De mit is takar az egyáltalán, hogy „rövid szöveg” vagy „hosszú szöveg”? Nos, nem meglepő módon ezt a karakterszám határozza meg. Így tehát a 2000 karakter alatti tartalmakat rövid szövegnek tekintjük (például közösségi média bejegyzések, rövid blogcikkek vagy e-mailek), míg a 2000 karakter felettieket hosszú szövegnek (például blogcikkek, útmutatók, oktatóanyagok).
Amikor szöveges tartalmat gyártunk az online térbe általában hamar felmerül a kérdés, hogy mi az ideális szövegterjedelem?
És bár sok esetben meg van kötve a kezünk a karakterszámot illetően, a weboldalnál általában a határ a csillagos ég – a kérdés, hogy biztosan jó az nekünk, ha ezt a „határtalanságot” kihasználjuk minden esetben? Természetesen nem, ugyanis más-más bánásmódot igényel egy termékleírás, egy blogcikk vagy egy kategóriaoldal.
A főoldal több szempontból is az egyik legfontosabb tartalmi elem a weboldalunkon. Nagy eséllyel ide érkezik először a vásárló, valamint a SEO kapcsán is kritikus jelentőséggel bír, hiszen a Google részben ezt használja arra, hogy beazonosítsa, miről is szól az adott oldal. Ehhez szükséges egy figyelemfelkeltő bemutatkozó szöveg, amely legalább 1500 karakter hosszú, és szerepelnek benne a nélkülözhetetlen kulcsszavak. Fogalmazzunk akkurátusan, de ne túl részletesen!
Törekedjünk tehát arra, hogy az itt megjelenő szöveg legyen figyelemfelkeltő, vásárlásra ösztönző, mindenképpen az oldal tetején helyezkedjen el, valamint tartalmazza a legfontosabb kulcsszavakat.
Először is itt fontos leszögezni: a minőség az első, nem a mennyiség. Hiába éri el a blogcikkünk a bűvös 3000 karaktert, ha olvashatatlan, élvezhetetlen és nem tartalmaz semmilyen lényegi információt. Persze, ez nem azt jelenti, hogy mostantól elég 1000 karakteres bejegyzéseket írnunk, ugyanis a megfelelő terjedelem elengedhetetlen ahhoz, hogy a Google definiálni tudja, hogy miről is szól az adott oldal. Csupán arra szeretnénk rávilágítani, hogy a minőségi kontent manapság már nem pusztán lehetőség, hanem egyfajta elvárás, hiszen hatalmas verseny uralkodik az online térben a felhasználó figyelméért. Arról, hogy hogyan írjunk jó blogcikket, hogyan találjuk meg a megfelelő kulcsszavakat és témákat korábbi blogbejegyzésünkben már írtunk.
Konklúzióként elmondható, hogy bármilyen szövegről is legyen szó, a gyártás mindenképp időigényes lesz, hiszen ez nem csak „pőrén” az írást jelenti, hanem az előzetes kutatómunkát, a szükséges információk begyűjtését, valamint a szerkesztést is.
Ha úgy érzed, hogy minderre most nincs időd, és szeretnéd biztos kezekben tudni a weboldalad szöveges tartalmait, akkor keress minket bizalommal!
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |