loader image
Hogyan lépjünk előre a Google találati listájában? 5+1 tipp, amit neked is tudnod kell
Hogyan lépjünk előre a Google találati listájában? 5+1 tipp, amit neked is tudnod kell

5+1 tipp, hogy hogyan lépj előre a Google találati listáján

SEO kezdőknek

Már párszor említettük, hogy a SEO nem a futóverseny kétszáz méteres távja: rengeteg időt, „törődést” és szakértelmet igényel. Éppen ezért bármennyire szeretnél hinni a keresőoptimalizálásban instant sikert kínáló ajánlatoknak, sajnos ki kell, hogy ábrándítsunk: ez nem az a „játék”. A Google ugyanis egy roppant komplex rangsoroló rendszerrel rendelkezik, amely algoritmusok hosszú sorát tartalmazza.

Így értelemszerűen nekünk is rengeteg szempontot kell figyelembe vennünk, amikor belevetjük magunkat a SEO-ba. Azonban ha már az elejétől kezdve a megfelelő dolgokra helyezzük a fókuszt, akkor kicsit „csalhatunk” és lerövidíthetjük a hosszú és fárasztó utazásunkat.

Lássunk hát néhány hasznos tippet ezzel kapcsolatosan!

1. A weboldal megfelelő struktúrája

Átláthatatlan felület, hiányos információk és zavaros hierarchia – mind-mind olyan dolgok, amelyek rombolják a keresőmotorokban elfoglalt helyünket. Márpedig ahhoz, hogy a Google komolyan vegyen minket, muszáj a jól átgondolt struktúra: így ugyanis könnyebben képes megérteni, hogy miről is szól az oldalunk.

Fordítsunk kellő figyelmet a weboldal optimalizálására: az oldalcímekre, URL-ekre, meta leírásokra, fejlécekre, illetve a képek méretére és Alt-text-jére.

TIPP: érdemes egy SEO és/vagy weboldal auditot is elvégezni. Korábbi cikkünkben már írtunk a webanalitika fontosságáról, erről itt tudsz olvasni.

2. Relevancia

Képzeld el, hogy rákeresel mondjuk a „piros labda” kifejezésre, és kék dobókockákat jelenít meg a kereső. Őrjítő lenne, igaz? Bár ez egy szélsőséges példa, de nagyon jól szemlélteti, hogy miért is várja el a Google, hogy a megfelelő tartalommal lássuk el a weboldalunkat. Éppen ezért kiemelt hangsúlyt kell fektetnünk a tartalmi relevanciára: a rangsorolás szempontjából fontos kulcsszavakra, kifejezésekre, témákra és vizuális tartalmakra.

Kulcsszavak keresése

3. Kulcsszavak

Az oly sokszor említett kulcsszavaknak természetesen szerepelni kell a weboldaladon, és sokszor nem is akárhogyan: a magyar nyelv miatt itt fontos szerepet kaphatnak a ragozott, toldalékkal ellátott kulcsszavak is – például „-ba, -be, -ra, -re” stb., illetve a témához szorosan kapcsolódó szófordulatok, kifejezések. A kulcsszavaknak meg kell jelennie a címsorokban, főcímben, meta leírásban stb.

4. Felhasználói élmény

Könnyű navigáció? Mobilbarát kialakítás? Gyors betöltési idő és egyértelmű, cselekvésre ösztönző gombok? A felhasználói élmény rendkívül kritikus pont, ha az oldalad rangsorolásán akarsz javítani, ugyanis a Google fejlett és bonyolult rendszere folyamatosan méri, hogy a legkülönbözőbb eszközökön milyen felhasználói élményt biztosítasz a látogatóknak. A magas visszafordulási arány (bounce rate) például számos problémát jelezhet, többek között a rossz felhasználói élményt is.

linképítés

5. Linképítés

A linképítés még mindig rendkívül fontos. A belső linkek és a kifelé mutató hivatkozások ugyanis befolyásolják a rangsorolásunkat: válasszunk olyan linkeket, amelyek a mi szektorunkban/iparágunkban relevánsak, illetve gyártsunk olyan tartalmakat, amelyre szívesen hivatkoznak más weboldalak.

+1 Hozz létre nagyszerű tartalmakat

A sikeres SEO-t a jó tartalom táplálja, hiszen ez az, ami odavonzza és az oldaladon tartja a felhasználókat. A jó tartalomnak számos ismertetőjegye van és minden területen változó, mi számít jó tartalomnak. Egy azonban biztos: a folyamatosan frissülő tartalom nélkülözhetetlen.

Például, ha egy gasztroblogunk van, akkor a jó tartalom nyilvánvalóan az izgalmas recepteket jelenteni: képekkel, videóval és hasznos tippekkel – követve az aktuális trendeket. Azonban ha az építőipari szektorban tevékenykedünk, és mondjuk generálkivitelezéssel foglalkozunk, akkor az ehhez kapcsolódó rendszeres és informatív blogbejegyzések, tehát a házépítéssel, dekorációval, kertrendezéssel kapcsolatos tartalmak jelenthetik az utat a felhasználó és a Google „szívéhez”.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
Üzenetküldés
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2023 – Minden jog fenntartva – rev.2.29

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék