A megbízó és a marketinges közös érdeke az elégedettség, az egyetértés és a folyamatosan fejlődés. A „jó marketinges” és a „jó ügyfél” egyaránt törekszik ezekre.
Legújabb bejegyzésünkben elmagyarázzuk, hogy mi a különbség a különböző szolgáltatások, legfőképpen a marketing stratégia megalkotása és marketing eszközök kezelése között, annak érdekében, hogy könnyebb legyen megvalósítani ezt a harmóniát.
Ahhoz, hogy megértsük, hogy mi a különbség a stratégia alkotás és a marketing eszközök kezelése között, meg kell értenünk, hogy időrendi sorrendben mi, hol helyezkedik el. Ehhez pedig visszanyúlunk egy kicsit az alapokhoz és a jó öreg egyetemi órákhoz.
A marketing stratégia kialakítása az alábbiak szerint zajlik:
A marketing stratégia megalkotása létfontosságú a kezdő és a működő vállalkozások számára egyaránt, és bár kkv.-ként limitáltak az erőforrásaink, törekednünk kell a stratégia minél szakszerűbb megalkotására és kivitelezésére.
Egy vállalkozónak számos kételye lehet, főleg akkor, ha nem tervezte meg részletesen a marketing stratégiát: nem tud például döntést hozni abban, hogy milyen csatornákon legyen jelen vagy éppen azt nem tudja, hogy mi különbözteti meg őt a versenytársakkal szemben. Ezek természetesen aztán sötétben tapogatáshoz és olykor félreértésekhez vezethetnek: például a marketingest hibáztatják azért, mert „nem tud eladni” egy olyan terméket, amelyiket 100 másik cég kínál jobb áron. Pedig ilyenkor nagy valószínűséggel a vállalkozó nem elemezte kellőképpen a piaci helyzetet, valamint a versenytársakat, ebből kifolyólag pedig a pozicionálás is elmaradt.
A definíciók és elméleti részletek helyett, itt vegyünk egy egyszerű példát kezdésnek: Gábor klíma beszereléssel foglalkozó vállalkozást indított. A marketing ügynökséget, akivel a Facebook oldalának a kezelésére szerződött havi 50 ezer forintért, minden héten megkeresi telefonon és hosszas beszélgetések alkalmával kéri ki a véleményüket teljesen más jellegű kérdésekben: például hogyan állítsa be a Facebook hirdetéseket? Milyen költségkerettel hirdessen és kiket célozzon? Milyen kreatív tartalmat használjon?
Itt jól látható, hogy Gábornak a Facebook oldala menedzselése mellett hirdetéskezelésre vagy hirdetéskezelési tréningre is szüksége lenne, hiszen olyan kérdésekben kér segítséget, amelyek már egy teljesen más szolgáltatás kérdéskörébe tartoznak. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a marketinges ne láthatná el (és látja el általánosságban az ügyfelet) néhány hasznos tanáccsal, azonban teljesen irreális elvárni azt, hogy egy másfél órás beszélgetés során közösen állítsák be Gábor hirdetéseit – ingyen.
Vegyünk egy másik példát: Eszter, akinek fodrászszalonja van, megkeres egy marketing szakembert, hogy kezelje a Google Ads kampányait. Amikor megérkezik a meeting-re, hamar kiderül, hogy azt szeretné, ha a marketinges előtte állítaná be a kampányokat, és megmutatná, illetve elmagyarázná neki a hirdetéskezelés csínját-bínját.
Nos, ez egyértelműen nem hirdetéskezelés, hanem tréning, hiszen egy marketinges rengeteg időt és energiát fektet abba, hogy ezt a tudást elsajátítsa és tökéletesítse, éppen ezért – értelemszerűen – ezt nem fogja átadni egy (ingyenes) megbeszélés keretein belül. Nem azért, mert irigy, hanem mert mint mindenki, ő is szeretné, ha a rengeteg pénz, idő és energia, amelyet ebbe fektet, megtérülne. Eszter sem fogja ugyanis megtanítani a vendégeit a hajvágás során arra, hogy hogyan vághatják le maguknak vagy másoknak a haját.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a marketinges ne nyújtana neked segítséget stratégiai vagy egyéb kérdésekben, de értelemszerűen egy teszem azt 50 ezer forintos hirdetéskezélési csomagért cserébe vajmi irreális elvárni azt, hogy az ügynökség hetente ötleteljen a dolgainkon, és több órás telefonos konzultáció keretein belül adjon tanácsokat, hiszen ez – mint ahogy fentebb is látható – két (vagy több) külön szolgáltatást tesz ki.
Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52