De mit is takar az egyáltalán, hogy „rövid szöveg” vagy „hosszú szöveg”? Nos, nem meglepő módon ezt a karakterszám határozza meg. Így tehát a 2000 karakter alatti tartalmakat rövid szövegnek tekintjük (például közösségi média bejegyzések, rövid blogcikkek vagy e-mailek), míg a 2000 karakter felettieket hosszú szövegnek (például blogcikkek, útmutatók, oktatóanyagok).
Amikor szöveges tartalmat gyártunk az online térbe általában hamar felmerül a kérdés, hogy mi az ideális szövegterjedelem?
És bár sok esetben meg van kötve a kezünk a karakterszámot illetően, a weboldalnál általában a határ a csillagos ég – a kérdés, hogy biztosan jó az nekünk, ha ezt a „határtalanságot” kihasználjuk minden esetben? Természetesen nem, ugyanis más-más bánásmódot igényel egy termékleírás, egy blogcikk vagy egy kategóriaoldal.
A főoldal több szempontból is az egyik legfontosabb tartalmi elem a weboldalunkon. Nagy eséllyel ide érkezik először a vásárló, valamint a SEO kapcsán is kritikus jelentőséggel bír, hiszen a Google részben ezt használja arra, hogy beazonosítsa, miről is szól az adott oldal. Ehhez szükséges egy figyelemfelkeltő bemutatkozó szöveg, amely legalább 1500 karakter hosszú, és szerepelnek benne a nélkülözhetetlen kulcsszavak. Fogalmazzunk akkurátusan, de ne túl részletesen!
Törekedjünk tehát arra, hogy az itt megjelenő szöveg legyen figyelemfelkeltő, vásárlásra ösztönző, mindenképpen az oldal tetején helyezkedjen el, valamint tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat.
Először is itt fontos leszögezni: a minőség az első, nem a mennyiség. Hiába éri el a blogcikkünk a bűvös 3000 karaktert, ha olvashatatlan, élvezhetetlen és nem tartalmaz semmilyen lényegi információt. Persze, ez nem azt jelenti, hogy mostantól elég 1000 karakteres bejegyzéseket írnunk, ugyanis a megfelelő terjedelem elengedhetetlen ahhoz, hogy a Google definiálni tudja, hogy miről is szól az adott oldal. Csupán arra szeretnénk rávilágítani, hogy a minőségi kontent manapság már nem pusztán lehetőség, hanem egyfajta elvárás, hiszen hatalmas verseny uralkodik az online térben a felhasználó figyelméért. Arról, hogy hogyan írjunk jó blogcikket, hogyan találjuk meg a megfelelő kulcsszavakat és témákat korábbi blogbejegyzésünkben már írtunk.
Konklúzióként elmondható, hogy bármilyen szövegről is legyen szó, a gyártás mindenképp időigényes lesz, hiszen ez nem csak „pőrén” az írást jelenti, hanem az előzetes kutatómunkát, a szükséges információk begyűjtését, valamint a szerkesztést is.
Ha úgy érzed, hogy minderre most nincs időd, és szeretnéd biztos kezekben tudni a weboldalad szöveges tartalmait, akkor keress minket bizalommal!
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások: