loader image
legfőbb szempont a marketing szövegírásnál tehát a közérthetőség,
A marketing szövegírás azt a célt hivatott szolgálni, hogy informáljon, szórakoztasson és felkeltse a felhasználó figyelmét

A legnagyobb tévhitek a marketing szövegírásról

„Ó, itt vannak a betűk, csak leütöm őket a billentyűzeten, és már kész is” – gondolhatnánk, azonban a marketing szövegírás jóval több néhány leütött karakternél és információnál, most pedig el is mondjuk, miért. Lássuk hát a legnagyobb tévhiteket a szakmában és a szakmán túl!

A rövid szöveg a jó, a hosszú szöveg a jó...

Igaz és nem igaz, ugyanis attól függ, hogy… Bizonyos esetekben a hosszabb tartalmak lesznek ideálisak, míg más esetekben a rövidebbek. Nincs erre aranyszabály, és legtöbbször érdemes a megérzéseinkre hallgatni – amellett természetesen, hogy figyelembe vesszük az adott platform vagy felület sajátosságait. Egy akció vagy ajánlat esetén például nem feltétlenül az a legjobb stratégia, ha egy Facebook posztba próbáljuk belesűríteni az összes elérhető információt, mert erre van a landing page vagy a termékoldal, ahol további információkat szerezhetnek azok, akiket mélyrehatóbban is érdekel a termék.

De hogy adjunk némi támpontot, egy webshop esetén például:

  • Kategóriaoldal: legalább 2500 karakter
  • Termékoldal: legalább 1500 karakter
  • Blogcikkek: legalább 3000 karakter

Minél szakmaibb a szöveg, annál jobb

Azt azonban biztosan elmondhatjuk, hogy mi az, ami NEM éri meg az árát, ez pedig egy ügynökség és/vagy „fotós”, aki busás áron TELEFONNAL készíti el a vállalkozásunk számára a képeket. Nos, ez természetesen nem csak roppant amatőr, de felvet számos technikai kérdést is: hogyan fog mutatni például a weboldalon egy lényegével kisebb felbontású fotó? Vagy mit várhatunk egy mobilos képekből összeállított szórólaptól?

Aha, ha egy szakembereknek szánt tanulmányról van szó, akkor esetleg, viszont mi végsősoron értékesíteni szeretnénk, nem pedig teljesen elvenni a laikus érdeklődő kedvét. A legfőbb szempont a marketing szövegírásnál tehát a közérthetőség, hiszen valamennyi szöveges tartalom még mindig közembereknek szól.

Vegyünk csak például egy borászatot, ami egyszerű, „mezei” fogyasztóknak szeretne elsősorban értékesíteni: a legnagyobbat futó témák között nem a borkészítés részletes folyamata lesz, hanem valószínűleg az otthon is elkészíthető borkoktélok vagy egy laikusoknak szóló borkóstolási útmutató.

„Szöveget írni én is tudok”

A marketing szövegírás azt a célt hivatott szolgálni, hogy informáljon, szórakoztasson és felkeltse a felhasználó figyelmét, hogy végül észrevétlenül (vagy kevésbé észrevétlenül) meggyőzze őt egy bizonyos cselekvés elvégzéséről – például e-mail feliratkozásról, vásárlásról vagy valamilyen közösségi médiás interakcióról. Éppen ezért meghatározott formában kell kivitelezni, összhangban az üzleti és marketing célokkal.

Tehát a marketing szövegírás NEM csak szavak egymás után pakolása, és nem csak pár leütött karakter, amit a személyes profilunkon osztunk meg, effektíve „következmények” nélkül. Erre az egyik legjobb példa a SEO szövegírás (például a blogolás is), amellyel a cél a felhasználó weboldalra terelése és ott tartása, és ezzel a márkaismertség, a vásárlások számának vagy az érdeklődések számának növelése.

Ez pedig nem csak komoly szövegírási (és értési!) készséget, de bővebb ismeretanyagot is igényel nem csak az adott piacon, de a marketing területén is. Elvégeztethetjük tehát az IT-s kollégával vagy a titkárnővel, csak nem valószínű, hogy lesz eredménye. Olyan ez ugyanis, mintha egy rendes fordító helyett a Google Translate szolgáltatását használnánk, és azt mondanánk: hát ezt én is le tudtam fordítani, ráadásul ingyen! Aztán pedig azon tűnődnénk, hogy vajon mi az oka annak, hogy nem tudjuk megnyerni a külföldi célközönséget… Hát, mert a bizalom egyik alapja a szavakban leledzik. Egy igénytelen, helyesírási és stilisztikai hibáktól hemzsegő szöveges tartalom pedig érthető módon nem lesz túl imponáló a weboldal látogatóknak.

Marketing ügynökség

Csak a tartalom számít, a stílus mindegy

Nem, a stílus sajnos egyáltalán nem mindegy. Az ugyanis, hogy mennyire tudunk közel kerülni a potenciális vevőinkhez, sokszor attól függ, hogy mennyire képesek úgyszólván „rezonálni” velünk és a mondandónkkal. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy úgy szólítsuk meg őket, hogy az a legközelebb álljon az ő kommunikációs stílusukhoz, humorukhoz vagy éppen értékrendjükhöz. Nem írhatunk ugyanolyan stílusban egy 65 éves, házas férfinek, és egy 21 éves, szárnyait bontogató fiatal egyetemistának.

Szeretnél szakértő segítséget? Tudj meg többet szolgáltatásunkról: 

Ügynökségünk hivatalos Google Partner

Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Üzenetküldés
Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék