A személyes Instagram profilok esetén számtalanszor tapasztaljuk, hogy milyen nagy figyelmet fordítanak a felhasználók a bio-ra: város, kor, hobbi, kapcsolati státusz, idézetek és sok más. Nem hiába, az Instagram az önkifejezés platformja, ahol bár még mindig a vizuális tartalom az uralkodó, egyre nagyobb teret nyernek a szöveges tartalmak is. Bár hazánkban számos vállalkozás próbál lépést tartani a nemzetközi trendekkel és újításokkal, még mindig látni rengeteg ellenpéldát is: üres vagy zavaros bio, leírás nélkül megosztott tartalmak és az elérhetőségek hiánya.
Pedig ahhoz, hogy megragadjuk a profilunkra látogatók figyelmét nem feltétlenül elegendő egy esztétikus feed. Vagy inkább úgy fogalmaznánk: a bio is lehet az, ami megfogja a figyelmet, és ami aztán arra ösztönzi a felhasználót, hogy megnézze részletesebben is a profilunkat.
Egy jó Instagram bio röviden összefoglalja, hogy mit is képvisel a vállalkozásod, ki vagy, mire számíthat tőled a felhasználó, illetve hogyan tud elérni téged vagy további információkhoz jutni.
Itt az idő, hogy kreatív legyél és megmutasd magad betűkkel is! Na meg, hogy cselekvésre késztesd a látogatót. Persze, csak röviden, hiszen az Instagram bio limitje jelenleg 150 karakter. De mi is fér ebbe bele?
1. Ki vagy te – egy szlogen vagy egy rövid leírás arról, hogy ki vagy és mivel foglalkozol, vagy mit árulsz, és mit képvisel a márkád. Például, ha vegán kézműves kozmetikumokat készítesz, akkor valami ilyesmi lehet: „Bőrápolás a természet erejével 100% vegán alapanyagokból”
2. CTA – vagyis a marketingben ismeretes „Call to action”, ami cselekvés végrehajtására ösztönzi a látogatót. Ez lehet egy felhívás e-mail feliratkozásra, a hashtag-ed használatára vagy a weboldalad meglátogatására. A lényeg, hogy valamilyen cselekvésre késztesse a felhasználót. Például, ha pizza házhozszállítással foglalkozik a vállalkozásod, és van egy új havi akciód, akkor feltüntetheted a bio-ban, hogy: „2+1 akció egész hónapban, rendelj online”. Ami fontos, hogy mindig aktualizáld a leírásodat, és érthető instrukciókkal lásd el a felhasználót! Az imént említett példához visszatérve: ha online rendelésre buzdítod a követőidet, akkor ne kövesd el azt a hibát, hogy nem adod meg a weboldalad elérhetőségét a hivatkozásnál.
3. Elérhetőségek – bár a fentebb említett elérhetőségekre vannak specifikus kapcsolatfelvételi gombok, vannak olyan esetek, amikor hasznos lehet például az e-mail cím feltüntetése külön a bio-ban is. Ilyen lehet például, ha kézzel készített termékeket árusítasz, és sokan privát üzenetben próbálnak leadni rendelést, amit nem tudsz a megfelelő módon nyomon követni. Ilyenkor még inkább egyértelműsítheted a bio-ddal, hogy e-mail-en veszed fel a rendeléseket.
4. Emojik – kell? Nem kell? Legyen? Ne legyen? Erre természetesen nincs tökéletes válasz, hiszen ez nagyban függ a vállalkozásod profiljától. Általában azonban két-három releváns emoji a megfelelő helyen elegendő.
A weboldalra mutató link kulcs ahhoz, hogy forgalmat terelj az Instagramról a weboldaladra, éppen ezért elengedhetetlen, hogy a marketing céljaidnak megfelelően aktualizáld. Ha például van egy új, érdekes blogbejegyzésed, ami úgy gondolod, hogy hasznos lehet a követőid számára, akkor érdemes kicserélni az általános linket az adott bejegyzésére, majd sztoriban és poszt(ok)ban értesíteni a követőidet az újdonságról.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások: