Hogyan válts online-ra vendéglátósként

Hogyan válts online-ra vendéglátósként

Egy nagyon aktuális blogbejegyzéssel készültünk nektek ezen a héten, még pedig az online átállás kérdéskörével. A jelenlegi vírusvédelmi intézkedések értelmében ugyanis az éttermeknek és egyéb vendéglátóegységeknek 30 napig zárva kell tartaniuk. Ez hatalmas bevétel kiesést eredményezhet egy amúgy is nehéz helyzetben. De mit tehetünk egy ilyen szituációban? Erre adunk választ.

Általános tény, hogy sokan nem szeretnek telefonálni, és inkább azokat az éttermeket részesítik előnyben, ahol van lehetőség az online rendelésre. Átcuccolni az online térbe azonban kicsit olyan, mint elköltözni egy idegen városba. Az elején akadnak nehézségek az ismeretlen közeg miatt, de egy kis rutinnal és az idő elteltével ezek kiküszöbölhetőek. Így átállni a kiszállításra és az online ételrendelésre összességében egy nagyon kifizetődő döntés. Persze, ez számos kérdést hagy nyitottan.

Hol jelenjek meg?

Az első és egyben a legfontosabb kérdés, amit fel kell tenned, mielőtt „beköltözöl” az online térbe. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen weboldal(ak)on vagy jelen. Az olyan felületek, mint a Netpincér vagy a Falatozz.hu ideálisak arra, hogy étteremként megjelenj rajtuk, hiszen már egy jól működő és marketinggel megtámogatott rendszerbe kerülsz be, ahol lényegében véve csak várnod kell a megrendelésekre.

Hol itt a gond?

Egyfelől ezek az oldalak tálcán kínálják a te vendégeidnek és törzsvendégeidnek a többi opciót, így tehát a városodban vagy környékeden megtalálható étteremeket. Másrészt pedig – ami a bevétel szempontjából nem elhanyagolható -, jutalékot kell fizetned, ha jelen akarsz lenni. Ehhez vagy magasabb áron kell kínálnod az ételeidet vagy pedig le kell mondanod a magasabb profitról.

Ezt pedig valószínűleg nem szeretnéd. Na, de akkor mi a megoldás?

Az egyik lehetőség az, ha már a meglévő weboldaladba integrálsz egy online rendelési felületet, ahol megtalálható lesz az étlapod, a vendégeid le tudják adni a rendeléseiket és akár online ki is tudják fizetni azt – ezzel akár értintésmentessé téve a folyamatot. Ez egy jól átlátható felületen zajlik, ahol minden rendelésről azonnal értesítést kapsz, vendégeidnek pedig automatikus megerősítő e-mail érkezik a rendelés sikerességéről és a részletekről.

Minden általam készített weboldalnál nagy hangsúlyt fektetek a keresőbarát kialakításra.

Ha nincs még weboldalad, akkor technikailag egy webshop készítés a megoldás. Ahhoz, hogy online értékesíteni tudd a termékeidet – jelen esetben az ételeidet – jutalék és külső megkötések nélkül, ahhoz saját rendszerre van szükséged. Ez lényegében ugyanaz, mint az előző változat, csak itt egy teljes weboldal és webshop készül.

Küldetésünknek tekintjük, hogy segítsük a cégeket ebben a nehéz helyzetben, ezért most részletfizetési lehetőséget kínálunk. Ha tőlünk rendeled meg webshopod elkészítését, akkor lehetőséged van 3 havi részletfizetésre, így alkalmad nyílik már azelőtt bevételt generálni, hogy kifizetted volna a készítés teljes árát.

Minőségi tartalmak

Az internet korában a kontent a minden, a tartalom az alfa és az omega, a kezdet és a vég. Éppen ezért nem mindegy az, hogy milyen vizuális tartalommal szeretnéd megcélozni leendő vendégeidet.

Míg az éttermedben a legnagyobb hangsúlyt egy étel akkurátus, de talán kicsit szentimentális leírása adja, addig az interneten inkább az ételről készült kép vagy éppen videó ad el. Képzeld el, hogy egy potenciális vevő egy dolgos munkanap után görgeti éhesen a Facebookot vagy Instagramot, és meglátja a te ízlésesen tálalt, jó fényekkel megvilágított ételedet. Vajon rendelni fog? Valószínűleg igen.

Míg az éttermedben a legnagyobb hangsúlyt egy étel akkurátus, de talán kicsit szentimentális leírása adja, addig az interneten inkább az ételről készült kép vagy éppen videó ad el.
Míg az éttermedben a legnagyobb hangsúlyt egy étel akkurátus, de talán kicsit szentimentális leírása adja, addig az interneten inkább az ételről készült kép vagy éppen videó ad el.
Míg az éttermedben a legnagyobb hangsúlyt egy étel akkurátus, de talán kicsit szentimentális leírása adja, addig az interneten inkább az ételről készült kép vagy éppen videó ad el.
Míg az éttermedben a legnagyobb hangsúlyt egy étel akkurátus, de talán kicsit szentimentális leírása adja, addig az interneten inkább az ételről készült kép vagy éppen videó ad el.
Míg az éttermedben a legnagyobb hangsúlyt egy étel akkurátus, de talán kicsit szentimentális leírása adja, addig az interneten inkább az ételről készült kép vagy éppen videó ad el.
Míg az éttermedben a legnagyobb hangsúlyt egy étel akkurátus, de talán kicsit szentimentális leírása adja, addig az interneten inkább az ételről készült kép vagy éppen videó ad el.
Míg az éttermedben a legnagyobb hangsúlyt egy étel akkurátus, de talán kicsit szentimentális leírása adja, addig az interneten inkább az ételről készült kép vagy éppen videó ad el.
Míg az éttermedben a legnagyobb hangsúlyt egy étel akkurátus, de talán kicsit szentimentális leírása adja, addig az interneten inkább az ételről készült kép vagy éppen videó ad el.

A stock-os képek ugyan elsőre ideális megoldásnak tűnhetnek, és bizonyos esetekben jól lehet „forgatni” őket, mégsem tanácsoljuk a gyakori használatot. Ez nemcsak, hogy nem hiteles prezentálása az ételeidnek, de a Google keresőmotorja sem díjazza. A Google ugyanis azokat a weboldalakat részesíti előnyben, amelyeken saját, minőségi fotók szerepelnek a megfelelő képméretre optimalizálva.

Jó, de honnan jönnek majd a vendégek?

Manapság már akkora a verseny az online felületeken, hogy a színvonalas tartalmak szinte alapelvárásként fogalmazhatóak meg. Egy impozáns fotó vagy videó azonban nagy hatással lehet a döntéshozatalnál: hiszen az ételeket leginkább a szemünkkel kívánjuk meg. Azonban ehhez el is kell, hogy jusson vendégeidhez. Ennek több módja van, és mindenki másra esküszik.

Organikusan: A legjobb módja annak, hogy eljuss a célcsoportodhoz, ha folyamatos, érdekes és igényes tartalmakkal töltöd fel a közösségi média felületeidet – főként a Facebookot és az Instagramot. Itt lehetőséged van kis pénzügyi ráfordítással is sok embert elérni, azonban ehhez tudnod kell, hogy ez rengeteg energiát és időt igényel. Nem elég egy „házhoz szállítunk” kiírás egy homályos logóval és egy stock-os pizzás fiúval.

A sikeres Instagram oldal működtetéséről korábbi cikkemben már írtam.

A Facebook hirdetések ideálisak akciók népszerűsítésére.

Fizetett tartalmakkal: Ez lehet egy jól felépített Facebook kampány ajándék üdítővel vagy desszerttel, de akár egy hétköznapokban elérhető menüsor általános promotálása a Google Ads hálózatán. Egy jó hirdetés pontosan a te célcsoportodat éri el, és számokban – és rendelésekben – mérhető eredményeket generál. Egy hirdetés beállítása és kezelése azonban speciális szaktudást igényel, ezért azt javasoljuk, hogy ezt mindig bízd szakemberre.

Persze ahány étterem, annyi ideális megoldás… Ha szeretnél pontos képet kapni arra, hogy a Te konkrét esetedben mik a legjobb és legköltséghatékonyabb rendelkezésre álló marketing megoldások, vedd fel velünk a kapcsolatot.

Kérd konzultációnkat

Kérj ajánlatot itt…

    …vagy érdeklődj telefonon…

    Telefonszám: +36 70 / 62 84 314

    hétfő – péntek 9:00 – 18:00

    szombat: 10:00 – 13:00

    …vagy kérj e-mailen.