Populáris társadalmi témák, politikai aktualitások és környezeti kérdések. Mind-mind tömegeket mozgatnak meg, ezzel nagy hullámokat gerjesztve. Ezeket a hullámokat pedig mi is könnyedén meglovagolhatjuk a marketingben, csak némi kreativitás, egy kis tervezés és szakszerű kivitelezés kell hozzá. Hoztunk most három példát, amely jó kiindulópont lehet neked is!
Csak óvatosan, csak etikusan
Elöljáróban rögtön elmondanánk: érdemes óvatosnak lenni a társadalmi-politikai aktualitásokkal, ha nem akarunk utána a kríziskommunikációra még egyszer ennyi időt (és összeget) ráfordítani.
Egyrészt törekedjünk arra, hogy etikusan kivitelezzük a kampányt – például ne használjuk ki egy adott személy vagy csoport kiszolgáltatottságát-, másrészt pedig igyekezzünk egy minél szélesebben körben fontosnak ítélt témát vagy ügyet választani, amelyben mi magunk is hiszünk. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, inkább bízzunk meg egy marketingügynökséget a kampány megtervezésével.
Ha nem is szívesen, de azért mindannyian emlékszünk a COVID-időkre. A „Shutter Ads” a Heineken remek reakciója volt ebben a gazdaságilag nehéz időszakban, amely extrán sújtotta a vendéglátóipari egységeket, azon belül is a bárokat. Éppen ezért a Heineken fogta és elköltöztette a hirdetéseit az óriásplakátokról és más transzparensekről a BEZÁRT BÁROK REDŐNYEIRE! A „hirdetési felületért” pedig közvetlenül a bártulajdonosoknak fizetett.
És az eredmény? A reklámban résztvevő bárok 100%-a újra kinyitott! A Heineken-nek pedig egy szerény, 7.5 millió eurós összeggel volt „része” ebben – amelyet valószínűleg egyébként is elköltött volna kültéri megjelenésekre. Így mindenki jól járt, sőt, a Heineken még az Outdoor Grand Prix díjat is bezsebelte a Cannes Lions-on 2021-ben, amely az egyik legnagyobb presztízzsel bíró díj a reklámszakmában.
A 2024-es helyi önkormányzati és európai parlamenti választások apropóján mi is készültünk egy kisebb kampánnyal, mégpedig a „Szavazz a rentábilis marketingre” elnevezéssel. Honnan jött az ötlet? Legfőképpen onnan, hogy a marketinges kiválasztása is valahol olyan, mint politikai pártot vagy jelöltet választani. Ígéretek és lehetséges jövőképek sora, de az igazság az, hogy nem igazán tudjuk, hogy mit kapunk a „szavazatunkért” cserébe.
Egy rossz döntés pedig akár évekre megkeserítheti a céged életét, hiszen épp úgy, mint a politikában, itt is sokszor hosszú időnek kell eltelnie ahhoz, hogy rájöjj: valami nem oké azzal, ami most van. Aztán relatíve hosszú idő kell megint, mire egy lelkiismeretes marketinges rendbe rakja a dolgaidat: például a weboldaladat vagy a Google kampányaidat.
Mi azonban nem politikusok vagyunk, és nem is szeretnénk, hogy a szakma az üres ígéretek irányába menjen el – még ha az utóbbi évek tendenciái ezt is mutatják. Mi a reális ígéretekben hiszünk, éppen ezért mindig nagyon tisztán kommunikáljuk azt, hogy mi várható például egy kampánytól. Nem titkolózunk, nem ígérünk nagyot és nem rejtjük véka alá a költségeket.
A nemi sztereotípiák, a nőkkel és férfiakkal kapcsolatos előítéletek még mindig élénken élnek a világ valamennyi társadalmában. Egy évvel a 2016-os amerikai választások után azonban a nemek közötti egyenlőségről szóló viták kiváltképp hevesek voltak. Ennek apropóján a Protect&Gamble elindította a #WeSeeEqual (Egyenlően látunk) kampányt, amely a nemi sztereotípiákat hivatott ledönteni. Ennek részeként egyébként a Szezám utca kedves karaktereit is bevetették, ahol például Chamki kislányként arról álmodik, hogy pilóta lesz.
A kampánynak kitűnő időzítése volt, és óriási sikert aratott. Azonban fontos kiemelni, hogy a P&G már jóval ezelőtt is kiállt a nemek közötti egyenlőségért, amelyet a belső folyamataik és vállalati értékeik manapság is tükröznek. Ezt példázzák a munkavállalóiknak biztosított azonos szülői juttatások és a különböző rendezvények is, amelyeket a témának szentelnek.
Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |