„Vajon elolvassa ezt bárki is?” „Hogyan lehetnék érdekesebb?” Ilyen és ehhez hasonló kérdések gyakran foglalkoztatnak minket, amikor szövegírásra adjuk a fejünket. Legyen szó akár blogbejegyzésről, akár poszt szövegről vagy webszövegről, a megfelelő, „stratégiai” szemmel felépített szöveg majd annyira fontos szerepet tölt be, mint a tartalom.
Bejegyzésünkben elmondjuk, hogyan ragadhatod meg annak a figyelmét, aki nem olvas!
Már a címben mondd el, hogy miről lesz szó
A cím és a közcím az egyik legrövidebb, mégis legfontosabb része a szövegnek, amely azonnal képes megragadni a figyelmet – ha jó. Éppen ezért bölcsen kell bánnunk vele: ne próbáljuk „elrejteni” vele a tartalmat, amiről szó lesz, hiszen így nagy eséllyel olvasókat veszítünk. Akit érdekel az adott szöveg(rész), úgyis elolvassa a részleteket, akit pedig nem, az nem érzi azt, hogy vesztegeti az idejét. A lényegretörő, mégis sokatmondó címek és közcímek kulcsfontosságúak nem csak a figyelem megragadásánál, de az olvasó „megtartását” illetően is.
Ugye te sem szeretsz olyan szöveget olvasni, amiről nem érzed, hogy neked szólna?
Nos, mint ahogy láthatod, az ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel és megszólításokkal növelhetjük az olvasóban a személyesség érzését, és szinte egyfajta néma párbeszédet alakíthatunk ki vele.
Social media posztoknál pedig épp annyira fontos az élénk, aktív nyelvezet, ha nem fontosabb: ehhez kezdhetünk egy kérdéssel vagy egy rövid felkiáltással/témafelvetéssel is, a lényeg, hogy releváns és érdekes legyen a legelső mondat.
Az emberek teljesen máshogy viszonyulnak a webes szövegekhez, mint az „offline”, hagyományos szövegekhez. Az online tartalmaknál általában már az első 10 másodpercben eldől, hogy a felhasználó folytatja-e az adott bejegyzés olvasását vagy sem. Éppen ezért jó, ha nem az az érzete támad már az elején, hogy a rázúduló szövegáradatból kell kibogarásznia a számára fontos információkat. Tehát tagoljunk, adjunk közcímeket és emeljük ki félkövérrel a fontos információkat!
Legalábbis akkor mindenképp, ha van korábbi blogcikk a témában. Például:
Gyártó/beszállítóként a tőlünk vásároló kiskereskedőknek szeretnénk tippeket adni arról, hogy hogyan növelhetik a bevételüket. Erről írunk is egy blogcikket, aminek van egy olyan része, hogy „Vonzó kirakattal”. Nos, ha mi ennek a témának korábban már egy teljes bejegyzést szenteltünk, akkor elegendő az is, ha egy mondatban megemlítjük a megkapó kirakat fontosságát, és belinkeljük a korábbi blogcikket:
„Arról hogy hogyan lehet profi a kirakatod korábban már közzétettünk két szuper bejegyzést ITT és ITT.”
Így azok, akiket mélyebben érdekel a téma, tudnak róla olvasni részletesen is, akiket pedig nem, azok át tudják ugrani ezt a részt. Ez egyébként a SEO szempontjából is előnyös, hiszen egy jó belső (és külső) linkekkel ellátott bejegyzés segít, hogy szép lassan előrébb kerülhess a Google találati listájában.
Bár a vizuális tartalmak egyre nagyobb teret nyernek, a szövegek még mindig meghatározó szerepet töltenek be a marketingben, és ezáltal a keresőoptimalizálásban (SEO). Az információ átadás ilyen formája azonban egyértelműen új megközelítést kíván meg: egyre kevesebbet olvasunk, így egyre fontosabb a „stratégiai” szövegírás. A profi szövegírók ebben nyújtanak segítséget, hiszen képesek úgy megírni és felépíteni a szöveges tartalmakat, hogy azok a legnagyobb eséllyel ragadják meg a felhasználó figyelmét.
Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |