loader image
mémek a marketingben
mémek a marketingben

Növeld humorral a forgalmadat: avagy a mémek szerepe a marketingben

A marketing bizony nem vicc – vagy mégis? Napjainkban a mémek megkerülhetetlenek a marketingben, még akkor is, ha erről nem szeretnénk tudomást venni. A humorral pedig nem csak szórakoztatni tudunk, de forgalmat növelni is. Legújabb bejegyzésünkben összeszedtük a mémekkel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat és tippeket!

Mi az a mém?

Kapaszkodj meg: a mém eredetileg az evolúciós-elmélet alapján létrejött kifejezés. Még ha ezt néhányan cáfolták is – mint ahogyan a Maslow-piramist is.

A “mém” szó megalkotója, Richard Dawkins ugyanis felvetette annak lehetőségét, hogy az evolúció-elmélet kiterjeszthető a kultúra elemeire is. Erre az analógiára támaszkodva jött létre a “mém” szó, amely a kultúra feltételezett, másolható és másolódó alapegységeit jelölte. Az Oxford Dictionary meghatározása szerint: egy kultúra valamely eleme, amely a genetikai öröklődéstől eltérő módon is képes terjedni, különösen utánzással.

Na de mi köze mindennek a marketinghez és az internetes mémekhez?

Hát, pont ez. Hogy terjed, szaporodik, “másolódik”, mialatt valamilyen erős, rapid érzelmet vált ki az emberekből. Könnyen értelmezhető mindenki számára, és nem igényel különösebb idő- vagy energiabefektetést a fogyasztása – kivéve, ha 4-6 órát tekergetjük naponta a 9gag-et.

Mindegy, hogy humor, azonosulás vagy megbotránkoztatás – a mémek formálják a kommunikációt és a kultúrát egyaránt, éppen ezért megkerülhetetlenek a marketingben

A mémek és a marketing

A mémekkel nem csak szórakoztathatunk, de egyben a követőbázisunkat is növelhetjük – ez pedig egyenes út a forgalmunk növekedéséhez. A közösségi médián megosztott bejegyzéseink ugyanis vírusként terjedhetnek el – ha egyediek, kreatívok és sok ember tud velük azonosulni.

mémek a marketingben

A Ryanair például rendkívül szokatlan mémekkel írta (és írja) be magát a köztudatba: a saját szolgáltatásainak színvonalából viccet csináló fapados légitársaság ugyanis nem rest emlegetni a járatkéséseit vagy éppen szidni a saját üléseinek kényelmetlenségét.

Persze, ez inkább csak egy érdekes példa, mintsem követendő, hiszen a Ryanair speciális eset. A mémek sikere pedig abban leledzik, hogy felismerték, hogy az utasok elégedetlenségük ellenére is újra őket fogják választani. Hogy miért? Mert ők a legolcsóbbak. Pont. És a javában 2-3 órás repülőutak során az emberek zöme nem igazán veszi fontolóra a színvonalbeli különbségeket – főleg akkor nem, ha kevesebbért eljuthat Milánóba Budapestről repülővel, mint Szegedre vonattal.

Növekvő humor = növekvő bevétel?

A szöveges tartalmak manapság már nem biztosítanak elegendő ingert a felhasználók számára, így hamar átsiklanak felettük. A mémekkel egy kicsit „boostolhatjuk” az érdeklődést, és színt vihetünk a céges kommunikációba. Persze ezt is lehet különböző színvonalon űzni. A legjobb bevételgeneráló mémek készítéséhez pedig nem csak alapvető humorérzék, de marketinges szemlélet is szükséges, hiszen azokat valamilyen formában össze kell kapcsolnunk a termékeinkkel vagy szolgáltatásainkkal.

A mém tartalma, valamint a kép és a szöveg összhangja mellett pedig az is fontos, hogy fellelhető legyen rajta a saját stílusunk: ez lehet valamilyen arculati elem (például logó), az arculati színeink vagy más, könnyedén felismerhető és megjegyezhető elem.

mémek a marketingben

Amikor nem vicces a vicc

Számos oka lehet annak, hogy nem ér célt egy mém. Leggyakrabban elveszik az internetes éterben, ahol szüntelenül látnak napvilágot az új tartalmak.

Azonban az is előfordulhat, hogy a mém nemes egyszerűséggel nem vicces, vagy nem jön át a felhasználók nagy részének a poén (túl bonyolult vagy túl sok információt és/vagy kulturális referenciát igényel a megértése), vagy ami még rosszabb: sértő.

Sokszor ugyanis vékony határvonal húzódik a vicc és a sértés között, így jobb, ha biztosra megyünk, és kétségek esetén nem osztjuk meg a kérdéses képet. Ilyen lehet például az a klasszikus eset, amikor az ügyfelet hülyének/alkalmatlannak állítjuk be. Mi lehet, hogy csak viccnek szántuk, de a másik oldalról szemlélve ez kifejezetten offenzív lehet.

Ügynökségünk hivatalos Google Partner

Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Üzenetküldés
Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2023 – Minden jog fenntartva – rev.2.29

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék