loader image
Milyen egy jó instagram bio
Milyen egy jó instagram bio

Milyen a jó Instagram bio?

A személyes Instagram profilok esetén számtalanszor tapasztaljuk, hogy milyen nagy figyelmet fordítanak a felhasználók a bio-ra: város, kor, hobbi, kapcsolati státusz, idézetek és sok más. Nem hiába, az Instagram az önkifejezés platformja, ahol bár még mindig a vizuális tartalom az uralkodó, egyre nagyobb teret nyernek a szöveges tartalmak is. Bár hazánkban számos vállalkozás próbál lépést tartani a nemzetközi trendekkel és újításokkal, még mindig látni rengeteg ellenpéldát is: üres vagy zavaros bio, leírás nélkül megosztott tartalmak és az elérhetőségek hiánya.

Pedig ahhoz, hogy megragadjuk a profilunkra látogatók figyelmét nem feltétlenül elegendő egy esztétikus feed. Vagy inkább úgy fogalmaznánk: a bio is lehet az, ami megfogja a figyelmet, és ami aztán arra ösztönzi a felhasználót, hogy megnézze részletesebben is a profilunkat.

Mi a célja?

Egy jó Instagram bio röviden összefoglalja, hogy mit is képvisel a vállalkozásod, ki vagy, mire számíthat tőled a felhasználó, illetve hogyan tud elérni téged vagy további információkhoz jutni.

Ütős Instagram bio

Az ütős bio

Itt az idő, hogy kreatív legyél és megmutasd magad betűkkel is! Na meg, hogy cselekvésre késztesd a látogatót. Persze, csak röviden, hiszen az Instagram bio limitje jelenleg 150 karakter. De mi is fér ebbe bele?

1. Ki vagy te – egy szlogen vagy egy rövid leírás arról, hogy ki vagy és mivel foglalkozol, vagy mit árulsz, és mit képvisel a márkád. Például, ha vegán kézműves kozmetikumokat készítesz, akkor valami ilyesmi lehet: „Bőrápolás a természet erejével 100% vegán alapanyagokból”

2. CTA – vagyis a marketingben ismeretes „Call to action”, ami cselekvés végrehajtására ösztönzi a látogatót. Ez lehet egy felhívás e-mail feliratkozásra, a hashtag-ed használatára vagy a weboldalad meglátogatására. A lényeg, hogy valamilyen cselekvésre késztesse a felhasználót. Például, ha pizza házhozszállítással foglalkozik a vállalkozásod, és van egy új havi akciód, akkor feltüntetheted a bio-ban, hogy: „2+1 akció egész hónapban, rendelj online”. Ami fontos, hogy mindig aktualizáld a leírásodat, és érthető instrukciókkal lásd el a felhasználót! Az imént említett példához visszatérve: ha online rendelésre buzdítod a követőidet, akkor ne kövesd el azt a hibát, hogy nem adod meg a weboldalad elérhetőségét a hivatkozásnál.

3. Elérhetőségek – bár a fentebb említett elérhetőségekre vannak specifikus kapcsolatfelvételi gombok, vannak olyan esetek, amikor hasznos lehet például az e-mail cím feltüntetése külön a bio-ban is. Ilyen lehet például, ha kézzel készített termékeket árusítasz, és sokan privát üzenetben próbálnak leadni rendelést, amit nem tudsz a megfelelő módon nyomon követni. Ilyenkor még inkább egyértelműsítheted a bio-ddal, hogy e-mail-en veszed fel a rendeléseket.

4. Emojik – kell? Nem kell? Legyen? Ne legyen? Erre természetesen nincs tökéletes válasz, hiszen ez nagyban függ a vállalkozásod profiljától. Általában azonban két-három releváns emoji a megfelelő helyen elegendő.

Kövesd Marketinges Erikát a Facebookon!

Milyen egy jó instagram bio

Frissítsd a weboldalra mutató linket

A weboldalra mutató link kulcs ahhoz, hogy forgalmat terelj az Instagramról a weboldaladra, éppen ezért elengedhetetlen, hogy a marketing céljaidnak megfelelően aktualizáld. Ha például van egy új, érdekes blogbejegyzésed, ami úgy gondolod, hogy hasznos lehet a követőid számára, akkor érdemes kicserélni az általános linket az adott bejegyzésére, majd sztoriban és poszt(ok)ban értesíteni a követőidet az újdonságról.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
Üzenetküldés
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2023 – Minden jog fenntartva – rev.2.29

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék