Úgy érzed, hogy már mindent megpróbáltál? Nem tudod, mi lenne a legjobb módja annak, hogy több weboldal látogatóra tegyél szert?
Legújabb bejegyzésünkben most bemutatunk néhány olyan esetet, amikor a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás lehet a legjobb megoldás a látogatószám boost-olásához – és így az értékesítés fellendítéséhez is.
A hirdetési költségek sose lehetnek elég alacsonyak: mindig drágának és egyre drágábbnak észleljük őket, azonban vannak olyan specifikus esetek, amikor ez TÉNYLEG elég drágák ahhoz, hogy megfontold, van-e értelme beszállni a versenybe. Főleg, ha a nagyobb konkurensek gyakorlatilag leuralják a terepet (jó példa erre a Temu betörése az európai piacra).
Magas hirdetési költségek lehetnek például: a pénzügyi szektorban, egészségügyi termékek/szolgáltatások esetén, ingatlan és biztosítás területén, de bizonyos szezonális termékek/szolgáltatások esetén is.
Példa: egy online vitaminbolt számára, amely olyan nagy versenytársakkal küzd, mint a gyógyszertárláncok, a SEO jó eszköz lehet a célközönség elérésére. Blogcikkekkel, mint például „Melyik a legjobb vitamin a téli fáradtság ellen?” vagy „5 természetes módszer az immunrendszer támogatására”, organikusan és költséghatékonyan növelhető a forgalom.
Biztosan te is ismered azt a kellemetlen érzést, amikor először vagy egy összeszokott társaságban. Elmész egy új edzésre vagy közösségbe vagy az új párod baráti társaságába, és elfog a kívülállóság érzése (ami egyébként teljesen normális, ideiglenes állapot). Nem érted a belsős vicceket, nem találod a helyedet, és azt érzed, hogy rád sem hederítenek.
Hasonló érzésed lehet, amikor az új weboldaladdal vagy webshopoddal feltűnsz a virtuális térben. Nullához konvergáló látogatószám, a “hierarchiában” (Google találati listáján) elfoglalt közel sem előkelő pozíció, valamint a versenytársak dominanciája. Ebben a helyzetben jön képbe a keresőoptimalizálás (SEO), amely segíthet leküzdeni ezeket az akadályokat, és elindíthat a növekedés útján.
Példa: egy kézzel készített ékszereket árusító webshopnál a SEO-stratégia részeként fontos keresőoptimalizált termékleírásokat és kategóriaoldalakat készíteni (pl. „Egyedi esküvői ékszerek” vagy „Kézzel készített fülbevalók”), hiszen ezek nem csak a Google találati listáján segítenek előrébb kerülni, de a vásárlók számára is relevánsabbak. Ne felejtsük el optimalizálni a képeket és az alt szövegeket, továbbá a gyorsabb betöltési idő érdekében tömöríteni a fájlokat.
Ha az ajánlatkérések vagy a webshopos vásárlások csak akkor pörögnek, amikor hirdetés fut, és ezen szeretnél változtatni, akkor a SEO neked is nagy segítség lehet ennek a megváltoztatásában.
Legyen szó termékek vagy szolgáltatások értékesítéséről, a SEO-val akkor is lendületet adhatsz vállalkozásodnak, ha úgy érzed, más megoldásokkal hiába próbálkozol. Persze, ehhez nem csak a megfelelő szakértelem kell, de türelem és következetesség is.
Példa: egy új generálkivitelező cég számára érdemes információs blogokat készíteni, például „Mennyibe kerül egy családi ház építése 2025-ben?” vagy „5 tipp, hogy mire figyelj generálkivitelező választásakor”. Fontos azonban, hogy technikai SEO szempontjából is rendben legyen a weboldal, hiszen hiába gyártod a jó és érdekes tartalmakat, ha például lassan tölt be a weboldal vagy nem reszponzív a design, ezért nem tudnak a potenciális ügyfeleid mobileszközről ajánlatot kérni.
Egyébként ha úgy érzed, hogy a weboldal teljes káosz vagy túl régi, akkor a weboldal készítésben csapatunk a segítségedre lehet.
Könnyű elkényelmesedni az online marketing terén, ha szezonális termékeket vagy szolgáltatásokat értékesítünk. Azonban épp annyira könnyű meglepetten tapasztalni a szezon kezdetekor azt is, hogy “nem megy túl jól az üzlet“.
Példa: esküvőszervezőként vagy esküvői helyszínként valószínűleg pontosan tisztában vagyunk azzal, hogy a szervezés és az előkészületek milyen nagy szerepet játszanak a Nagy Nap során. Épp így a SEO-nál is: a megfelelő előkészületek elengedhetetlenek ahhoz, hogy ki tudjuk használni a keresőoptimalizálás nyújtotta előnyöket. Ehhez pedig érdemes már a holtszezonban szorgoskodni: előkészíteni a megfelelő tartalmakat a weboldalra, a blog stratégiáját és néhány kész blogbejegyzést, hogy a Google-nek legyen ideje indexelni őket, mire a szezon kezdődik. Érdemes lehet a korábbi szezonális bejegyzéseinket is frissíteni aktuális információkkal és kulcsszavakkal. Illetve helyre rakni technikai SEO szempontjából is a weboldalt, amennyiben az nem a legerősebb.
A Google irányelvek alapján korlátozás alá eső termékek – mint amilyen például az alkohol, bizonyos egészségügyi termékek vagy a toborzás és munkaerő-közvetítés is – nem hirdethetők akárhogyan és akárkinek.
Éppen ezért itt sokszor a SEO az egyik legjobb módja annak, hogy még szélesebb célközönséget érhessünk el, illetve előkelő helyet foglalhassunk el a Google találati listáján. Ebben pedig óriási szerepet játszik a tartalmi SEO, vagyis a minőségi, releváns tartalom.
Bár a SEO-ról hosszú oldalakat lehetne teleírni, ez a bejegyzés most nem erről szól. Azonban a legfontosabb alapokat megemlítenénk itt, hiszen ezek ismerete elengedhetetlen ahhoz, hogy neki tudj fogni a keresőoptimalizálásnak, vagy hogy tudd, mit is csinál a SEO szakember az oldaladdal.
A közeljövőben pedig készülünk olyan blogcikkel is, ahol ezeket jobban kifejtjük (ahogy a közhely tartja: “érdemes velünk maradni”). Lássuk hát ezeket!
Technikai SEO-ról akkor beszélünk, amikor egy weboldal technikai aspektusait optimalizáljuk, hogy biztosítsuk annak gyors betöltődését, könnyű hozzáférhetőségét és kezelhetőségét, valamint a megfelelő indexálhatóságát a keresőmotorok számára. Ide tartozik, a teljesség igénye nélkül:
A tartalmi SEO-hoz, ahogy azt a neve is mutatja a nagybetűs TARTALOM tartozik. Azért nagybetűsként hivatkozunk rá, mert roppant fontosnak tartjuk, és nem győzzük hangsúlyozni, hogy mekkora szerepet játszik a Google (és a potenciális vevőid) szempontjából. Ha nem is közvetlenül. Ide tartozik:
A linképítés azokat a weboldaladra vezető minőségi, releváns hivatkozásokat foglalja magába, melyek más weboldalakon jelennek meg. Ezeknek a megléte azért fontos, mert a Google a webhelyek közötti linkeket „ajánlásként” értelmezi, amely segít meghatározni számára egy oldal hitelességét és relevanciáját.
Azonban a hangsúly nem a mennyiségen, hanem a minőségen van: ha ugyanis “csalni” próbálsz, és a mennyiségre törekszel, azt nem nézi jó szemmel a Google, melynek következményeként még hátrább kerülhetsz a találati listán. A linképítéshez tartozik:
Szeretnél szakértő segítséget? Tudj meg többet szolgáltatásunkról:
Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52