loader image
Inbound marketing – felcsendül a bűvös szó, és legtöbbünknek divatos és költséges marketingmegoldások jutnak eszébe, na meg persze a tartalommarketing

Az inbound marketingről

Inbound marketing – felcsendül a bűvös szó, és legtöbbünknek divatos és költséges marketingmegoldások jutnak eszébe, na meg persze a tartalommarketing. Azonban az inbound marketing stratégia közel sem csak egy divatos irányzat vagy valamiféle új találmány, hanem a marketing és a piac átalakulásának az eredménye, amihez vagy alkalmazkodunk és „felvirágzunk”, vagy pedig mellőzzük és mi is mellőzve leszünk vásárlóink által.

Az inbound marketing stratégiáról általánosságban elmondható, hogy a hosszútávfutóknak való, nem a sprintereknek, hiszen az értékes tartalmakon és a fogyasztóval való hosszútávú kapcsolat kiépítésén alapszik.

Ide tartozik többek között a manapság nagyon fancy tartalommarketing is, ámde fontos megemlíteni, hogy számos más eleme is van, mint például a SEO (keresőoptimalizálás), a direkt marketing, a blogírás, az aktív közösségi média jelenlét vagy éppen a brandépítés. Az inbound marketing célja az értékteremtés és az értékközvetítés a potenciális vevő irányába, ami által elérhetjük, hogy önszántából látogasson el weboldalunkra és vásároljon nálunk.

Segítségével elkerülhetjük a szupermarketek parkolójából még mindenkinek derengő zokniárus-mentalitást, így vevőink nem zaklatva érzik majd magukat, hanem egyfajta privilegizált helyzetben, ahol a vállalkozás csak visszafogottan udvarol nekik és ajándékokkal (értékes és hasznos tartalmakkal) halmozza el őket.

Na de hogyan tűnjek ki a zajban?

Tartalommarketing

Ez főként a közösségi média felületeiden kell, hogy megvalósuljon, hiszen potenciális vásárlóid szinte biztosan jelen vannak valamelyik platformon. Magyarországon még mindig a legjobb választásnak bizonyul a Facebook és az Instagram, utóbbi pedig már egyre népszerűbb az idősebb korosztály körében is. Korábbi cikkünkben már részletesebben is foglalkozunk azzal, hogy hogyan is lehet sikeresen menedzselni egy Instagram fiókot.

A tartalommarketing kapcsán azonban fontos, hogy arra fókuszáljunk, ami a vevőinket érdekli, és ne arra, ami minket. Lehet, hogy mi úgy gondoljuk, hogy senkit nem érdekel az új, céges cica, akit befogadtunk a telephelyünkre, de sokszor pont az ilyen személyes történetek azok, amelyeket leginkább a magukénak éreznek a fogyasztók. Persze, ne feledkezzünk meg a megfelelő „arányokról”, így a termékeink vagy szolgáltatásaink színvonalas és érdekes bemutatásáról sem.

Folyamatosan figyeljük a statisztikákat, és vonjuk le a megfelelő következtetéseket a különböző típusú tartalmak népszerűségét illetően. Észre fogjuk venni, hogy hosszú távon nagyon kifizetődő a saját, egyedi tartalmak gyártása, hiszen ezáltal egy lojális és aktív bázist építhetünk ki, akik vélhetően nem csakhogy figyelemmel kísérik vállalkozásunk online létét, de ők maguk is vásárolnak és ajánlanak majd minket.

Ha te is régóta ábrándozol már arról, hogy megszólítsd potenciális vásárlóidat a közösségi média felületeiden, de nem tudod, hogyan kezdj neki, akkor kérj segítséget profi, szakmai csapatunktól.

E-mail marketing

Ki ne szeretne értesülni egy új, izgalmas blogbejegyzésről, egy óriási leárazásról vagy éppen új termékekről? Ha jól meghatároztad célcsoportodat, és tudod, hogy mi az, ami igazán érdekli őket, akkor itt az idő, hogy elkészüljön egy hírlevél sorozat. Igyekezz azonban itt is az aranyközépútra törekedni, és eleinte csak havi pár hírlevelet küldeni. Az átkattintási arányokból úgyis látni fogod, hogy melyik téma volt népszerűbb és melyik kevésbé.

Blogírás

Mi is írjuk, ő is írja, ők is írják. Na és te? A blogolás nem csak önmagában értékteremtő, de a SEO szempontjából is ideális (erről lentebb), hiszen folyamatosan frissülő, igényes tartalom kerül fel a weboldaladra. Ez nyilván kattintásokat generál, és akár olyan embereket is bevonz, akik nem kifejezetten vásárlási szándékkal kezdtek el szörfözni a neten. És ki ne látogatna vissza szívesen egy olyan oldalra, ahol a fizikai termékeken kívül, értékes információkkal is szolgálnak releváns témákban? Például ha táplálékkiegészítőket vagy bio élelmiszereket forgalmazol, akkor az egészségmegőrzés témakörében szinte végtelen mennyiségű érdekes és hasznos tartalom gyártható. Hidd el, meg fogják hálálni vevőid ezt a fajta törődést.

Keresőoptimalizálás

A blog kapcsán említettük az előbb a SEO-t, vagyis a keresőoptimalizálást, amely lényegében a weboldalad rangsorolására, vagyis a SERP-re van hatással a Google-ben. Ez az organikus megjelenéseket jelenti, tehát nem a fizetett megjelenésekről van szó, hanem arról, hogy hányadik helyen dobja ki a weboldalat a Google egy adott kifejezésre (például, ha éttermet üzemeltetsz, és bepötyögik a „ételrendelés” szót).

Manapság egy reszponzív, mobilbarát weboldal már alapvető elvárás fogyasztói oldalról, így a technikai SEO még önmagában nem elegendő. Szükségünk van ugyanis a megfelelő kulcsszó-stratégiára, a mindig frissülő tartalmakra, valamint az oldalak optimalizására is ahhoz, hogy ideális helyre kerüljön weboldalunk a keresőmotorokban. Az sem elhanyagolható szempont továbbá, hogy hány külső weboldal hivatkozik a mi weboldalunkra mint hiteles forrásra.

A blog kapcsán említettük az előbb a SEO-t, vagyis a keresőoptimalizálást, amely lényegében a weboldalad rangsorolására, vagyis a SERP-re van hatással a Google-ben.

PPC kampány

A keresőmarketing másik eleme a SEO mellett a PPC kampány, illetve ennek részeként a PPC hirdetések. Ez lehetővé teszi azt, hogy kitűnj a termékeddel vagy szolgáltatásoddal a keresőmotorok hálózatán akkor is, ha nem jelensz meg organikus módon a találati lista elején. Bár ez nem ingyenes, mégis sokkal költséghatékonyabb, mint egy hagyományos offline reklámanyag (például szórólap), hiszen ahogy a neve is mutatja, a kattintások után fizetsz.

Konklúzióként elmondható, hogy az inbound marketing stratégia célja nem a rapid meggazdagodás és az egyszeri vevők bevonzása, hanem egy bizalmon alapuló közösség kiépítése, amely remélhetőleg hosszú időn keresztül elkísér majd minket, és nem csak vásárol, de jó szívvel ajánl ismerőseinek is. És kell ennél jobb marketing?

Kérj ajánlatot itt...

    ...vagy érdeklődj telefonon...

    Telefonszám: +36 70 / 62 84 314

    hétfő – péntek 9:00 – 18:00

    szombat: 10:00 – 13:00

    ...vagy kérj e-mailen.