Már párszor említettük, hogy a SEO nem a futóverseny kétszáz méteres távja: rengeteg időt, „törődést” és szakértelmet igényel. Éppen ezért bármennyire szeretnél hinni a keresőoptimalizálásban instant sikert kínáló ajánlatoknak, sajnos ki kell, hogy ábrándítsunk: ez nem az a „játék”. A Google ugyanis egy roppant komplex rangsoroló rendszerrel rendelkezik, amely algoritmusok hosszú sorát tartalmazza.
Így értelemszerűen nekünk is rengeteg szempontot kell figyelembe vennünk, amikor belevetjük magunkat a SEO-ba. Azonban ha már az elejétől kezdve a megfelelő dolgokra helyezzük a fókuszt, akkor kicsit „csalhatunk” és lerövidíthetjük a hosszú és fárasztó utazásunkat.
Lássunk hát néhány hasznos tippet ezzel kapcsolatosan!
Átláthatatlan felület, hiányos információk és zavaros hierarchia – mind-mind olyan dolgok, amelyek rombolják a keresőmotorokban elfoglalt helyünket. Márpedig ahhoz, hogy a Google komolyan vegyen minket, muszáj a jól átgondolt struktúra: így ugyanis könnyebben képes megérteni, hogy miről is szól az oldalunk.
Fordítsunk kellő figyelmet a weboldal optimalizálására: az oldalcímekre, URL-ekre, meta leírásokra, fejlécekre, illetve a képek méretére és Alt-text-jére.
TIPP: érdemes egy SEO és/vagy weboldal auditot is elvégezni. Korábbi cikkünkben már írtunk a webanalitika fontosságáról, erről itt tudsz olvasni.
Képzeld el, hogy rákeresel mondjuk a „piros labda” kifejezésre, és kék dobókockákat jelenít meg a kereső. Őrjítő lenne, igaz? Bár ez egy szélsőséges példa, de nagyon jól szemlélteti, hogy miért is várja el a Google, hogy a megfelelő tartalommal lássuk el a weboldalunkat. Éppen ezért kiemelt hangsúlyt kell fektetnünk a tartalmi relevanciára: a rangsorolás szempontjából fontos kulcsszavakra, kifejezésekre, témákra és vizuális tartalmakra.
Az oly sokszor említett kulcsszavaknak természetesen szerepelni kell a weboldaladon, és sokszor nem is akárhogyan: a magyar nyelv miatt itt fontos szerepet kaphatnak a ragozott, toldalékkal ellátott kulcsszavak is – például „-ba, -be, -ra, -re” stb., illetve a témához szorosan kapcsolódó szófordulatok, kifejezések. A kulcsszavaknak meg kell jelennie a címsorokban, főcímben, meta leírásban stb.
Könnyű navigáció? Mobilbarát kialakítás? Gyors betöltési idő és egyértelmű, cselekvésre ösztönző gombok? A felhasználói élmény rendkívül kritikus pont, ha az oldalad rangsorolásán akarsz javítani, ugyanis a Google fejlett és bonyolult rendszere folyamatosan méri, hogy a legkülönbözőbb eszközökön milyen felhasználói élményt biztosítasz a látogatóknak. A magas visszafordulási arány (bounce rate) például számos problémát jelezhet, többek között a rossz felhasználói élményt is.
A linképítés még mindig rendkívül fontos. A belső linkek és a kifelé mutató hivatkozások ugyanis befolyásolják a rangsorolásunkat: válasszunk olyan linkeket, amelyek a mi szektorunkban/iparágunkban relevánsak, illetve gyártsunk olyan tartalmakat, amelyre szívesen hivatkoznak más weboldalak.
A sikeres SEO-t a jó tartalom táplálja, hiszen ez az, ami odavonzza és az oldaladon tartja a felhasználókat. A jó tartalomnak számos ismertetőjegye van és minden területen változó, mi számít jó tartalomnak. Egy azonban biztos: a folyamatosan frissülő tartalom nélkülözhetetlen.
Például, ha egy gasztroblogunk van, akkor a jó tartalom nyilvánvalóan az izgalmas recepteket jelenteni: képekkel, videóval és hasznos tippekkel – követve az aktuális trendeket. Azonban ha az építőipari szektorban tevékenykedünk, és mondjuk generálkivitelezéssel foglalkozunk, akkor az ehhez kapcsolódó rendszeres és informatív blogbejegyzések, tehát a házépítéssel, dekorációval, kertrendezéssel kapcsolatos tartalmak jelenthetik az utat a felhasználó és a Google „szívéhez”.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |