A Google minőségi mutatója gyakran használt fogalom online marketinges berkekben. Nem csoda, hiszen ez nem csak a hirdetés sikerességét – és így az elfoglalt pozícióját – befolyásolhatja, de azt is, hogy mennyi pénzt fizetünk az adott hirdetésért. Éppen ezért érdemes mindig megvizsgálni a minőségi mutatót és elvégezni a szükséges optimalizációt. Ez céljaink eléréhez elengedhetetlen. Blogcikkünkben részletesebben is bemutatjuk a minőségi mutató működését és azt, hogy hogyan lehet rajta javítani.
A minőségi mutató egy diagnosztikai eszköz, amely megállapítja, hogy a Google Ads rendszerén megjelenő hirdetések milyen hatással vannak a felhasználói élményre. Ez egy minőségre vonatkozó becslés, amit a Google rendszere úgy állapít meg, hogy összeveti a hirdetéseinket a pontosan ugyanarra a kulcsszóra korábban (az elmúlt 90 napban) megjelent más hirdetők hirdetéseivel.
A Google három „összetevőből” számítja ki a minőségi mutatót:
A várható átkattintási arány, vagyis a CTR azt mutatja meg, hogy milyen valószínűséggel kattintanak a megjelenő hirdetésedre. Tehát hányan jutnak el az érkezőoldaladra a hirdetésed által.
Vegán hamburgerre keresett rá a felhasználó, de a duplahúsos, szaftos marhaburgereidet kínálta fel neki a kereső? Nos, akkor valószínűleg a hirdetésed nem releváns sem a felhasználó, sem pedig a Google számára. A hirdetés relevanciája ugyanis azt mutatja meg, hogy a hirdetés mennyire egyezik meg a felhasználói keresés mögött rejlő szándékkal („vegán” és „hamburger”).
A felhasználói élmény egy összetett jellemző, és nem csak a designt vagy a betöltés gyorsaságát jelenti. Szerepet játszik itt a navigáció egyszerűsége, a tartalmak és azok aktualitása, az oldal átláthatósága, valamint úgy a konverzió idejéig bármi, amivel a felhasználó találkozik – szóval sok-sok kis szempont együtt.
A minőségi mutató javítása egy komplex, legtöbbször szakmai jártasságot igénylő feladat. Azonban, ha képbe kerülünk azzal, hogy milyen szempontok mentén javítható a minőségi mutató, akkor nem csak a Google Ads rendszerébe nyerünk egy kis betekintést, de a felhasználók – és ezzel célcsoportunk – viselkedésébe is. A cél mindig az, hogy az adott személy minél egyszerűbben jusson el a konverzióig, így például a terméked megrendeléséig.
Az érkezőoldal szövegének mindig összhangban kell lennie a hirdetés szövegével, így tartalmaznia kell azt az üzenetet, amiért a felhasználó a hirdetésre kattintott. Például, ha konyhai kiegészítőket forgalmazol, és a felhasználó a „virágmintás étkészlet” szóra keresett rá, akkor a landing oldalad vizuális és szöveges tartalmainak is egyeznie kell ezzel. Ha innen neki még külön idő- és energiabefektetés, hogy megtalálja az oldalon lévő virágos étkészleteket (mert például az összes étkészletet kilistázza a landing oldal), akkor azt a Google Ads rendszere nem fogja túl ideálisnak értékelni.
Bár a Google azt javasolja, hogy 10-20 kulcsszót alkalmazz minden hirdetéscsoportban, mi ezt nem állítjuk ilyen magabiztosan. A magyar nyelv választékosságának és szinonimáinak köszönhetően ez akár több is lehet. Szűkebb témákban viszont lehet, hogy csak kevesebb kulcsszót (2-3-at) érdemes választani hirdetéssorozatonként.
Érdemes időnként új kulcsszavakat keresni és teszteld őket! A Google Search Console erre nagyszerű lehetőséget kínál, hiszen itt megtalálod a Google keresésből származó forgalmi adatokat (milyen gyakran jelenik meg a webhely a Google keresésben, milyen keresések jelenítik meg a webhelyet és milyen gyakran kattintanak rá), és így a tanulságok levonása után új kulcsszavakat alkothatsz.
Azonban nem csak a kulcsszavak, de a kizáró kulcsszavak alkalmazása is éppoly fontos. Ha nem releváns kulcsszavak alapján kattintanak a hirdetésedre, akkor vedd fel őket a kizáró listára.
Egy találó és releváns hirdetésszöveg legtöbbször eléri a célját. Csakhogy sokszor nem azok a szövegek tarolnak a legjobban, amiket mi gondolunk, éppen ezért mi azt javasoljuk, hogy írj össze többet, tesztelj, és vond le a megfelelő következtetéseket. Jelenleg már bővített szöveges hirdetéseket van lehetőséged létrehozni, így most már több lehetőségünk van karakterszámban, mint korábban és a hirdetésrelevancia miatt sem kell annyira aggódni. Használd ki bölcsen, és ellenőrizd rendszeresen, hogy hogyan teljesítenek az adott szövegek!
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |