loader image

3+1 tipp, hogy úgy kezeld a negatív értékeléseket, mint egy profi

Teljesen természetes, hogy vannak olyan vásárlók, akik nem elégedettek a termékünkkel vagy a szolgáltatásunkkal, azonban fontos, hogy ne zuhanjunk depresszióba vagy vágjuk tovább a fát magunk alatt, ha érkezik egy-egy negatív értékelés a Facebook-on vagy a Google-ön. Hiszen ha profi módon kezeljük ezt a komplex kérdést, akkor még profitálhatunk is belőle. Mit tegyünk tehát, ha ez a nem túl szerencsés eset bekövetkezett?

Szerezz be több információt

Az első és legfontosabb momentum, hogy beszerezd a szükséges információkat a negatív kritika megértéséhez és megválaszolásához. A személyzettel volt a probléma? Esetleg a termék nem megfelelő minőségű? Talán a konkurencia próbál minket lejáratni, és nincs is az egésznek valóságalapja? Bármi is történt, fontos, hogy megpróbáljuk felgöngyölíteni az ügyet. Kérdezzük meg az illetékes munkatársakat az esetről, vagy pedig, ha technikai jellegű probléma adódott, akkor nézzünk utána a rendszerben.

Tipp: ha a Google irányelvekbe ütköző értékelést hagy nálad valaki, akkor lehetőséged van jelenteni a felhasználó feedback-jét „kifogásolhatóként”, így a Google már pár napon belül törli az irányelvekbe ütköző véleményt. Ehhez azonban tanulmányozd át részletesen ezt az útmutatót.

Ne siess a reakcióval

Persze, ez nem azt jelenti, hogy heteket várj a válasszal, sőt, ideális esetben jó, ha már pár nap múlva, de legkésőbb egy héten belül érkezik tőled válasz. Tehát a sietség elkerülése jelen esetben inkább azt jelenti, hogy ne hirtelen felindulásból, átgondolatlanul válaszolj, mert ez rossz fényt vethet az üzletedre. Nincs is kínosabb annál, mint amikor az ember olvasgatja egy cég oldalán a visszajelzéseket, és látja, hogy egy problémát arrogánsan vagy egyenesen offenzíven kezeltek.

Sajnos az is tipikus jelenség, hogy a vállalkozás egyáltalán nem reagál a negatív értékelésekre, pedig ez lenne a kulcs ahhoz, hogy a gyanútlanul arra járó felhasználó láthassa a mi álláspontunkat is, és az alapján dönthesse el, hogy szeretne-e tőlünk vásárolni vagy sem.

Tipp: Próbáld meg személyessé tenni a válaszodat, és használd az illető nevét az üdvözlésnél! Ez egy apró, de praktikus pszichológiai trükk arra, hogy kifejezd a valós törődésedet az adott személy véleményével kapcsolatban, hiszen így nem fogja úgy érezni, mintha egy sablon szöveget kapna válaszként. Mivel a felhasználók általában nem anonim módon írják az értékelést, ezért ezt semmiből sem áll megtenni, hiszen rögtön látni fogjuk az adott személy nevét!

A jövőre fókuszálj

A feedback értelemszerűen egy múltbéli eseményt dolgoz fel, és nagyon könnyű visszaesni ebbe a lefelé vezető spirálba, hogyha nem a kellemetlenség orvoslására, valamint a megoldással kapcsolatos ötletekre fókuszálunk. Nyilván számos probléma sokkal összetettebb, mint azt gondolnánk, és nem oldhatóak meg egy-egy apró változtatással. Azonban ha elismerjük a hibát, és pozitív beszélgetéssé alakítjuk a visszajelzést, akkor mindkét fél hamarabb megkönnyebbül majd. Így ha például a kiszolgálás gyorsaságával volt az ügyfélnek gondja, de mi már tettünk lépéseket a csapatbővítés irányába, akkor nyugodtan megoszthatjuk az illetővel a fejleményeket válaszunkban. Ezzel nem csak az emberi arcunkat mutatjuk meg (hiszen elismertük a hibát), de azt is, hogy konkrét lépéseket tettünk a megoldás felé.

Tekints úgy a negatív kritikára, mint egy lehetőségre

Egy rossz értékelés elsőre nagyon lelombozó tud lenni, főleg, ha szívünket-lelkünket beletesszük a vállalkozásunkba. Azonban egy-két rossz vélemény még nem a világvége, főleg ha van mellette rengeteg pozitív visszajelzés is. Koncentráljunk tehát arra, hogy feltárjuk a probléma gyökerét, és tökéletesíteni tudjuk a szolgáltatásunkat vagy a termékünket.

Tipp: Tegyünk konkrét lépéseket azért, hogy minél több pozitív értékelésünk legyen a jövőbeni vásárlóinktól, így javítva az arányt. Buzdíthatjuk őket akár kedvezménnyel egy személyre szóló hírlevélben, vagy pedig kevésbé direkt módon például egy apró ajándékkal a rendelés mellé.

Összefoglalás

Sajnos a kiábrándító valóság az, hogy a konstruktív kritika épp úgy ritka az üzleti szférában is, mint a magánéletben. Az internetfelhasználók egy jelentős része még mindig nem érti, hogy mire való a feedback, illetve hogyan is kéne azt kulturáltan megfogalmazni. Az is előfordulhat továbbá, hogy a konkurencia az, aki megpróbál minket lejáratni, és különböző profilokról ír negatív értékeléseket. Ilyenkor elveszettnek érezhetjük magunkat, és nehezen tudjuk elfogadni az igazságtalanságot, azonban, ha alkalmazzuk a fenti praktikákat, akkor csökkenthetjük a negatív hatást.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
Üzenetküldés
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2022 – Minden jog fenntartva – rev.2.15

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelés

Közösségi média oldalkezelés árak

Közösségi média oldalkezelés

Social csomag

Egy közösségi média oldal kezelése

  • heti 2 bejegyzés
  • egyszerűbb grafikával ellátott képekkel
  • kreatív szövegírás

48.000 Ft-tól / hó

Közösségi média oldalkezelés

Social PRO csomag

Két közösségi média oldal kezelése

  • heti 4 bejegyzés
  • egyszerűbb grafikával ellátott képekkel
  • kreatív szövegírás

108.000 Ft-tól / hó

Közösségi média oldalkezelés

Social MAX csomag

Két oldal kezelése tartalom gyártással

  • heti 5 bejegyzés
  • saját képi alapanyagok gyártása grafikával
  • kreatív szövegírás

Ajánlatkérés alapján

Hirdetéskezelést szeretnék
Hirdetéskezelés

Hirdetési árak

Facebook hirdetés

Közösségi média hirdetések

Facebook és Instagram hirdetések

45.000 Ft -tól / kampány

Hirdetések

Google hirdetések

Google Ads és YouTube hirdetések

49.000 Ft -tól / kampány

Hirdetések

Hirdetés max csomag

Intenzív hirdetők és webshopok számára

90.000 Ft -tól

Waze hirdetések

Waze hirdetések

Navigáció közben megjelenített hirdetések

Ajánlatkérés alapján