A kapcsolatfelvételi űrlap szerepét hajlamosak lehetünk alábecsülni. Főleg akkor, ha nem mi kezeljük a vállalkozásunk Google hirdetéseit, és ezáltal nem igazán látunk bele a rendszer működésébe. Márpedig a marketing világában minden mindennel összefügg, így az olyan “kis” dolgok is nagy hatással lehetnek a hatékonyságra, mint amilyen a kapcsolatfelvételi űrlap. Most elmondjuk, hogyan!
Ha nincs kapcsolatfelvételi űrlap, akkor nincs pontos mérés sem. Márpedig a pontos mérés és statisztika kiemelt szerepet tölt be a Google hirdetések optimalizálásában – ezáltal pedig a hatékonyságukat illetően. Ha nem tudjuk, mi működik és mi nem, akkor csak találgatunk – és nem mellesleg így a hirdetések költséghatékonysága is jelentősen csökkenhet.
Tegyük fel, hogy teraszok építésével foglalkozik a vállalkozásod, és Google Ads hirdetéseken keresztül szeretnéd elérni a potenciális vásárlókat. Szép számmal rá is kattintanak a hirdetésedre, de az érkezőoldalon nincs kapcsolatfelvételi űrlap, csupán elérhetőségek (telefonszám, e-mail cím). Nos, még ha kattinthatóak is ezek a gombok, akkor is elég fals eredményt hozhatnak.
Ezt ugyanis csak a kapcsolatfelvételi űrlappal lehet pontosan mérni, hiszen a rendszer kizárólag a ténylegesen elküldött űrlapokat “veszi fel” a statisztikába – tehát azokat az eseteket, amikor betöltődött a köszönőoldal és így az űrlap valóban elküldésre került.
Nem beszélve arról, hogy így a vevő számára nem biztosítunk egy nagyon lényegi dolgot: a kényelmes és gyors kapcsolatfelvételt. Ez pedig mondanunk sem kell, hogy mennyire fontos manapság, amikor 5-6 másodpercet sem szívesen várunk például arra, hogy egy weboldal betöltődjön. Nem szeretünk e-mail-ek megfogalmazására időt fecsérelni, ha nem muszáj, ahogy ide-oda kattintgatni sem akarunk, hogy kibogarásszunk néhány információt, ha nem muszáj.
Bár a neve alapján sokan csak a “név, e-mail cím, üzenet” részre asszociálnak, a kapcsolatfelvételi űrlap közel sem csak kapcsolatfelvételre alkalmas. Éppen ezért a “kapcsolat-teremtő űrlap” talán pontosabban (és kicsit költőibben 💁♀️) írja le ennek a szekciónak a szerepét – legalábbis, ha a marketing szempontjából vizsgáljuk.
Ahhoz pedig, hogy még mélyrehatóbban megértsük, miért is olyan fontos ez a Google hirdetés szempontjából, fontos, hogy ismerjük a különböző típusait is. Az alábbiakban összeszedtük ezeket!
Kérdések, kérések, érdeklődések gyors fogadására szolgál. Ez az első lépés, ahol a látogató kifejezi az érdeklődését a termékeink vagy szolgáltatásaink iránt – és mi pedig lehetőséget kapunk a válaszadásra, akár személyre szabott formában. Általában név, e-mail cím és üzenet részből áll, illetve 1-2 egyéb releváns kérdésből.
A kapcsolatteremtés egyik legjobb módja, különösen hosszabb távú ügyfélkapcsolat kiépítéséhez. Ezzel az egyszerű eszközzel új és visszatérő vevőkre egyaránt szert tehetsz. Érdemes lehet kedvezménnyel (például egy 10%-os kuponnal) is ösztönözni a feliratkozást.
Ez kritikus szerepet tölt be a leadgenerálásban, ráadásul ezzel akár elképesztő mértékben megkönnyíthetjük a munkánkat. Hiszen már előre begyűjthetjük a válaszokat azokra a kérdésekre, amelyeket az érdeklődőktől nagy eséllyel megkérdeznénk, vagy éppen olyan adatokat, amelyek szükségesek ahhoz, hogy pontos árajánlatot tudjunk adni.
Ha egy rendezvényt vagy valamilyen különleges online eseményt (például workshopot, konferenciát tartunk), a kapcsolatfelvételi űrlap akkor is rendkívül hasznos lehet. Kiváltképp akkor, ha egy ingyenes eseménnyel szeretnénk például e-mail listát kiépíteni vagy érdeklődőket előszűrni.
Az alábbiakban röviden összeszedtük azokat a fontos szempontokat, amelyekre a kapcsolatfelvételi űrlap esetén figyelned kell:
Adatkezelési tájékoztató: a hatályos jogszabályok értelmében kötelező lehetőséget biztosítani arra, hogy a látogató áttekinthesse és elfogadhassa az adatkezelési tájékoztatót, mielőtt elküldené az űrlapot. Ez általában egy pipálható négyzet mellett jelenik meg egyértelmű, közérthető szöveggel, pl.: „Elolvastam és elfogadom az adatkezelési tájékoztatót” – lehetőleg kattintható linkkel.
Rövid, lényegretörő: ne legyenek benne bonyolult, hosszú szövegek vagy érthetetlen, nehezen megválaszolható kérdések. Ha pedig valamilyen opcionális kérdés van, akkor tegyük lehetővé, hogy ezt a blokkot üresen hagyva is el tudja küldeni a látogató az űrlapot.
Visszaigazoló üzenet: mindannyian szeretjük a visszaigazolást, ez ugyanis biztosít róla minket, hogy a megfelelő módon jártunk el, és az üzenetünk (/rendelésünk) célba ért. Egy köszönőoldal vagy egy rövid visszaigazoló e-mail elegendő lehet (Pl.: Köszönjük, hogy érdeklődtél a szolgáltatásaink iránt, hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot!)
Szeretnél szakértő segítséget? Tudj meg többet szolgáltatásunkról:
Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52