loader image
Miért olyan fontos a webanalitika?
Miért olyan fontos a webanalitika?

Miért olyan fontos a webanalitika?

Avagy hogyan növelheted a bevételedet a webhelyadatok elemzésével

Azon tűnődsz, vajon a webanalitika miért is olyan fontos ahhoz, hogy vállalkozásod növekedni tudjon? Vagy éppen miért nem növekedik úgy a vállalkozásod, ahogy azt szeretnéd? Nos, akkor jó helyen jársz, hiszen ebben a blogcikkben röviden összefoglaljuk, hogy miért is olyan fontos a webanalitika, és miért olyan nagy gond, ha mellőzzük ezt a rendkívül fontos területet.

Mi is az a webanalitika?

Nem újkeletű dolog, mégis azt látjuk, hogy sok vállalkozó, aki hozzánk fordul, nem aknázza ki a számokban rejlő „erőt”. Márpedig a számok mögött felhasználók vannak, a felhasználók mögött pedig potenciális ügyfelek, akiktől sokszor azért esünk el, mert nem fordítunk elegendő figyelmet azokra a fránya adatokra.

A webanalitika a webhelyadatok gyűjtését, feldolgozását és elemzését foglalja magába: segítségével pontos képet kaphatunk arról, hogy mi történik weboldalunkon, a látogatók melyik oldalon mennyi időt töltöttek, hol és mikor hagyták el a webhelyet, valamint melyek azok a termékek, amelyeket a kosárba helyeztek, mégsem vásárolták meg. És így tovább.

Minden sikeres vállalkozás azon alapszik – legalábbis az online térben-, hogy képesek vagyunk-e megérteni és megfelelően felhasználni ezeket az adatokat, valamint ezek mentén meghozzuk-e a weboldalunk (és vállalkozásunk) szempontjából kritikus döntéseket.

Web analitika - Kik vagytok és honnan jöttetek?

Kik vagytok és honnan jöttetek?

Az egyik legfontosabb adat, amelyet kinyerhetünk innen az a weboldalunk forgalma – vagyis a látogatóink száma és forrása. A látogatók érkezhetnek organikusan, azaz közvetlenül beírhatják a weboldalunk linkjét a böngészőbe, keresési találatból, vagy pedig hivatkozásról – például egy Instagram hirdetésből.

Ez azért fontos, mert megmutatja, hogy miben vagyunk erősek: ha például a legtöbb látogató a Google keresőmotorjából érkezik, akkor valószínűleg bizonyos témákban hasznos és releváns tartalmakkal látjuk el a felhasználókat. Így ha sokan olvassák a blogunkat, azonban mégsem vásárolnak kielégítő számban, érdemes lehet valamilyen ajánlattal megcélozni őket, vagy a blogbejegyzéseinkben „erősíteni” a sales-es vonalat.

Mit csináltok?

Oké, megérkeztek a felhasználók a weboldalunkra, meglátogatnak bizonyos oldalakat, és még talán a kosárba is bedobnak egy-két terméket, DE: nem vásárolnak. És akkor elkezd minket furdalni a kíváncsiság, hogy lehet ez? Nos, bár a kérdés látatlanban megválaszolhatatlan, a webanalitikával nagy valószínűséggel erre a kérdésre is választ kaphatunk.

Egy egyszerű példával szemléltetve: a felhasználók közül viszonylag sokan helyeztek termékeket a kosárba, azonban, amint tovább léptek a következő oldalra, ahol a szállítási költség kerül megállapításra, elhagyták az oldalt. Ilyen esetben nagy valószínűséggel a szállítási költségeinket kell lefaragnunk vagy pedig valamilyen formában beleépítenünk az árba. De létrehozhatunk erre egy remarketing kampányt is, hogy „visszacsábítsuk” őket – például ingyenes kiszállítást kínálva.

Ha a visszafordulási arány magas – tehát sokan hagyják el a weboldalunkat rövid idő leforgása alatt-, illetve a konverziók (a vásárlások) sem úgy alakulnak, ahogy azt szeretnénk, érdemes lehet egy komplett áttekintés.

A „titkok” felfedése: weboldal audit

Egy marketinges fókusszal kivitelezett audit rengeteget elárul weboldalunkról, és nem csak azt mutatja meg, hogy hol vannak hiányosságok, de azt is, hogy melyek a legfontosabb erősségeink, amelyekre érdemes több fókuszt helyezni. Így ha nem vagy biztos benne, hogy weboldalad a megfelelően működik, vagy éppen úgy érzed, hogy a SEO szempontjából teljesíthetnél jobban is, akkor érdemes számodra egy SEO vagy weboldal audittal kezdeni.

Google Analytics audit

Konklúzió

A webhelyed adatainak elemzésével nagyban javíthatod a keresőoptimalizálás (SEO) hatékonyságát: a látogatóid demográfiai adatainak, érdeklődési köreinek és viselkedésének ismeretében jobban célzott tartalmakat hozhatsz létre, és jobb helyezést érhetsz el a találati listában. Mindemellett kijavíthatod a hibásan működő oldalakat/funkciókat vagy éppen tűpontos ajánlatokkal célozhatod meg az oldaladra látogatókat. Azonban ne feledd: ez nem rövidtávfutás, hanem maraton, és folyamatos „felkészülést” és törődést igényel.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
Üzenetküldés
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2023 – Minden jog fenntartva – rev.2.29

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék