Korábbi bejegyzésünkben már írtunk arról, hogy mi is az a landing page, milyen típusai vannak, valamint miben más ez, mint egy klasszikus weboldal. Most górcső alá vesszük a különböző praktikákat is, illetve azokat a nélkülözhetetlen elemeket, amelyek sikeressé tesznek egy érkezőoldalt.
A dizájn esetén a jó hír az, hogy nem szükséges hozzá kiemelkedően kreatívnak lenni, hiszen a legtöbb jó landing page egy egyszerű, jól bejáratott sémára épül. Ez persze nem jelenti azt, hogy „bármi” megfelelő, ugyanis ne felejtsük el azt, hogy a látogatóból vásárlót szeretnénk konvertálni. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy megkapó színek és vizuális tartalom legyen az érkezőoldaladon.
A struktúra szempontjából az alábbi felépítés javasolt:
És persze, ahogy a teljes weboldal esetén, úgy az érkezőoldalnál is kulcsfontosságú, hogy reszponzív legyen .
A landing page-ed nem csak azért lett létrehozva, hogy legyen egy szép, ajánlatkérős oldalad, ami aztán jól elveszik az éterben – hanem azért is, hogy könnyen és gyorsan megtaláljanak a keresőmotorokon (Google). Ebből kifolyólag nagyon fontos, hogy a megfelelő kulcsszóra legyen optimalizálva, így a potenciális vásárlóid meg tudnak találni, ha rákeresnek az adott kulcsszóra. Hasonlóan, ha fizetett hirdetéssel célzod meg a kulcsszót/kulcsszavakat: ezeknek a szavaknak szerepelnie kell a landing page-eden.
A konverziós arány javításához a tesztek futtatása is erősen ajánlott. Ehhez az egyik leggyakoribb módszer az A/B teszt, amely során két különböző verziót készítünk és jelenítünk meg a felhasználóknak. Azt, hogy melyik verzió teljesít jobban, majd a számok eldöntik: ha az egyik oldalnál például 20% lett a konverziós arány, a másiknál pedig 40% (azonos látogatói számnál), akkor nagy valószínűséggel az utóbbi a nyerő. Ha tesztelésről van szó, akkor pedig érdemes „nagyban” gondolkodni: tesztelhetjük például az oldalon megjelenített képet, két különböző videót vagy két teljesen eltérő dizájnt azonos tartalommal.
A „Thank you” page bár hazánkban még egyelőre nem eléggé elterjedt – legalábbis a további konverziós célokra történő használata – mégis fontos szerepet tölt be az online marketing stratégiában. Itt ugyanis nem csak a köszönetünket nyilváníthatjuk ki, hanem további kapcsolatot is kialakíthatunk a vevővel. Mivel már létrejött a legerősebb elköteleződés, vagyis a vásárlás vagy a feliratkozás, ezért itt pont egy olyan pillanatában kaphatjuk el a felhasználót, amikor akár további tevékenységekre is hajlandó – például beköveti az Instagram oldalunkat vagy feliratkozik a hírlevelünkre – persze, ha talál erre vonatkozó útmutatást.
Konklúzióként elmondható, hogy a landing page egy olyan oldal a weblapon belül, amely így vagy úgy, de belekerül minden internetes értékesítő vagy online bolt látóterébe, hiszen kritikus pont a lead generálás szempontjából. Éppen ezért nem mindegy, hogy milyen minőségben készül el: nem csak funkcionális szempontoknak kell megfelelnie, de vizuális, valamint tartalmi szempontból is kielégítő kell, hogy legyen.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |