loader image
Brand színek
Brand színek

Brandek és színek – hogyan válasszuk ki vállalkozásunkhoz a megfelelőt

Sokan nem tulajdonítanak nagy jelentőséget a színeknek és a formáknak – nos, mi nem ezek közé az emberek közé tartozunk! A színek ugyanis elképesztő hatással vannak az emberi pszichére, még ha nem is észleljük tudatosan ezt a hatást. Éppen ezért nem vehetjük félvállról a színválasztást, hiszen az számos szempontból meghatározza majd vállalkozásunkat, és annak sikerét.

Tudatos színválasztás

Gondolkoztál már azon, hogy miért piros a CocaCola logója vagy éppen miért kék a Visa-jé? Nos, nem véletlen, hogy a nagy cégek úgy választanak ahogy: a piros szín például erőteljes hatással van a vegetatív idegrendszerre, izgalmat és energiát sugároz, míg a kék megbízhatóságot és szakértelmet sugall.

Szinpaletta

A legtöbb vállalkozás ugyan nem csak egy színnel operál, mégis általában van egy meghatározó szín, amely a legtöbb fogyasztónak először beugrik róluk. Számos kutatás bizonyítja, hogy a szín mennyire meghatározó a fogyasztó számára a vásárlási döntés meghozatalánál: a válaszadók több mint 80%-a gondolta úgy, hogy a színek több mint a felét teszik ki azoknak a tényezőknek, amelyek szerepet játszanak a termékválasztásukban – derült ki a Seoul International Color Expo kutatásából.

„A színek, akárcsak a vonások, követik az érzelmek változását.” – mondta egykoron Pablo Picasso, és milyen igaza volt.

Biztosan veled is előfordult már olyan, hogy beléptél valaki otthonába, és egyből szorongani kezdtél. Nos, bár nem mindig egyértelmű az oka, sokszor a feszültség ez esetben is a színekben leledzik: sötét bútorok és burkolatok, kevés fény és a színek hiánya.

Ezek a legtöbb emberben azonnal vészjósló jeleket ébresztenek. Épp így fordítva is: egy vidám, otthonos lakás legtöbbször a választott színek miatt kelt bennünk kellemes, pozitív érzéseket.

Néhány példa a nagyvilágból

Piros

A szenvedély, az izgalom és a düh színe. Azonnal felkelti a figyelmet, és cselekvésre ösztönöz. Nem véletlenül használják olyan gyakran a gyorséttermek vagy a ruházati márkák.

Kék

Ahogy azt már fentebb említettük, a kék színhez számos pozitív érzetet társítunk. Bizalmat ébreszt, szakértelmet sugall és megnyugtatja az elmét.

Sárga

A sárga boldogságot, frissességet és játékosságot sugall, de gyakran használják a szupermarketekben az akciós termékek jelzéséhez is, így marketing szempontból a megfizethetőséget egyaránt képviseli.

Lila

A lila árnyalattól függően sugallhat kreativitást, nyugalmat, előkelőséget vagy éppen luxust. A spiritualitásban a „korona csakrát” jelképezi, amely a legerősebb energiaközpont mind közül.

Zöld

A zöld stabilitást és természetességet ébreszt az emberekben. Jólétet, növekedést sugall, és megnyugtatja az elmét. Harmóniát kelt, hiszen a növényvilág színe. A fenntartható márkáknál nagyon gyakran megjelenik.

Barna

A legkevésbé használatos logószín, noha töretlen népszerűségnek örvend a naturális brand-ek tekintetében. A barna a föld színe, természetességet és biztonságot sugároz, de érdemes vele ügyesen bánni, ugyanis kölcsönözhet akár régimódi megjelenést is vállalkozásunknak.

Fekete-fehér-igen-nem

Erőteljes, kifinomult párosítás. A fekete és a fehér a kontraszt miatt legtöbbször együtt jelenik meg. Modern, klasszikus érzést kelt, de magában hordozza a szélsőségeket is.

Konklúzió

A színek tagadhatatlanul rengeteg érzelmet ébresztenek bennünk: befolyásolják egyéni döntéseinket és meghatározzák termékválasztásainkat. Így ha márkaként és vállalkozásként erős érzelmi kapcsolatot szeretnénk kialakítani a vevőinkkel (márpedig miért ne szeretnénk?), akkor nem árt, ha tudatosan választjuk ki vállalkozásunk színeit. A színek ráadásul nagy mértékben elősegítik a márka felismerhetőségét is, ami marketing szempontból szintén nagy jelentőséggel bír.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
Üzenetküldés
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2023 – Minden jog fenntartva – rev.2.29

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék