loader image
Marketing ügynökség
Marketing ügynökség

Így lovagold meg a különböző társadalmi-politikai aktualitások hullámait a marketingben

Populáris társadalmi témák, politikai aktualitások és környezeti kérdések. Mind-mind tömegeket mozgatnak meg, ezzel nagy hullámokat gerjesztve. Ezeket a hullámokat pedig mi is könnyedén meglovagolhatjuk a marketingben, csak némi kreativitás, egy kis tervezés és szakszerű kivitelezés kell hozzá. Hoztunk most három példát, amely jó kiindulópont lehet neked is!

Csak óvatosan, csak etikusan

Elöljáróban rögtön elmondanánk: érdemes óvatosnak lenni a társadalmi-politikai aktualitásokkal, ha nem akarunk utána a kríziskommunikációra még egyszer ennyi időt (és összeget) ráfordítani.

Egyrészt törekedjünk arra, hogy etikusan kivitelezzük a kampányt – például ne használjuk ki egy adott személy vagy csoport kiszolgáltatottságát-, másrészt pedig igyekezzünk egy minél szélesebben körben fontosnak ítélt témát vagy ügyet választani, amelyben mi magunk is hiszünk. Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, inkább bízzunk meg egy marketingügynökséget a kampány megtervezésével.

A COVID, a Heineken és a bárok

Ha nem is szívesen, de azért mindannyian emlékszünk a COVID-időkre. A „Shutter Ads” a Heineken remek reakciója volt ebben a gazdaságilag nehéz időszakban, amely extrán sújtotta a vendéglátóipari egységeket, azon belül is a bárokat. Éppen ezért a Heineken fogta és elköltöztette a hirdetéseit az óriásplakátokról és más transzparensekről a BEZÁRT BÁROK REDŐNYEIRE! A „hirdetési felületért” pedig közvetlenül a bártulajdonosoknak fizetett.

És az eredmény? A reklámban résztvevő bárok 100%-a újra kinyitott! A Heineken-nek pedig egy szerény, 7.5 millió eurós összeggel volt „része” ebben – amelyet valószínűleg egyébként is elköltött volna kültéri megjelenésekre. Így mindenki jól járt, sőt, a Heineken még az Outdoor Grand Prix díjat is bezsebelte a Cannes Lions-on 2021-ben, amely az egyik legnagyobb presztízzsel bíró díj a reklámszakmában.

Heineken Shutter Ads

Szavazz a rentábilis marketingre

A 2024-es helyi önkormányzati és európai parlamenti választások apropóján mi is készültünk egy kisebb kampánnyal, mégpedig a „Szavazz a rentábilis marketingre” elnevezéssel. Honnan jött az ötlet? Legfőképpen onnan, hogy a marketinges kiválasztása is valahol olyan, mint politikai pártot vagy jelöltet választani. Ígéretek és lehetséges jövőképek sora, de az igazság az, hogy nem igazán tudjuk, hogy mit kapunk a „szavazatunkért” cserébe.

Egy rossz döntés pedig akár évekre megkeserítheti a céged életét, hiszen épp úgy, mint a politikában, itt is sokszor hosszú időnek kell eltelnie ahhoz, hogy rájöjj: valami nem oké azzal, ami most van. Aztán relatíve hosszú idő kell megint, mire egy lelkiismeretes marketinges rendbe rakja a dolgaidat: például a weboldaladat vagy a Google kampányaidat.

Mi azonban nem politikusok vagyunk, és nem is szeretnénk, hogy a szakma az üres ígéretek irányába menjen el – még ha az utóbbi évek tendenciái ezt is mutatják. Mi a reális ígéretekben hiszünk, éppen ezért mindig nagyon tisztán kommunikáljuk azt, hogy mi várható például egy kampánytól. Nem titkolózunk, nem ígérünk nagyot és nem rejtjük véka alá a költségeket.

Marketing ügynökség

Protect&Gamble: Egyenlően látunk

A nemi sztereotípiák, a nőkkel és férfiakkal kapcsolatos előítéletek még mindig élénken élnek a világ valamennyi társadalmában. Egy évvel a 2016-os amerikai választások után azonban a nemek közötti egyenlőségről szóló viták kiváltképp hevesek voltak. Ennek apropóján a Protect&Gamble elindította a #WeSeeEqual (Egyenlően látunk) kampányt, amely a nemi sztereotípiákat hivatott ledönteni. Ennek részeként egyébként a Szezám utca kedves karaktereit is bevetették, ahol például Chamki kislányként arról álmodik, hogy pilóta lesz.

Videó lejátszása

A kampánynak kitűnő időzítése volt, és óriási sikert aratott. Azonban fontos kiemelni, hogy a P&G már jóval ezelőtt is kiállt a nemek közötti egyenlőségért, amelyet a belső folyamataik és vállalati értékeik manapság is tükröznek. Ezt példázzák a munkavállalóiknak biztosított azonos szülői juttatások és a különböző rendezvények is, amelyeket a témának szentelnek.

Ügynökségünk hivatalos Google Partner

Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Üzenetküldés
Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2023 – Minden jog fenntartva – rev.2.29

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék