs tervvel, ami rendkívül összetett szakértelmet és szoros együttműködést igényel, hiszen a fotók elkészítése előtt már tudnunk kell, hogy mi lesz az üzenet, és milyen konkrét célt szeretnénk elérni vele.

Ezek alapján például néhány általánosabb példa:

  • TÖRZSVENDÉGEK ÉS ÚJ VENDÉGEK MEGSZÓLÍTÁSA: az aktuális ajánlat izgalmas bemutatásával
  • A BORFOGYASZTÁS FELLENDÍTÉSE: a legjobb bor és ételpárosítások prezentálásával
  • ÚJ VENDÉGEK BEVONZÁSA: a “best seller” ételeink népszerűsítésével

A stratégiai ételfotózás során akár egy bizonyos ételre vagy specialitásra is helyezheted a hangsúlyt (általában a legnépszerűbbre érdemes), hiszen egy erre épített kampánnyal is rendkívüli eredményeket lehet elérni. Ha például isteni gőzgombócot készítesz a bisztródban, amit minden vendég dicsér, akkor erről érdemes lehet egy stratégiai ételfotózás, hogy megcélozd a desszert-rajongókat a környéken.

Hiszen gondoljunk csak azokra az esetekre, amikor többtucat ember nyilatkozik úgy egy-egy helyről, hogy „itt adják a legjobb halászlét az országban” vagy „itt készítik a legjobb krémest”. Ezzel akár évtizedekre (vagy évszázadokra) beírhatod magadat a gasztronómiai történelembe.

Ráadásul a számok is a képek mellett szólnak: azon éttermek esetén, amelyek a szöveges menüről a képalapú menüre tértek át az online rendelési platformjukon, 25%-kal növekedett a konverziós arány.

Ételfotózás

„Termékfejlesztés” nélkül nehéz

A professzionális fotók nem csak a jó első benyomásért felelősek, de szinte azonnal bizalmat építenek, ami nagy felelősség is, hiszen roppant törékeny: az új vendég ugyanis már meghatározott (és általában magas) elvárásokkal érkezik az étterembe. Így ahhoz, hogy ne veszíts a meglévő vagy potenciális vendégekből, fenn kell tartanod a színvonalat vagy éppen pont ellenkezőleg: új dolgokkal kell kísérletezned. Hisz ismerjük a mondást: „Jó pap holtig tanul!”

Szeretnél szakértő segítséget? Tudj meg többet szolgáltatásunkról: 

Ügynökségünk hivatalos Google Partner

Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Üzenetküldés
Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék