loader image
Legújabb bejegyzésünkben 6 fontos online vásárlói típust ismerhettek meg.
Legújabb bejegyzésünkben 6 fontos online vásárlói típust ismerhettek meg.

Ezt ismerned kell: a 6 legfontosabb online vásárlói típus

A COVID-19 járvány berobbanásával nem csak az általános fogyasztási szokásaink változtak meg, de az online vásárlói magatartásunk is. Az interneten vásárlók száma nagy mértékben emelkedett olyan szektorokban is (például ruházati cikkek), amelyekkel szemben a magyarok korábban rezisztensek voltak, és inkább intézték fizikai boltokban az efféle termékek beszerzését. Még fontosabbá vált tehát, hogy tudjuk, kik és hogyan vásárolnak az online térben. Legújabb bejegyzésünkben 6 fontos online vásárlói típust ismerhettek meg.

Egyszeri vásárló

Szeretjük is meg nem is, hiszen az egyszeri vásárló bár sokat dob az eladásainkon összeségében, általában drága hirdetésekből érkezik webáruházunkba és – nevéből adódóan – nem igazán van szándéka többször vásárolni nálunk, mint egy. Inkább a jó ajánlatok felé mutat elköteleződést, mintsem a márkánk irányába.

ki az a Visszatérő vásárló?

Visszatérő vásárló

A visszatérő vásárlót nem feltétlen a jó ajánlatok ragadják meg, hanem sokkal inkább egy vonzó márkafilozófia, extra szolgáltatások, hatékony problémamegoldás és úgy általában a tény, hogy törődünk vele. Ők azok, akik regisztrálnak a webáruházadban és fiókot hoznak létre, hogy könnyebben tudjanak legközelebb nálad vásárolni. Bíznak benned, szívesen ajánlanak és állandó bevételt biztosítanak számodra időközönként.

Ahhoz, hogy az egyszeri vásárlóból visszatérő vásárló legyen, kicsit részletesebben is tanulmányoznunk kell a vásárlás mögött meghúzódó motivációkat.

Kövesd Marketinges Erikát a Facebookon!

A „most kell” típus

A „most kell” vásárló tipikusan az, aki vezetés közben eszik, mert így is időt takarít meg. Számukra minden az időről és a hatékonyságról szól, tudják, hogy mit akarnak, megkeresik és azonnal meg is veszik, nem hezitálnak túl sokat. Milyen idillien hangzik ugye? Azonban lévén, hogy a vezényszó náluk a „hatékonyság és gyorsaság”, kritikus tényező a weboldal gyorsasága és a felhasználóbarát kialakítás. Ha perceket kell várnia, amíg végre betölt egy-egy termékoldal vagy éppen bonyolult, hosszú regisztrációs folyamaton akarjuk végigvezetni, azonnal el fogja hagyni a webáruházunkat. Éppen ezért, ha őket akarjuk megfogni, akkor törekedjünk a rövid és egyszerű rendelési folyamatra és biztosítsunk vendég vásárlásra lehetőséget.

Ki is az akcióhajhász?

Akcióhajhász

Az akcióhajhásznál nem elegendő néhány kapós marketingszlogen vagy éppen pusztán a spórolás illúziója, hiszen nagy eséllyel tisztában van azzal, hogy hogyan hasonlítsa össze az árakat, illetve hogyan jusson hozzá a legjobb ajánlatokhoz. Éppen ezért ez esetben fontos, hogy jól meg tudd különböztetni magadat a versenytársaidtól, és valós előnyöket sorakoztass fel, amelyek által úgy érezheti – még ha kicsivel többet is fizet -, hogy jól járt. Ilyen lehet például egy extra szolgáltatás, ajándék a rendeléshez vagy ingyenes kiszállítás. És persze, az akciók…

Impulzív vásárló

Megszállottja a trendi, menő cuccoknak, éppen ezért tud, és hajlandó is többet költeni, ha ezzel csillapíthatja éhségét az újdonságok iránti vágyára. Mindig a legújabbat keresi, mert ő akar az első lenni, legyen szó telefonról, egy újfajta táplálékkiegészítőről vagy egy trendi sminktermékről. Működő stratégia lehet náluk, ha hírlevélben értesítjük őket az újdonságokról, esetleg exkluzív, rövid lejárati idővel rendelkező kuponkódot kínálunk nekik. Az impulzív vásárlók – lévén, hogy trendkövetők – hajlamosak egy jól felépített influenszer kampány okán is vásárolni, azonban ez sok tervezést és általában nem kevés anyagi befektetést igényel.

A szükség által motivált

Szeret, akar és tud is tájékozódni. Tudja, hogy hol lelheti fel a megfelelő információkat a termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal kapcsolatban, és nem sajnálja rá az időt, hogy utánajárjon mindannak, amire kíváncsi. A motivációja az, hogy a rendelkezésre álló információk alapján a legjobb döntést tudja meghozni. Esetükben a lehető legtöbb információt kell átadnunk a termékről, ezért az oktatóvideók vagy blogbejegyzések kiváló megoldást jelentenek számukra. Arról, hogy hogyan tervezz profi blogot korábbi bejegyzésünkben már írtunk.

Ki az a Hűséges vásárló?

Hűséges vásárló

Valószínűleg mindannyiunk kedvenc típusa: a hűséges vásárló. Bár sajnos általában belőlük van a legkevesebb, mégis a legfontosabb csoportot alkotják. Ők azok, akik ajánlanak minket, akik nagy eséllyel érdeklődést mutatnak az újdonságok és az ajánlatok iránt, és nem csak a termékeink irányába köteleződnek el, de az egyéb, márkánkat érintő tevékenységekben is. Szeretik magukat különlegesnek érezni (de ugyan ki nem?), éppen ezért speciális akciókkal, személyre szóló, exkluzív ajánlatokkal tudjuk őket a legjobban megfogni. Érdemes egy hűségprogram kialakítását is fontolóra venni, hiszen ezzel nem csak őket tarthatjuk meg, de az egyszeri vásárlóból is hűséges vásárlót kovácsolhatunk.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
Üzenetküldés
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2023 – Minden jog fenntartva – rev.2.29

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék