Szeretnél belevágni az online kereskedelembe, és végre megvalósítani az álmodat? Esetleg már megvan a tökéletes üzleti ötlet, elkezdődött a webfejlesztés, de még vívódsz a termékkínálaton? Sokat kisebb fókusszal vagy keveset nagyobb fókusszal? Kezdő webshopoknál gyakran az előbbi felé billen a mérleg, és ezáltal nehezebb és hosszadalmasabb utat jár be a vállalkozás a sikerhez vezető úton. Egy induló webshop esetén pedig sokszor célravezetőbb kevesebb termékkel kezdeni, hiszen így nem csak időt, de pénzt is spórolhatunk – még ha elsőre úgy is tűnik, hogy nem vagyunk „sikerre ítélve” szerény kínálatunkkal.
Ha nem többszáz árucikkel szeretnél azonnal indítani, akkor több időd marad majd a markertingre, a termékfejlesztésre vagy a megfelelő beszállítók felkutatására is. Nem beszélve arról, hogy sokkal egyszerűbben találsz majd réspiacot, ugyanis nem kell rengeteg termékre és árucsoportra egyszerre összpontosítanod. Abban a kis szegmensben, ahol jelen vagy, könnyebb dolgod lesz, hiszen nem kell a webshopból mindenre hirdetned és keresőoptimalizálnod, ahogy nem kell többszáz dologról kommunikálnod sem. Egy-egy termék népszerűsítésével kísérletezhetsz, kisebb-nagyobb büdzsével (vagy éppen organikusan), így biztosan pontosabb képet kapsz majd a célcsoportodról is.
Nem csak a piac és a versenytársaid kapcsán szükséges mélyebb betekintést nyerned. Mert bár triviálisnak hangzik, ahhoz, hogy hosszútávon sikeres tudj lenni, a vevőidet és a termékeidet is mélyrehatóan ismerned kell. Gondolj csak bele, gyorsan összerántasz például egy dropshipping üzletet többszáz árucikkel, de fogalmad sincs arról, hogy milyen konkrét jellemzőkkel és előnyökkel rendelkeznek a webshopodban kínált termékek, milyen a minőségük, illetve mennyi az élettartamuk. Nos, hamar léket kaphat így a hajó, főleg az internet korában, ahol a potenciális vevőid percek alatt találnak meggyőzőbb alternatívát, és másodpercek leforgása alatt „egycsillagozzák” a termékedet vagy a szolgáltatásodat. És már süllyed is a hajó.
Ha kevesebb termékkel indítod el a webshopodat, akkor gyorsabban tudsz majd reagálni az aktuális trendekre is, és könnyedén meg tudod változtatni (vagy ki tudod egészíteni) a termékpalettádat. Ahogy egyre tudatosabbá válunk a mindennapi döntéseink tekintetében, úgy egyre tudatosabbá kezdünk válni a vásárlásaink során is. Már legtöbbünk nem szakítja le feleslegesen a tizenhatodik egyszerhasználatos nejlonzacskót csak azért, hogy két szem banán is be legyen csomagolva, és ha tehetjük, igyekszünk friss, hazai termékeket beszerezni.
Utánajárunk a cégek gyakorlatainak és annak, hogy megbízható, felelős „partnerrel” van-e dolgunk. Tájékozódunk és kifejtjük a véleményünket a vásárlással és a használattal kapcsolatos élményeinkről fórumokon, élőszóban vagy a közösségi platformokon.
Az online kommunikáció és a social media térnyerésével egyre több hobbi kézműves, cukrász, életmódtanácsadó vagy éppen vegán séf kezdte el értékesíteni a termékeit vagy szolgáltatásait egy egyre bővülő vevőkörnek. A kisebb vállalkozások pedig nem csak költség- és időhatékonyabbak, de nagyobb szimpátiát is keltenek, hiszen a vásárlók tudják, nem egy multinacionális nagyvállalatot támogatnak a pénzükkel, hanem egy kis üzletet, ahol legtöbbször személyes törődést és kiemelkedő ügyfélkezelést élvezhetnek. Éppen ezért nem csakhogy nem kell „szégyenkeznünk” a szerény termékmennyiség miatt a webshopunkban, de még az előnyünkre is fordíthatjuk azt, ha megfelelően kommunikálunk.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások: