Irreális ígéretek, túlárazott projektek, kevés referencia vagy éppen gyanúsan alacsony árak – olyan faktorok, amelyek mind megnehezítik azt, hogy meghozzuk cégünk szempontjából az egyik legfontosabb döntést: kivel dolgozzunk együtt, ha valamilyen marketing szolgáltatást szeretnénk igénybe venni. Lehet rossz példákat találni ügyfél és ügynökség oldalon is, de általánosságban elmondható, hogy a problémák nagy részét az okozza, hogy a projekt vagy túlárazott, és ezért az ügyfél relatíve keveset kap (vagy nem a legjobb minőségben), vagy pedig korrekt az árazás, de az ügyfél többet akar annál, mint amit kifizetett.
Az ideális döntés meghozatala nem véletlenül ilyen nehéz: pont olyan információkra és tudásra lenne szükségünk hozzá, amelyeket épp meg szeretnénk vásárolni. De mégis hogyan alakíthatunk ki egy win-win helyzetet, ahol mi is és a minket kiszolgáló marketinges csapat is elégedett? Blogcikkünkben ezt a témát boncolgatjuk, és adunk pár hasznos gyakorlati tippet a döntéshozatalhoz!
Bármilyen szakmát is sajátítottunk el, a tanulás nem ér véget az egyetem vagy a főiskola végeztével, és ez hatványozottan igaz az online marketing területén tevékenykedő szakemberek esetén. Az új technológiák és az egyre innovatívabb eszközök megkövetelik, hogy folyamatosan lépést tartsanak a piaccal és a trendekkel. Lássuk be, a valódi szakmai tudást meg kell fizetni, ezt nem kerülhetjük el, még akkor sem, ha mindig van egy ügynökség, aki kedvezőbb árakkal kecsegtet. Nem árt, ha mérlegelünk, megnézzük a referencia munkákat és utánanézünk néhány fontos tudnivalónak a szolgáltatásokat illetően.
Ha árajánlatról van szó, akkor sokszor a határ a csillagos ég az ügynökségi oldalon, azonban ha már a kivitelezés kerül szóba, akkor nem biztos, hogy a legjobb minőséget kapjuk, vagy legalábbis nem azt, amit az árajánlat után vártunk volna. Épp mint az alacsony árak esetén is: ahhoz, hogy ne legyünk csalódottak, fontos, hogy ne higgyük el az irreális ígéreteket, amelyek olyan számokkal kecsegtetnek „mindössze ennyiért és annyiért”, amely egyáltalán nem reális a szakmában. Ez nem repülőjegy vásárlás, nincsen 90%-os árzuhanás és „error fare”, épp ezért jobb, ha felkészülünk az ilyen jellegű „támadások” kivédésére.
Ha megfelelően mérjük fel a piaci helyzetet és saját cégünket is el tudjuk fejben helyezni ezen a piacon, akkor már előnnyel indulunk. A vállalkozás profilja, a verseny, a lokáció, a célcsoport és sok számos más faktor befolyásolja ugyanis azt, hogy milyen marketing szolgáltatásokra lesz szükségünk. Az sem mindegy, hogy egy vidéki fodrászszalonról, egy fővárosi étteremről vagy éppen egy nemzetközi piacra szánt webshopról van szó. Mind-mind olyan jellemzőkkel bírnak, amelyek determinálják a lehetőségeinket.
Profi segítségre lenne szükséged a vállalkozásod felvirágoztatásához?
Keress minket bizalommal, és találjuk meg együtt az ideális megoldást céljaid eléréséhez!
„Azt kapjuk, amiért fizetünk” – ismerjük, hallottuk már, valószínűleg tapasztaltuk is. A tetoválásoknál is mindig van egy olcsóbb opció, egy látszólag jobbnak tűnő ajánlat, azonban a kivitelezés sokszor nem sok jóval kecsegtet. Márpedig egy komplex szakmai tudást igénylő feladatnál nem támaszkodhatunk a „van egy haverom, akinek az ismerőse elvégzett egy két hetes képzést” típusú ajánlásokra. Miután átgondoltuk tehát, hogy miben lehetne a marketinges vagy az ügynökség a segítségünkre, indulhat az összehasonlítás.
Először is nézzük meg pontosan, hogy ki mire adott árajánlatot, és akár karikázzuk be a számunkra fontos szolgáltatásokat. Könnyen téves következtetésekre és ezzel együtt rossz döntésre juthatunk ugyanis, ha csak az ár szempontjából vizsgáljuk a kérdést. Ne felejtsük el, a cél nem a legolcsóbb vagy éppen a legdrágább (legminőségibb munkának vélt) árajánlat kiválasztása, hanem a legjobb ár-érték arányú. Ehhez azonban tudnunk kell, mit akarunk, és azt, hogy azt vélhetően milyen minőségben kivitelezi az ügynökség. Természetesen 100%-ig jó döntés nincs, de annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló információinkhoz mérten a legjobb döntést tudjuk meghozni, muszáj alaposan tájékozódnunk a témában!
Kérdezni tudni kell! De hogyan tegyünk fel jó kérdéseket, amelyek közelebb visznek minket a céljaink megvalósításához? Természetesen a sikeres hosszútávú együttműködéshez – amely egyébként mindkét fél érdeke! – rendelkeznünk kell a nélkülözhetetlen információkkal, úgy mint a kivitelezés és elszámolás menete, a büdzsé, valamint egyéb fontos adatok. Nézzük meg az árajánlatot, és írjuk össze tételesen a kérdéseinket az adott szolgáltatások kapcsán. Ha előre készülünk ezzel, akkor nem csak mi kapunk pontosabb képet arról, hogy mit kapunk majd a pénzünkért, hanem a marketingessel is sokkal inkább „egy nyelvet” fogunk beszélni.
Az információ nem csak számunkra fontos, de az ügynökség számára is elengedhetetlen ahhoz, hogy korrekt árajánlatot tudjon adni és minél hatékonyabban kivitelezze a projektet. Törekedjünk tehát arra, hogy minél több mindent osszunk meg a cégünkkel, a tapasztalatainkkal és a céljainkkal kapcsolatosan – persze csak akkor, ha azok relevánsak az együttműködés szempontjából.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |