loader image
Milyen kérdésekre kell választ adnia a weboldaladnak

Milyen kérdésekre kell választ adnia a weboldaladnak

Mindannyian láttunk már olyan weboldalakat, ahol nem éreztük „teljesnek” a képet. Hiányzott az impresszum, hiányoztak bizonyos információk a szolgáltatásokról vagy a termékekről. Esetleg fent sem voltak, hogy pontosan milyen termékek vagy szolgáltatások közül lehet választani. Egy jó weboldalnál pedig elengedhetetlen, hogy a legtöbb fontos kérdésre választ adjon, és igényesen prezentálja azt, hogy kik vagyunk mi és mit tudunk nyújtani vásárlóinknak. Ebben a blogcikkben összegyűjtöttük, hogy milyen tartalmak nélkülözhetetlenek egy jó weboldalhoz.

Ki vagy te?

Elég triviálisan hangzik elsőre, mégis számos olyan weboldal és webshop van, ahol nem igazán derül ki, hogy pontosan mit képvisel a márka és ki áll mögötte. Ez lehet, hogy egy háztartási cikkeket forgalmazó cégnél nem a legfontosabb szekció, de például egy masszőrnél vagy akár egy étteremnél is elengedhetetlen lehet. Bemutatni azt, hogy hogyan indult a gasztronómiai „kalandod” és hogyan lettél étteremtulajdonos, nem csak emberközelivé teszi a vendéglátóegységedet, de azonnal bizalmat is ébreszt. Hiszen vállalod magadat és a történetedet. Miért ne szavazna neked bizalmat?

Ha következetes a kommunikációd és jól pozicionálod a márkádat, akkor könnyebb lesz a célcsoportodat is megszólítani. Mondd el, miben hiszel, mi a küldetésed és miért kezdtél bele ebbe a vállalkozásba. Ez az oldal kritikus az érzelmi kapcsolódás szempontjából, hiszen itt van lehetőséged „humanizálni” a vállalkozásodat.

Marketinges Erika weboldal tervezés

FAQ

Vagyis magyarul GY.I.K. Ez igazán hasznos lehet akkor, ha olyan termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz, amelyeknél nyitott kérdések maradhatnak a vevőkben. Például, ha a Magyarországon még nem annyira elterjedt, de Európában már nagyon népszerű #zerowaste termékeket forgalmazod, akkor valószínűleg számos kérdés felmerül a „laikusban”. Például milyen csomagolásban kapja meg a vevő a rendelését? Melyik csomagküldő céggel szerződtél le, és ők mit tesznek a „mozgalomért”?

Ezekből a röviden megválaszolható kérdésekből később blogot is létrehozhatsz, ami a SEO szempontjából is kedvezően hat majd rád. Írhatsz cikket akár arról, hogy milyen otthoni praktikákat lehet alkalmazni a hulladékmentesebb mindennapokhoz, vagy hogyan lehet például a gyerekekkel különböző kézműves apróságot készíteni egy-egy hulladékból. Bármilyen termékeket vagy szolgáltatásokat is kínálsz, blogot írni bármiről lehet. Ha szeretnéd, hogy olyan blogcikkek legyenek a weboldaladon, amelyek potenciális vásárlókat terelhetnek az oldaladra, akkor keress fel minket, és bízd ránk a blogolást.

gyakran ismételt kérdések

Vannak rólad megkapó vélemények? Szeretik a termékeidet vagy színvonalasnak tartják a szolgáltatást, amit nyújtasz? Akkor ne hagyd, hogy ez az éterben maradjon. Gyűjtsd össze az ajánlásokat, esetenként akár kérd vevőid engedélyét arra, hogy feltüntethesd a pozitív visszajelzésüket rólad névvel vagy képpel. Egy-egy jó ajánlás sokkal bizalomgerjesztőbb és hitelesebb, mintha te magad ajánlanád a saját termékeidet és szolgáltatásaidat.

A bizalmat növeli az is, ha bemutatod a már elvégzett munkáidat. Építési szakember vagy? Akkor mutasd meg az előtte-utána fotókat a felújított lakásról, helyiségről vagy szemléltesd fotókkal az új ház építésének folyamatát. Egyedi ékszereket készítesz? Töltsd fel az eddig elkészült munkáidat.

Ha van rá lehetőséged, akkor pedig kombináld a kettőt: egy sikeres projekt leírása ugyan már önmagában is nagyon imponáló, hát még ha szerepel mellette az elégedett megrendelő véleménye is!

Vélemények és referenciák

Közösségi média gombok

A Facebook és az Instagram remek felület arra, hogy tartsd a kapcsolatot vásárlóiddal és egy más oldaladat is megmutasd. De csak akkor, ha tudnak rólad, ezért ne felejtsd el ezt a megfelelő módon a látogatóid tudtára adni, például a weboldal tetején vagy alján megjelenő social media ikonokkal vagy esetleg egy, az Instagram feed-edet megjelenítő kiegészítő bővítménnyel. Ha elakadtál, kérj tőlünk segítséget, mi pedig nem csak a weboldaladat, de akár a közösségi média felületeidet is érdekes és hasznos tartalmakkal látjuk el.

Közösségi média gombok
Tüntess fel itt minden olyan elérhetőséget, amelyen a vásárlóid fel tudnak keresni.

Hol vagy? Hogyan érnek el téged a vásárlóid? Van fizikai boltod vagy csak online tudnak rendelni? A kommunikáció nagyon fontos a vásárlóiddal, ezért jobb, ha több elérhetőséget adsz meg. Tüntess fel itt minden olyan elérhetőséget, amelyen a vásárlóid fel tudnak keresni. Ez lehet akár a címed Google térképen megjelenítve, az e-mail címed, amelyen elérhetnek hétköznapokon, egy ügyfélszolgálati telefonszám vagy egyéb más hasznos elérhetőség.

Kérj ajánlatot itt...

    ...vagy érdeklődj telefonon...

    Telefonszám: +36 70 / 62 84 314

    hétfő – péntek 9:00 – 18:00

    szombat: 10:00 – 13:00

    ...vagy kérj e-mailen.