„Ó, itt vannak a betűk, csak leütöm őket a billentyűzeten, és már kész is” – gondolhatnánk, azonban a marketing szövegírás jóval több néhány leütött karakternél és információnál, most pedig el is mondjuk, miért. Lássuk hát a legnagyobb tévhiteket a szakmában és a szakmán túl!
A rövid szöveg a jó, a hosszú szöveg a jó...
Igaz és nem igaz, ugyanis attól függ, hogy… Bizonyos esetekben a hosszabb tartalmak lesznek ideálisak, míg más esetekben a rövidebbek. Nincs erre aranyszabály, és legtöbbször érdemes a megérzéseinkre hallgatni – amellett természetesen, hogy figyelembe vesszük az adott platform vagy felület sajátosságait. Egy akció vagy ajánlat esetén például nem feltétlenül az a legjobb stratégia, ha egy Facebook posztba próbáljuk belesűríteni az összes elérhető információt, mert erre van a landing page vagy a termékoldal, ahol további információkat szerezhetnek azok, akiket mélyrehatóbban is érdekel a termék.
De hogy adjunk némi támpontot, egy webshop esetén például:
Aha, ha egy szakembereknek szánt tanulmányról van szó, akkor esetleg, viszont mi végsősoron értékesíteni szeretnénk, nem pedig teljesen elvenni a laikus érdeklődő kedvét. A legfőbb szempont a marketing szövegírásnál tehát a közérthetőség, hiszen valamennyi szöveges tartalom még mindig közembereknek szól.
Vegyünk csak például egy borászatot, ami egyszerű, „mezei” fogyasztóknak szeretne elsősorban értékesíteni: a legnagyobbat futó témák között nem a borkészítés részletes folyamata lesz, hanem valószínűleg az otthon is elkészíthető borkoktélok vagy egy laikusoknak szóló borkóstolási útmutató.
A marketing szövegírás azt a célt hivatott szolgálni, hogy informáljon, szórakoztasson és felkeltse a felhasználó figyelmét, hogy végül észrevétlenül (vagy kevésbé észrevétlenül) meggyőzze őt egy bizonyos cselekvés elvégzéséről – például e-mail feliratkozásról, vásárlásról vagy valamilyen közösségi médiás interakcióról. Éppen ezért meghatározott formában kell kivitelezni, összhangban az üzleti és marketing célokkal.
Tehát a marketing szövegírás NEM csak szavak egymás után pakolása, és nem csak pár leütött karakter, amit a személyes profilunkon osztunk meg, effektíve „következmények” nélkül. Erre az egyik legjobb példa a SEO szövegírás (például a blogolás is), amellyel a cél a felhasználó weboldalra terelése és ott tartása, és ezzel a márkaismertség, a vásárlások számának vagy az érdeklődések számának növelése.
Ez pedig nem csak komoly szövegírási (és értési!) készséget, de bővebb ismeretanyagot is igényel nem csak az adott piacon, de a marketing területén is. Elvégeztethetjük tehát az IT-s kollégával vagy a titkárnővel, csak nem valószínű, hogy lesz eredménye. Olyan ez ugyanis, mintha egy rendes fordító helyett a Google Translate szolgáltatását használnánk, és azt mondanánk: hát ezt én is le tudtam fordítani, ráadásul ingyen! Aztán pedig azon tűnődnénk, hogy vajon mi az oka annak, hogy nem tudjuk megnyerni a külföldi célközönséget… Hát, mert a bizalom egyik alapja a szavakban leledzik. Egy igénytelen, helyesírási és stilisztikai hibáktól hemzsegő szöveges tartalom pedig érthető módon nem lesz túl imponáló a weboldal látogatóknak.
Nem, a stílus sajnos egyáltalán nem mindegy. Az ugyanis, hogy mennyire tudunk közel kerülni a potenciális vevőinkhez, sokszor attól függ, hogy mennyire képesek úgyszólván „rezonálni” velünk és a mondandónkkal. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy úgy szólítsuk meg őket, hogy az a legközelebb álljon az ő kommunikációs stílusukhoz, humorukhoz vagy éppen értékrendjükhöz. Nem írhatunk ugyanolyan stílusban egy 65 éves, házas férfinek, és egy 21 éves, szárnyait bontogató fiatal egyetemistának.
Szeretnél szakértő segítséget? Tudj meg többet szolgáltatásunkról:
Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52