Nem meglepő az a tény, hogy a legtöbb látogató türelmesebbnek gondolja magát, mint amilyen valójában, így sajnos manapság az egyik legkritikusabb tényező az online kereskedők számára a weboldal gyorsasága. A nagy méretű, nem megfelelően optimalizált képek rengeteg kárt okozhatnak a felhasználói élményben, ezáltal pillanatok alatt elkergetve a potenciális vevőt. Ezt bizonyítja az Unbounce kutatása is : hogyha egy webshop lassabban tölt be a vártnál, a látogatók 45%-a kisebb eséllyel fog vásárolni. Ezt pedig nyilvánvalóan nem szeretnénk.
Mindig bizonyosodj meg róla, hogy a céljaidhoz illeszkedő fájltípust használod. A legnépszerűbbek a JPEG, PNG, valamint GIF fájltípusok, hiszen ezek a legalkalmasabbak arra, hogy egy weboldalon használjuk őket.
PNG mentésként: 34.4 kb
JPG mentésként: 35.67 kb
Jelen esetben minden bizonnyal. Viszont, ha nem szeretnénk, hogy a szükségesnél jobban a minőség kárára váljon az optimalizálás, elengedhetetlen, hogy magas minőségű, lehetőleg saját vizuális tartalmakat használjunk. Ha nincs lehetőségünk egyelőre professzionális fotók készítésére, akkor bízzunk meg egy szakmailag hozzáértő fotóst a képek elkészítésével, vagy pedig használjunk megbízható forrásból származó stock fotókat. A Pixabay, az Unsplash, a PicJumbo vagy a SplitShire mind-mind olyan weboldalak, amelyek kiváló alternatívát kínálnak akár díjmentesen is.
A képfájlok mérete különösen fontos a főoldal esetén: itt általában lényegével több tartalom jelenik meg, mint az aloldalainkon. Azonban míg bizonyos fájlok mérete könnyedén csökkenthető minőségromlás nélkül, addig a képeknél ez nem igaz. De mi is az ideális méret?
Fájlméret: Az optimális fájlméret általában 2-300 KB körül mozog, azonban természetesen nem minden az említett „méret”, hiszen ha a minőség annyira rossz, hogy élvezhetetlen lesz a felhasználó számára a tartalom, vagy bizalmatlanságot kelt benne, akkor valamit nem jól csináltunk. Törekedjünk tehát arra, hogy a nagyobb képek vagy teljes képernyős háttérképek se haladják meg az 1 MB-os méretet.
Képméret: Az online térben a magasságot és a szélességet pixelekben mérjük, így egy tipikus kép egy weboldalon vagy egy blogon általában 795 × 300 pixeles. De természetesen rengeteg, ettől eltérő alternatíva is létezik. Például egy teljes képernyős háttér esetén a 1920 pixel széles kép az elterjedt megoldás.
Webes képek felbontása: a kép minősége vagy sűrűsége pont per hüvelykben mérve (dpi). A legtöbb monitor általában 72 dpi vagy 92 dpi, ezért az ennél magasabb felbontás a képek esetén is szükségtelen. Jobban mondva szükségtelenül megnagyobbítja a képet, amit természetesen nem szeretnénk. A legtöbb tervezőprogram rendelkezik „Webre mentés” funkcióval, így érdemes ezt alkalmazni a webes képek optimalizálásához. Azonban ha nem rendelkezünk ilyen szoftverrel, akkor ingyenesen például a tinypng.com vagy a jpegmini.com weboldalon is tömöríteni tudjuk a fotóinkat.
Na de hol találom meg ezeket az adatokat egy már létező kép esetén? A fájlméretet, valamint a képméretet közvetlenül a számítógépeden találod meg. Kattints jobb gombbal a képfájlra, és válaszd ki a „Tulajdonságok”, majd pedig az „Általános” vagy “Részletek” fület (Macen ezt az „Infó megjelenítése” gomb alatt találod).
Ugye te sem szeretnéd, ha úgy nézne ki a weboldaladat, mint egy mindenféle színekkel és anyagokkal összefoltozott nadrág? Bár a konzisztens dizájnt már számtalanszor említettük az Instagrammal kapcsolatos blogcikkjeinkben, fontosnak tartjuk itt is kiemelni. Az egységes stílus és méretek nem csak harmóniát sugároznak, de könnyebbé teszik a mi munkánkat is. Sokkal egyszerűbb lesz követni ugyanis egy mintát, egy következetes dizájnt, mint folyton új elrendezéseket kialakítani.
A képek optimalizálásának további, lényeges momentumairól következő bejegyzésünkben olvashatsz.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások: