Képzeld el, hogy van egy slagod, amivel locsolod a kertedet.
Most csak a veteményest öntözöd, ott szépen fejlődnek is a paradicsomok.
Aztán kitalálod: „Mi lenne, ha a füvet is locsolnám, meg a szomszéd virágágyását is?”
Csakhogy nem növelsz vízmennyiséget, csak többfelé osztasz el ugyanannyi vizet. Az eredmény?
A paradicsom elszárad.
A fű sem lesz zöldebb.
A szomszéd sem fog hálálkodni, mert alig jutott oda víz.
Pont így működik a hirdetés is – A több hely nem egyenlő több vevővel.
Tegyük fel, van havi 200 000 Ft hirdetési kereted. Eddig csak Vas megyében hirdettél, egész jól működött is. Aztán jön az ötlet: „Mi lenne, ha kiterjesztenénk az egész Nyugat-Dunántúlra? Hátha Győrből is jönne vevő.”
Papíron logikus. Csak az a gond, hogy ha 3x akkora területre hirdetsz (Vas, Zala, Győr-Moson-Sopron), miközben a keret ugyanannyi marad, akkor nemhogy több vevőd nem lesz, de még az eddigiek is megcsappanhatnak.
Miért?
Ahogy nő a földrajzi célzás, úgy oszlik meg a költség: Vas, Zala, Győr-Moson-Sopron… egyre kevesebb jut mindegyikre. A hirdetéseid nem érik el a kritikus megjelenési tömeget, mert háromfelé oszlik a figyelem, a megjelenés és a kattintások száma.
A másik gyakori tévhit: „Engem nem zavar, ha messzebbre kell mennem, biztos a vevőket sem.”
Hát de. Őket zavarja. Főleg ha extra költsége keletkezhet, például magasabb szállítási vagy kiszállási díj. A vevő mindig a közelebbit választja, ha nem kap valami nagyon erős érvet az ellenkezőjére (pl. olcsóbb, gyorsabb, egyedi, prémiumabb, stb.).
Ha Győrben 5 hasonló szolgáltató van, miért menne át hozzád Szombathelyre? És vajon a hirdetésed ezt elmagyarázza neki? (Spoiler: ha csak az szerepel benne, hogy „minőségi szolgáltatás” – akkor nem.)
Ha tudod növelni a hirdetési keretet – legalább arányosan.
Ha van olyan ajánlatod, ami tényleg megéri messzebbről is. Vagy nem helyhez kötött (pl. webshop).
Ha az új lokációban nincs konkurencia, vagy gyenge.
Ha van olyan értékajánlatod, amivel meg tudod győzni a vevőt, hogy téged válasszon a helyi konkurens helyett.
Az értékajánlat egy mondatban összefoglalva: milyen problémát oldasz meg, kinek, és miben vagy jobb, mint a többiek.
Nem szlogen, hanem stratégiai alap. Ez az, ami döntésre késztet, és amiért hajlandóak vagyunk akár a drágább ajánlatot is választani.
NEM értékajánlat: „Kézzel készített ajándékok szeretettel” – Ez inkább hangulatos mottó, nem mondja el, miért nálad vásároljak.
Értékajánlat: „Egyedi, névre szóló ajándék 2 munkanapos szállítással – még ballagás előtt megérkezik!” – Konkrét, sürgető, megold egy gyakori problémát: az időhiány
NEM értékajánlat: „100%-ban természetes arckrémek” – Ma már szinte mindenki ezt írja – ettől még nem tudom, miért a te krémedet válasszam.
Értékajánlat: „Ekcémás bőrre fejlesztve, már 3 nap után enyhül a viszketés – pénzvisszafizetési garanciával” – Célcsoporthoz szól, problémára reagál, és még kockázatot is csökkent.
NEM értékajánlat: „Precíz munka, elérhető árakon” – Ez kb. 20 000 vállalkozás szlogenje is lehetne, így nem különböztet meg senkitől.
Értékajánlat: „Fürdőszobafelújítás 10 nap alatt – fix ár, határidő garancia, bontás + takarítás is benne van” – Időkeret, árbiztonság, extra szolgáltatás.
NEM értékajánlat: „Gyors, precíz, profi csapat” – Ez inkább egy önjellemzés, nem ajánlat.
Értékajánlat: „Klímaszerelés 3 év garanciával, hétvégi kiszállás felár nélkül” – Ez tartalmaz döntést segítő érveket.
Az értékajánlat a válasz arra a kérdésre, amit a vevőd sosem fog feltenni hangosan, de minden egyes hirdetésnél megkérdez magában: „Na, és miért pont te?”
Marketinges Erika és csapata azért, mert velünk egy kézben az egész marketinged – stratégia, kivitelezés, tartalomgyártás és hirdetéskezelés, egyetlen kapcsolattartóval, felesleges körök nélkül.
Szeretnél szakértő segítséget? Tudj meg többet szolgáltatásunkról:
Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |