A legtöbb cég életében eljön a pillanat, amikor új weboldalra van szükség, és bár ennek számos oka lehet – a rossz felhasználói élménytől kezdődően az elérhetetlen fejlesztőig -, egy biztos: az új weboldal elkészítése rengeteg időt és szakértelmet igényel. Pont ezért nem mindegy, hogy jól mérjük-e fel a helyzetet, és a megfelelő szempontokat vesszük-e figyelembe. Blogbejegyzésünkben ezzel kapcsolatban osztunk meg néhány hasznos gondolatot.
Az első és legfontosabb kérdés, amit tisztáznod kell magadban. Na de milyen ismérvek alapján hozd meg a döntést?
1. Mennyire elégedettek az ügyfelek vele?
Mondanunk sem kell, hogy mennyire fontos manapság a felhasználói élmény, ezáltal pedig, hogy felhasználóbarát legyen a weboldalunk. Ehhez azonban nem elegendő pusztán a gyors betöltési idő és a reszponzív webdesign; az is fontos, hogy a weboldal átlátható legyen, könnyű legyen rajta navigálni, valamint szerepeljenek rajta a megfelelő cselekvésre hívó gombok. Nem utolsó sorban pedig vonzó és releváns tartalom legyen rajta. Éppen ezért jó, ha feltesszük magunknak az alábbi kérdéseket:
2. Te mennyire vagy elégedett vele?
Bár ez olyan szempontból nyilván kevésbé fontos, hogy nem feltétlenül neked kell, hogy tetszen, vagy téged kell, hogy kielégítsen. Mégis számos olyan dolog lehet, amiről korlátozottan vagy egyáltalán nem kapsz visszajelzést. Ilyen lehet például az oldalon szereplő vizuális tartalom: nem megfelelő minőségű fotók és videók, vagy nem releváns stock képek. Mindemellett pedig azt a kérdést is érdemes feltenni magunknak, hogy elégedettek vagyunk-e a fejlesztő hozzáállásával és munkájával.
3. Mikor készült a weboldal?
Nem mindegy, hogy egy éve, négy éve vagy tíz éve készült a honlapod. Hogy miért? Mert a weboldal készítés „tudománya” pont olyan gyors és folyamatos változáson megy keresztül, mint az emberek online vásárlási szokásai. Az is nagyon valószínű, hogy egy 4-5 éves weboldalnál (vagy ne adj isten 10…), már nem vagy kapcsolatban a fejlesztővel, így ha újításokat szeretnél, akkor új szakemberrel kell felvenned a kapcsolatot. Ilyen esetben pedig nagyon ritka, hogy a már meglévő oldalon történik ráncfelvarrás, hiszen általában ez nem kivitelezhető, vagy pedig nem érdemes rá időt pazarolni – és ezzel a legtöbb fejlesztő tisztában van.
Az online marketingstratégia megtervezésének nulladik lépése a megfelelő weboldal megléte. Na de mennyit szükséges minderre rákölteni? Nyilván, mint rengeteg más dologban, a határ itt is a csillagos ég. De maradjunk a reális keretek között, hiszen minden cég életében fontos a költséghatékonyság. Egy weboldal ára általában nettó 150 és 600 ezer forint között mozog, attól függően, hogy milyen funkciókat szeretnél, illetve milyen bővítmények kerülnek beépítésre. Régóta tudjuk, hogy olcsó húsnak híg a leve, és nincs ez máshogy a honlap készítésnél sem: érdemes tehát kicsit többet ráfordítani, hiszen nagy eséllyel ez lesz az az online felület, amely a vállalkozásunkat képviseli, illetve ahol a teljes vásárlási folyamat lezajlik – webshop esetén.
Könnyű beleesni abba a hibába, hogy egy ismerős ismerősére bízzuk a fejlesztést, aki már „dobott össze” pár honlapot a szomszéd körmösének meg az autószervíznek a sarkon. Azonban ha komolyan vesszük a vállalkozásunkat és annak online megjelenését, akkor komolyan kell vennünk a „kivel?” kérdést is. Egy jó fejlesztő pontosan fel tudja mérni, hogy mire van szükséged, és már a konzultáció során elkezd összeállni a fejében a remekmű. A profi fejlesztési folyamat időigényes és speciális szaktudást kíván meg, így jó, ha alaposan tájékozódsz, mielőtt döntésre szánod el magadat.
„Jó munkához idő kell” – tartja azonban a mondás, és valóban. Így fontosnak tartjuk megemlíteni azt is, hogy ha minőségi végeredményt szeretnél, akkor az sajnos nem lesz meg egy pár nap alatt. Sőt, kifejezetten érdemes azokat a fejlesztőket elkerülni, akik villámgyors kivitelezéssel kecsegtetnek.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |