Ha a blogolás kerül szóba egy vállalkozásnál, akkor általában ezzel együtt az idő, illetve az idő hiánya is felmerül. Nem véletlen ez, hiszen a minőségi blogbejegyzések gyártása rengeteg időt és energiát igényel, valamint sokszor olyan készségeket, amelyeknek nem feltétlenül vagyunk még a birtokában. Mégis minden percet és órát megér a belefektetett idő, hiszen így nem csak a SEO fog szeretni minket, de a vásárlóink is: lehetőségünk lesz ugyanis megválaszolni a kimondott vagy akár kimondatlan kérdéseket, szétoszlathatjuk a kételyeket, beszámolhatunk az újdonságokról vagy éppen izgalmas tartalmakkal hívhatjuk fel a figyelmet magunkra és a termékeinkre. Legújabb bejegyzésünk első részében olyan hasznos tippeket gyűjtöttünk össze, amelyek segíthetnek egy sikeres blog megtervezésében.
És persze izgalmas és reményteli. Gondolj csak bele, egy elismert és gyakran látogatott bloggal ott lehetsz az elsők között a szakmádban vagy a versenytársaid közt. Persze, ez rengeteg tervezést igényel. A jó blogbejegyzés általában minimum 3000 karakter hosszú, figyelemfelkeltő és informatív, tartalmazza a megfelelő kulcsszavakat, és persze nem utolsó sorban: elad. Ha nem is rapid és direkt módon, hiszen ez inkább hosszútáv futás, mint rövid. A tervezés első lépéseként tudnunk kell, hogy mire keres rá a célcsoportunk az interneten: ki kell jelölnünk azokat a kulcsszavakat, amelyekre megtervezhetjük a blogbejegyzéseinket és így összegyűjthetjük a témákat. Ez a sikeres blog alapja, minden más formaság csak ezután következik.
Bár ez már valószínűleg korábban megtörtént, itt most más szempontokat kell figyelembe vennünk, mint egyébként, hiszen ez nem csak arra korlátozódik, hogy mit fogyasztanak például az éttermünkben, hanem arra is, hogy mit fogyasztanak az interneten. Hiszen ahogy azt fentebb említettük, tudnunk kell, hogy milyen témákban érdekeltek potenciális vásárlóink, és melyekre nem sajnálnak 5-10 perc elmélyedést. Erre remek lehetőséget biztosít a közösségi média és az ott található specifikus csoportok, vagy éppen a fórumok, ahol könnyedén utánajárhatunk a célcsoportunkat foglalkoztató területeknek. Ha találunk egy-egy releváns tartalmat, akkor nézzük meg a komment szekciót is: könnyen lehet ugyanis, hogy a felhasználók hozzászólásai értékes információkat tartalmaznak.
A kulcsszavak segítenek abban, hogy tűpontosan belődd, kik is azok, akik a te témádban és blogbejegyezéseidben, ezáltal pedig a vállalkozásodban érdekeltek. Itt viszont nem elég az intuíció és az, hogy „úgy gondolod”, hogy ez a kulcsszó megfelelő lesz, hiszen mindig olyan kulcsszóra kell optimalizálni a blogcikket, amire valóban rákeresnek az emberek, és ahol érdemes versenyeznünk. Így ha találunk egy ideálisnak tűnő kulcsszavat, akkor is fel kell tennünk a kérdést: vajon ezzel a kifejezéssel a megfelelő piacon fogunk versenyezni? Például, ha helyi cipőboltunk van, célszerű, ha az “Adidas cipő” kulcsszót használjuk? Nem igazán. A cél az, hogy egy olyan úgynevezett „niche” kulcsszót találjunk (=a piac egy kisebb szegletére irányuló kulcsszó), amellyel versenyezni tudunk.
Például, ha tudod, hogy a helyi gyermek focicsapat és úgy általában a futball kultúra erőteljesen meghatározó a térségben, akkor megpróbálkozhatsz a „gyermek Adidas focicipő” kulcsszóval. Persze, ez csak egy példa, így az, hogy működhet-e számtalan tényezőtől függ.
Ha nincs időd a megfelelő kulcsszavak és témák összegyűjtésére, illetve izgalmas és informatív bejegyzések publikálására, akkor bízd ránk a blogod kialakítását! Nem csak a kulcsszavak összegyűjtésében, illetve a megfelelő strukturálásban leszünk a segítségedre, de az új tartalmakat is folyamatosan monitorozzuk majd! Így biztos lehetsz abban, hogy aktuális és igényes tartalommal töltjük meg weboldaladat!
Fontos az is, hogy a kulcsszavak természetes módon jelenjenek meg a szövegben. Ezenfelül a cikkben használt képek elnevezésénél is szerepeljen az adott kulcsszó, illetve az Alt tag esetén se felejtsük el ugyanezt.
A Google ingyenes Kulcsszótervezője jó támpontot adhat a vállalkozásodhoz kapcsolódó kulcsszavak kijelölésében, épp úgy, ahogy a Google Search Console is. Utóbbi esetén konkrétan a webáruházunkkal kapcsolatban juthatunk rengeteg hasznos információ birtokába, hiszen ez megmutatja, hogy hányszor és milyen keresési kifejezésekre jelentünk meg a Google találati listájában.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |