Azon tűnődsz, vajon a webanalitika miért is olyan fontos ahhoz, hogy vállalkozásod növekedni tudjon? Vagy éppen miért nem növekedik úgy a vállalkozásod, ahogy azt szeretnéd? Nos, akkor jó helyen jársz, hiszen ebben a blogcikkben röviden összefoglaljuk, hogy miért is olyan fontos a webanalitika, és miért olyan nagy gond, ha mellőzzük ezt a rendkívül fontos területet.
Nem újkeletű dolog, mégis azt látjuk, hogy sok vállalkozó, aki hozzánk fordul, nem aknázza ki a számokban rejlő „erőt”. Márpedig a számok mögött felhasználók vannak, a felhasználók mögött pedig potenciális ügyfelek, akiktől sokszor azért esünk el, mert nem fordítunk elegendő figyelmet azokra a fránya adatokra.
A webanalitika a webhelyadatok gyűjtését, feldolgozását és elemzését foglalja magába: segítségével pontos képet kaphatunk arról, hogy mi történik weboldalunkon, a látogatók melyik oldalon mennyi időt töltöttek, hol és mikor hagyták el a webhelyet, valamint melyek azok a termékek, amelyeket a kosárba helyeztek, mégsem vásárolták meg. És így tovább.
Minden sikeres vállalkozás azon alapszik – legalábbis az online térben-, hogy képesek vagyunk-e megérteni és megfelelően felhasználni ezeket az adatokat, valamint ezek mentén meghozzuk-e a weboldalunk (és vállalkozásunk) szempontjából kritikus döntéseket.
Az egyik legfontosabb adat, amelyet kinyerhetünk innen az a weboldalunk forgalma – vagyis a látogatóink száma és forrása. A látogatók érkezhetnek organikusan, azaz közvetlenül beírhatják a weboldalunk linkjét a böngészőbe, keresési találatból, vagy pedig hivatkozásról – például egy Instagram hirdetésből.
Ez azért fontos, mert megmutatja, hogy miben vagyunk erősek: ha például a legtöbb látogató a Google keresőmotorjából érkezik, akkor valószínűleg bizonyos témákban hasznos és releváns tartalmakkal látjuk el a felhasználókat. Így ha sokan olvassák a blogunkat, azonban mégsem vásárolnak kielégítő számban, érdemes lehet valamilyen ajánlattal megcélozni őket, vagy a blogbejegyzéseinkben „erősíteni” a sales-es vonalat.
Oké, megérkeztek a felhasználók a weboldalunkra, meglátogatnak bizonyos oldalakat, és még talán a kosárba is bedobnak egy-két terméket, DE: nem vásárolnak. És akkor elkezd minket furdalni a kíváncsiság, hogy lehet ez? Nos, bár a kérdés látatlanban megválaszolhatatlan, a webanalitikával nagy valószínűséggel erre a kérdésre is választ kaphatunk.
Egy egyszerű példával szemléltetve: a felhasználók közül viszonylag sokan helyeztek termékeket a kosárba, azonban, amint tovább léptek a következő oldalra, ahol a szállítási költség kerül megállapításra, elhagyták az oldalt. Ilyen esetben nagy valószínűséggel a szállítási költségeinket kell lefaragnunk vagy pedig valamilyen formában beleépítenünk az árba. De létrehozhatunk erre egy remarketing kampányt is, hogy „visszacsábítsuk” őket – például ingyenes kiszállítást kínálva.
Ha a visszafordulási arány magas – tehát sokan hagyják el a weboldalunkat rövid idő leforgása alatt-, illetve a konverziók (a vásárlások) sem úgy alakulnak, ahogy azt szeretnénk, érdemes lehet egy komplett áttekintés.
Egy marketinges fókusszal kivitelezett audit rengeteget elárul weboldalunkról, és nem csak azt mutatja meg, hogy hol vannak hiányosságok, de azt is, hogy melyek a legfontosabb erősségeink, amelyekre érdemes több fókuszt helyezni. Így ha nem vagy biztos benne, hogy weboldalad a megfelelően működik, vagy éppen úgy érzed, hogy a SEO szempontjából teljesíthetnél jobban is, akkor érdemes számodra egy SEO vagy weboldal audittal kezdeni.
A webhelyed adatainak elemzésével nagyban javíthatod a keresőoptimalizálás (SEO) hatékonyságát: a látogatóid demográfiai adatainak, érdeklődési köreinek és viselkedésének ismeretében jobban célzott tartalmakat hozhatsz létre, és jobb helyezést érhetsz el a találati listában. Mindemellett kijavíthatod a hibásan működő oldalakat/funkciókat vagy éppen tűpontos ajánlatokkal célozhatod meg az oldaladra látogatókat. Azonban ne feledd: ez nem rövidtávfutás, hanem maraton, és folyamatos „felkészülést” és törődést igényel.
Hasznos linkek:
Google Analyitcs
Google Search Console
MOZ – SEO eszköz
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |