Így készíts mobilbarát videót, amivel boost-olhatod az elérésedet! Videó készítés ötletek
Így készíts mobilbarát videót, amivel boost-olhatod az elérésedet! Videó készítés ötletek

Így készíts mobilbarát videót, amivel boost-olhatod az elérésedet! Videó készítés ötletek

Hangos verzió

A cikk teljes, felolvasott változata 3 és fél percben

A mobilról fogyasztott tartalmak aránya ma már messze meghaladja az asztali eszközökét, és ez természetesen a videók esetén is igaz. Éppen ezért nem engedheted meg magadnak azt a luxust, hogy nem mobilbarátak a videós tartalmaid – főleg, ha a közösségi médiából szeretnél forgalmat, követőket vagy vásárlókat generálni akár hirdetésekből, akár organikus tartalmakkal.

Ebben a bejegyzésben most elmondjuk, mi tesz egy videót mobilbaráttá, milyen videó ötletekkel érdemes előrukkolnod a vállalkozásod számára, illetve hogy miért nem posztolhatsz úgy, mint Kim Kardashian!

1. Miért érdemes időt feccölnöd a videó készítés-be?

Jobb elérés, alacsonyabb kattintási költség, nagyobb aktivitás – csak néhány azok közül az előnyök közül, amelyeket jól összerakott videókkal élvezhetsz. A Facebook, az Instagram, a YouTube Shorts vagy a TikTok algoritmusai kifejezetten előnyben részesítik a videókat, aminek az az egyszerű oka, hogy a mozgóképes tartalmak hosszabb ideig tartják fenn a figyelmet, több interakciót generálnak, és így az adott platform számára is értékesebbek – szószerint $$$.

A mobilbarát tartalmakkal kapcsolatos bevált gyakorlatokat követve te is jobb videós hirdetéseket készíthetsz, amelyek nemcsak több emberhez jutnak el, de nagyobb figyelmet is kapnak. Ráadásul így akár alacsonyabb kattintási költséget, és jobb konverziós arányt produkálhatsz.

2. Hogyan kezdjek neki, ha nincs ötletem?

Nos, legfőképpen ötleteléssel (gondoltad volna?). Amelyet előzzön meg egy rövid, de célzott “kutatás” arról, hogy kik tartoznak a célcsoportodba, milyen problémáik vannak, és milyen tartalmakra reagálnak jól. Nézd meg, milyen kommenteket írnak, milyen kérdéseket tesznek fel, és úgy általában mi érdekli őket.

Az egyik legjobb tipp, amit még adhatunk, hogy vizsgáld meg ne csak a versenytársaid, de az iparágadon kívül tevékenykedők tartalmait is. Miért? Mert amit az egyik iparágban már “ellőttek” még simán lehet friss, újszerű tartalom egy másik szektorban!

És mivel a számok általában nem hazudnak, ezért fontos azt is megfigyelni, hogy “mi ment nagyot“. Ezt például az Instagramon egyszerűen meg tudod nézni: menj rá egy népszerű account videó szekciójára a profilon, és vedd szemügyre azokat a tartalmakat, amelyek a kis szem ikonnál a legnagyobb lejátszási számot mutatják. Egy több százmilliós nézettséggel rendelkező videó valószínűleg nem pusztán a véletlen folytán lett olyan népszerű.

Jobb elérés, alacsonyabb kattintási költség, nagyobb aktivitás - csak néhány azok közül az előnyök közül, amelyeket jól összerakott videókkal élvezhetsz. A Facebook, az Instagram, a YouTube Shorts vagy a TikTok algoritmusai kifejezetten előnyben részesítik a videókat, aminek az az egyszerű oka, hogy a mozgóképes tartalmak hosszabb ideig tartják fenn a figyelmet, több interakciót generálnak, és így az adott platform számára is értékesebbek - szószerint $$$.

Ez jó iránymutatást ad a populáris tartalmakról, de természetesen nem minden esetben mérvadó, hiszen a tartalomnak relevánsnak is kell lennie. Vegyük például a Coldplay koncert csókkamerás példáját. Amikor megtörtént ez a kellemetlen incidens, számos cég, szervezet és magánszemély felpattant a “trendvonatra” (de suta szó), és igyekezett saját márkájához igazítva valamilyen tartalommal előrukkolni. Számos kreatív videó és kép született, és sok márka ügyesen használta ki a helyzetet.

Na de most képzeld el azt, hogy te fogod magadat, és elkezdesz MOST erre a csókkamerás incidensre felfűzött tartalmakat posztolni. Hát mondanunk sem kell: roppant ciki lenne – ha egyáltalán bárki látná, mert elképzelhető, hogy az érdektelenség és az irrelevancia miatt az algoritmus rögtön hátra sorolna (és még ezzel járnál a legjobban).

3. Mi tesz egy videót "mobilbaráttá"?

A felhasználói élmény nem csak a weboldalon számít, de a közösségi médiában is – legyen az technikai paraméter vagy tartalmi megvalósítás. Egy weboldalnál ez lehet egy gyorsan betöltődő oldal, jól olvasható tipográfia vagy mobilra optimalizált menü, míg a TikTok-on vagy Instagramon megosztott videónál a képarány, a hossz, a dinamika és a vizuális tálalás.

Egy közösségi médiára gyártott videónál az alábbi paramétereket javasoljuk:

  • Formátum (aspect ratio): Vertical (9:16), Square (1:1) vagy a 4:5 is jó opció mobil feed-hez.

  • Videó hossza: általánosságban 5-15 másodperc között (több statisztika is van arról, hogy a 15-30 mp közötti videókat körülbelül csak a felhasználók 10%-a nézi meg, de persze ez sok mindentől függ). A fő üzeneted vagy a figyelemfelkeltés már történjen meg az első 3 másodpercben.

  • Hang és felirat: erősen ajánlott. Munkaidőben vagy a metrón ugyanis nem feltétlenül fog valaki hanggal videót nézni, max ha bent van az earbuds. Ráadásul a legtöbb platformon – például a Facebook-on vagy az Instagram-on – a videók alapértelmezetten hang nélkül indulnak el. Így nem érdemes lespórolni azt a pár mondatos szöveget róla.

  • Hookup, avagy feltűnő kezdés: rögtön az elején használj erős vizuális elemeket vagy problémát felvető kérdést → “Minden héten megígéred magadnak, hogy egészségesebben fogsz étkezni?”

  • További “extrák”: amik amúgy nem extrák, hanem alap dolgok kell, hogy legyenek. Például megfelelő kontraszt a szövegezés és a videó tartalma között, hogy olvasható legyen minden snittnél, a márkád vagy a logód megjelenése és természetesen a megfelelő CTA (cselekvésre felhívás).

4. Milyen videó típusokat érdemes készítened? Tartalom ötletek és egyéb tippek

Mivel ebben a blogbejegyzésben főként a mobilbarát rövid videókról szeretnénk beszélni, ezért most azokat a formátumokat vesszük sorra, amelyek kifejezetten jól működnek 5-15 másodpercben is.

Azonban ezek a videó típusok természetesen nem csak közösségi média videó készítés során használhatóak, hanem hosszabb formában akár önálló YouTube videóként, reklámspotként vagy landing oldalon beágyazott videóként is megállják a helyüket.

  • Klasszikus: probléma → megoldás → akciófelhívás (CTA): “Minden este álmatlanul forgolódsz? Próbáld ki a 100%-ban természetes CBD olajainkat, és legyenek újra nyugodtak az éjszakák! Kattints ide a 10%-os kuponodért/ajándékodért!”

  • Storytelling: szívhez szóló sztori “dióhéjban”. Például: “Többször előfordult velem, hogy a munkahelyemen jött meg a menstruációm és átáztam. Roppant kellemetlenül éreztem magam, és utána minden hónapban aggódtam, egészen addig amíg ki nem próbáltam az X márka menstruációs bugyiját”

  • Előtte-utána videó: mindannyian ismerjük ezeket a videókat egy változás röviden bemutatva – legyen az egy ruha-átalakítás, smink, szolgáltatás vagy termékhasználat.

  • “Negatív” előtte-utána vagy leleplező videó: az előző ellentettje, igencsak jól tud működni, ha értjük a piacunkat, a vásárlóinkat, és a sors némi szarkazmussal is megáldott minket. Egy egyszerű példával szemléltetve, amit a napokban láttam: smink videó, amiben egy 40 éves nő körülbelül 20 évesre sminkelte magát, majd a végén széttrollkodta a saját videóját: “Vegyük le a filtert, vegyük el a megvilágítást és a fényeket, végül pedig a sminket is”, majd vicces arckifejezésekkel és egy szándékosan béna zenei aláfestéssel felfedte a valóságot, vagyis az “eredeti” arcát.

  • Gyors tippek vagy life hack videó: “Így tüntetheted el 60 másodperc alatt a szem alatti karikákat!” (ezt egyébként Marketinges Erika és a csapata is szeretné tudni…)

  • Kérdés-válasz vagy mítoszrombolás: “Sokan azt hiszik, hogy a naptej csak nyáron kell. Márpedig ez nem így van. Elmondjuk, hogy miért fontos ősszel is”. Ha lehet, akkor a “sokan kérdeztétek, hogy…” videókat felejtsd el, ha nem Kim Kardashian-ról vagy egy ténylegesen égető probléma-megoldás kombóról van szó, akkor valószínűleg elég hiteltelen lesz.

  • Kulisszák mögötti videó: “Így készülnek a kézzel varrt melltartóink” – ezért olyan kényelmesek, különlegesek, tartósak stb.

  • Valós vélemények, fogyasztók/vásárlók reakciói: “Azért kezdtem el használni mert…” “Már 1 éve használom, mert tetszik benne, hogy….” Ez a műfaj könnyen erőltetetté válhat. Mindig tartsuk szem előtt a hitelességet és ne tegyünk túlzó kijelentéseket.

Viszont ha minden a helyén van, akkor a hirdetés láthatóbbá tesz minket és jelentős növekedést érhetünk el vele.

Ez a piramis nem kőbe vésett szabály, inkább egy gondolkodási mankó.
Segít eldönteni, hol tartunk épp, és hová érdemes időt, energiát, költséget tenni, ha nemcsak látogatókat, hanem ügyfeleket szeretnél.

Szeretnél szakértő segítséget? Tudj meg többet szolgáltatásunkról: 

Ügynökségünk hivatalos Google Partner

Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Üzenetküldés
környezetbarát iroda
állatbarát iroda
[wt_cli_manage_consent]

Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék