loader image
Ha az ajánlatkérések vagy a webshopos vásárlások csak akkor pörögnek, amikor hirdetés fut, és ezen szeretnél változtatni, akkor a SEO neked is nagy segítség lehet ennek a megváltoztatásában.
A tartalmi SEO-hoz, ahogy azt a neve is mutatja a nagybetűs TARTALOM tartozik. Azért nagybetűsként hivatkozunk rá, mert roppant fontosnak tartjuk, és nem győzzük hangsúlyozni, hogy mekkora szerepet játszik a Google (és a potenciális vevőid) szempontjából. Ha nem is közvetlenül. Ide tartozik:

Már mindent megpróbáltál? Talán mégsem: ezekben az esetekben menthet meg a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás

Úgy érzed, hogy már mindent megpróbáltál? Nem tudod, mi lenne a legjobb módja annak, hogy több weboldal látogatóra tegyél szert?

Legújabb bejegyzésünkben most bemutatunk néhány olyan esetet, amikor a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás lehet a legjobb megoldás a látogatószám boost-olásához – és így az értékesítés fellendítéséhez is.

Túl magasak a hirdetési költségek a szektorban

A hirdetési költségek sose lehetnek elég alacsonyak: mindig drágának és egyre drágábbnak észleljük őket, azonban vannak olyan specifikus esetek, amikor ez TÉNYLEG elég drágák ahhoz, hogy megfontold, van-e értelme beszállni a versenybe. Főleg, ha a nagyobb konkurensek gyakorlatilag leuralják a terepet (jó példa erre a Temu betörése az európai piacra).

Magas hirdetési költségek lehetnek például: a pénzügyi szektorban, egészségügyi termékek/szolgáltatások esetén, ingatlan és biztosítás területén, de bizonyos szezonális termékek/szolgáltatások esetén is.

Példa: egy online vitaminbolt számára, amely olyan nagy versenytársakkal küzd, mint a gyógyszertárláncok, a SEO jó eszköz lehet a célközönség elérésére. Blogcikkekkel, mint például „Melyik a legjobb vitamin a téli fáradtság ellen?” vagy „5 természetes módszer az immunrendszer támogatására”, organikusan és költséghatékonyan növelhető a forgalom.

Új vagy és a Google rád sem hederít

Biztosan te is ismered azt a kellemetlen érzést, amikor először vagy egy összeszokott társaságban. Elmész egy új edzésre vagy közösségbe vagy az új párod baráti társaságába, és elfog a kívülállóság érzése (ami egyébként teljesen normális, ideiglenes állapot). Nem érted a belsős vicceket, nem találod a helyedet, és azt érzed, hogy rád sem hederítenek.

Hasonló érzésed lehet, amikor az új weboldaladdal vagy webshopoddal feltűnsz a virtuális térben. Nullához konvergáló látogatószám, a “hierarchiában” (Google találati listáján) elfoglalt közel sem előkelő pozíció, valamint a versenytársak dominanciája. Ebben a helyzetben jön képbe a keresőoptimalizálás (SEO), amely segíthet leküzdeni ezeket az akadályokat, és elindíthat a növekedés útján.

Példa: egy kézzel készített ékszereket árusító webshopnál a SEO-stratégia részeként fontos keresőoptimalizált termékleírásokat és kategóriaoldalakat készíteni (pl. „Egyedi esküvői ékszerek” vagy „Kézzel készített fülbevalók”), hiszen ezek nem csak a Google találati listáján segítenek előrébb kerülni, de a vásárlók számára is relevánsabbak. Ne felejtsük el optimalizálni a képeket és az alt szövegeket, továbbá a gyorsabb betöltési idő érdekében tömöríteni a fájlokat.

Nincs elegendő organikus forgalmad

Ha az ajánlatkérések vagy a webshopos vásárlások csak akkor pörögnek, amikor hirdetés fut, és ezen szeretnél változtatni, akkor a SEO neked is nagy segítség lehet ennek a megváltoztatásában.

Legyen szó termékek vagy szolgáltatások értékesítéséről, a SEO-val akkor is lendületet adhatsz vállalkozásodnak, ha úgy érzed, más megoldásokkal hiába próbálkozol. Persze, ehhez nem csak a megfelelő szakértelem kell, de türelem és következetesség is.

Példa: egy új generálkivitelező cég számára érdemes információs blogokat készíteni, például „Mennyibe kerül egy családi ház építése 2025-ben?” vagy „5 tipp, hogy mire figyelj generálkivitelező választásakor”. Fontos azonban, hogy technikai SEO szempontjából is rendben legyen a weboldal, hiszen hiába gyártod a jó és érdekes tartalmakat, ha például lassan tölt be a weboldal vagy nem reszponzív a design, ezért nem tudnak a potenciális ügyfeleid mobileszközről ajánlatot kérni.

alacsony megjelenésen a SEO segíthet

Egyébként ha úgy érzed, hogy a weboldal teljes káosz vagy túl régi, akkor a weboldal készítésben csapatunk a segítségedre lehet.

Szezonális termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz

Könnyű elkényelmesedni az online marketing terén, ha szezonális termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítünk. Azonban épp annyira könnyű meglepetten tapasztalni a szezon kezdetekor azt is, hogy “nem megy túl jól az üzlet“.

Példa: esküvőszervezőként vagy esküvői helyszínként valószínűleg pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy a szervezés és az előkészületek milyen nagy szerepet játszanak a Nagy Nap során. Épp így a SEO-nál is: a megfelelő előkészületek elengedhetetlenek ahhoz, hogy ki tudjuk használni a keresőoptimalizálás nyújtotta előnyöket. Ehhez pedig érdemes már a holtszezonban szorgoskodni: előkészíteni a megfelelő tartalmakat a weboldalra, a blog stratégiáját és néhány kész blogbejegyzést, hogy a Google-nek legyen ideje indexelni őket, mire a szezon kezdődik. Érdemes lehet a korábbi szezonális bejegyzéseinket is frissíteni aktuális információkkal és kulcsszavakkal. Illetve helyre rakni technikai SEO szempontjából is a weboldalt, amennyiben az nem a legerősebb.

Korlátozás alá esik a termék/szolgáltatás, amit értékesítesz

A Google irányelvek alapján korlátozás alá eső termékek – mint amilyen például az alkohol, bizonyos egészségügyi termékek vagy a toborzás és munkaerő-közvetítés is – nem hirdethetők akárhogyan és akárkinek.

Éppen ezért itt sokszor a SEO az egyik legjobb módja annak, hogy még szélesebb célközönséget érhessünk el, illetve előkelő helyet foglalhassunk el a Google találati listáján. Ebben pedig óriási szerepet játszik a tartalmi SEO, vagyis a minőségi, releváns tartalom.

De hogyan álljak neki a SEO-nak? Alapok a keresőoptimalizáláshoz

Bár a SEO-ról hosszú oldalakat lehetne teleírni, ez a bejegyzés most nem erről szól. Azonban a legfontosabb alapokat megemlítenénk itt, hiszen ezek ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy neki tudj fogni a keresőoptimalizálásnak, vagy hogy tudd, mit is csinál a SEO szakember az oldaladdal.

A közeljövőben pedig készülünk olyan blogcikkel is, ahol ezeket jobban kifejtjük (ahogy a közhely tartja: “érdemes velünk maradni”). Lássuk hát ezeket!

Technikai SEO

Technikai SEO-ról akkor beszélünk, amikor egy weboldal technikai aspektusait optimalizáljuk, hogy biztosítsuk annak gyors betöltődését, könnyű hozzáférhetőségét és kezelhetőségét, valamint a megfelelő indexálhatóságát a keresőmotorok számára. Ide tartozik, a teljesség igénye nélkül:

  • Mobilbarát design (reszponzív weboldal) – 2025-ben alap. És amúgy már 2024-ben is az volt, sőt… na jó, nem folytatjuk.
  • Crawling (a keresőrobot weboldal-feltérképezésének segítése), rendering, indexelés
  • Weboldal megfelelő betöltési sebessége
  • SSL tanúsítvány beállítása (HTTPS)
  • Strukturált adatok használata (Schema Markup)
  • Webhelytérkép (sitemap) létrehozása
  • Hibás linkek és 404-es oldalak kezelése

Tartalmi SEO

A tartalmi SEO-hoz, ahogy azt a neve is mutatja a nagybetűs TARTALOM tartozik. Azért nagybetűsként hivatkozunk rá, mert roppant fontosnak tartjuk, és nem győzzük hangsúlyozni, hogy mekkora szerepet játszik a Google (és a potenciális vevőid) szempontjából. Ha nem is közvetlenül. Ide tartozik:

  • Kulcsszavak megfelelő használata
  • SEO-barát címek és meta leírások készítése
  • Minőségi, releváns tartalom létrehozása (rólunk, kategóriaoldalak, termékleírások stb-stb.)
  • Blogbejegyzések és cikkek írása (érdekes, edukatív, újdonsággal szolgáló)
  • Belső linkek megfelelő alkalmazása
  • Olvasóbarát struktúra és formázás (címek, bekezdések, listák, kiemelések)
  • Képek optimalizálás és alt szövegek használata

Linképítés

A linképítés azokat a weboldaladra vezető minőségi, releváns hivatkozásokat foglalja magába, melyek más weboldalakon jelennek meg. Ezeknek a megléte azért fontos, mert a Google a webhelyek közötti linkeket „ajánlásként” értelmezi, amely segít meghatározni számára egy oldal hitelességét és relevanciáját.

Azonban a hangsúly nem a mennyiségen, hanem a minőségen van: ha ugyanis “csalni” próbálsz, és a mennyiségre törekszel, azt nem nézi jó szemmel a Google, melynek következményeként még hátrább kerülhetsz a találati listán. A linképítéshez tartozik:

  • A vendégblogolás, vagyis más, releváns weboldalakra írt tartalmak, melyekben a saját weboldaldra mutató linkek vannak elhelyezve
  • Érdekes, minőségi tartalmak – például informatív blogok, érdekességek-, melyekre az emberek “természetes módon” hivatkoznak (linkelnek)
  • Más vállalkozásokkal közösen létrehozott tartalmak partneri együttműködés keretében
  • PR cikkek, amelyek a sajtóban például hírként jelennek meg, és a vállalkozásodra hivatkoznak

Szeretnél szakértő segítséget? Tudj meg többet szolgáltatásunkról: 

Ügynökségünk hivatalos Google Partner

Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Üzenetküldés
Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék