loader image
Miért van szükség több logóvariációra?
Miért van szükség több logóvariációra?

Miért van szükség több logóvariációra?

Eleinte talán nem ütközünk problémába egyetlen logóvariácóval, azonban ahogy fejlődik a vállalkozásunk, hamar elérkezik a pillanat, hogy egy logó édes kevés lesz a céljaink megvalósításához. Ilyenkor jó, ha kéznél van a többi variáció is, amit könnyedén használhatunk a különböző marketinganyagokon és online platformokon. Gondoljunk csak bele, a logónk tökéletesen mutat a weboldalon, azonban biztos, hogy egy reklám ajándéktárgyra nyomtatva vagy egy hirdetés kreatív anyagában is olyan passzentos lenne?

Márpedig ahhoz, hogy minden felületen felismerhetőek legyünk, és megteremtsük a márkaidentitást legalább 4-5 variációra lesz szükségünk. Az pedig nem is kérdés, hogy vektorgrafikus formában kell elkészíteni, hiszen ez az egyetlen módja annak, hogy megkíméljük magunkat a jövőbeni fejfájásoktól, amit egy rossz minőségű, vagy számos esetben használhatatlan logó okoz.

reszponzív logók
Miért kell a logóvariáció?
logótervezés: Elsődleges logó

Elsődleges logó

Általában ez a legkomplexebb verziója a logónknak, és nevéből adódóan ezt használjuk a legtöbb helyen, amennyiben lehetséges, például a weboldalon a header-ben vagy szóróanyagokon. Összetettségük miatt sok helyet igényelnek, így olyan felületeken tudjuk őket alkalmazni, ahol sok hely áll a rendelkezésünkre. Ebből képezzük le a variációkat, tehát a további logók tulajdonképpen ennek az elsődleges logónak az átrendezett változatai.

logótervezés: alternatív logó

Alternatív logó

Az alternatív logó (vagy másodlagos logó) effektíve egy kompaktabb változata az elsődleges logónak. Szektortól és céltól függően lehet vízszintes vagy függőleges, és általában helyhiány kapcsán kerül elő, hiszen legtöbbször csak a cégnevünket vagy az ikonunkat tartalmazza. Kiválóan használható ruházati címkék esetén, vagy a weboldal mobil fejlécénél.

Kövesd Marketinges Erikát a Facebookon!

logótervezés: ikon logó

Ikon

Ha ikont is tartalmazz az elsődleges logód, akkor önálló vizuális elemként is használhatod a márkád népszerűsítésére (mint ahogy például a Nike használja a pipát). Bár kisméretűek, mégis nagyon sokoldalúak, és zömében jól megragadják a márka lényegét, sokszor olyannyira, hogy egyszerűbben felismeri a fogyasztó, mint az eredeti, elsődleges logót. A legtöbb online márka rendelkezik vele, hiszen kitűnően használható a webhely URL-jében, a láblécben, illetve közösségi média profilképként (például Facebook és Instagram).

logótervezés: szöveges logó

Szöveges logó

A szöveges logó csak a márkanevet/cégnevet tartalmazza, gyakran jellegzetes például kézzel írt betűtípussal. A jó szöveges logó titka az egyszerű dizájnban, az azonnali felismerhetőségben és a világos üzenetben rejlik (pl. Marvel vagy Google logója). Számos olyan eset előfordulhat, amikor ezt a típust kell alkalmaznunk, például ajándéktárgyak esetén vagy a weboldal listázásánál.

logótervezés: inverz logó

Inverz logó

Az inverz (fordított) logó tulajdonképpen bármelyik fentebb említett típus lehet bármilyen színben, hiszen ennek a logónak a lényege, hogy akármilyen háttérre ráhelyezve azonosítható legyen. Ez a technika lehetővé teszi, hogy a logót fényképeken, szórólapokon, brosúrákon használhassuk színütközés nélkül.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
Üzenetküldés
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2023 – Minden jog fenntartva – rev.2.29

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék