loader image
Mi az a landing page és mire jó?
Mi az a landing page és mire jó?

Mi az a landing page és mire jó? - 1. rész

Ahogy nap mint nap böngészünk az interneten akarva-akaratlan számos landing page keresztezi az utunkat: hirdetések tucatjával találkozunk az online térben, és ezek jellemzően egy bizonyos helyre csalogatnak minket, mégpedig érkezőoldalakra, azaz landing page-ekre. De mi is ez pontosan, és hogyan lehet a legtöbbet kihozni belőle? Két részes sorozatunkban ezt a témát járjuk körül.

Mi az a landing page és mire jó?

Mi is az a landing page?

A landing page, más szóval az érkezőoldal az a tematikus weboldal, amelyre a felhasználó érkezik, miután a hirdetésünkre kattint. Ez lehet a honlapod főoldala, de általában egy külön erre a célra létrehozott, CTA gombokkal ellátott oldal. Függetlenül attól, hogy hova jut a felhasználó, a cél az esetek többségében ugyanaz: hogy valamilyen cselekvésre – konverzióra – ösztönözzön, legyen szó egy termék vagy szolgáltatás megvásárlásáról, e-mail feliratkozásról vagy ajánlatkérésről.

A landing page-en a felhasználó osztatlan figyelmét élvezzük: itt értelemszerűen nincsenek versenytársak vagy más zavaró tartalmak, csak az, amit mi szeretnénk, hogy ott legyen. Ezáltal oda tudjuk irányítani a látogató figyelmét, ahova szeretnénk.

Az érkezőoldal nagyon fontos szerepet játszik az értékesítésben, éppen ezért nem mindegy, hogy tisztában vagyunk-e az online marketingstratégiában elfoglalt helyével, illetve azzal, hogy hogyan kell a megfelelő minőségben elkészíteni – mind technikai, mind pedig dizájn szempontjából.

Mi az a landing page és mire jó?

Na jó, de miben más ez, mint egy klasszikus weboldal?

Egy weboldal számtalan aloldalból áll össze, melyeknek mindegyike a tájékoztatást, az eladást vagy a termékeink népszerűsítését szolgálja. Ide tartozik például a főoldal, a termékoldalak, a rólunk rész vagy a blog szekció is. Ezek pedig ugyan bizonyos időközönként frissítésre kerülnek, mégis inkább „állandónak” mondhatók, hiszen jó esetben a vállalkozás indulását megelőzően hozza őket létre a webfejlesztő a teljes weboldal részeként.

Ezzel szemben a landing page egy olyan oldal a honlapodon belül, amely kifejezetten azért lett létrehozva, hogy egy célt szolgáljon: még pedig a fentebb említett konverziós célt – ami lehet egy kapcsolatfelvételi űrlap, egy szolgáltatáscsomag megvásárlására való buzdítás vagy egy új termék/innováció bemutatása. Ide javában hirdetés útján érkeznek a felhasználók.

landing page típusok

Landing Page típusok

Bár a konkrét típusoknak csak a képzelet szab határt, és számos esetben átfedés is van köztük, azért lássuk a legfontosabbakat cél alapján szortírozva:

  • Sales oldal – szolgáltatások esetén kiválóan alkalmazható. Ez általában egy regisztrációs oldal, ahol valamilyen ingyenes szolgáltatást vagy terméket kínálunk fel az oldalra látogatónak (pl. oktatóanyagot vagy egy letölthető tanulmányt) a felhasználó adataiért cserébe. Így ugyan nem feltétlenül történik meg azonnal az értékesítés, mégis a későbbiekben lehetőségünk van ajánlatokkal megcélozni az érdeklődőt.
  • Vásárlás landing oldal – ahogy a neve is mutatja, itt az eladásra szánt terméket prezentáljuk, illetve lehetőséget biztosítunk a megvásárlására. Jellemzően ezek a leghosszabb landing oldalak (főleg, ha egy drágább termékről van szó), hiszen ahhoz, hogy azonnal megvásárolja a látogató muszáj a lehető legtöbb információt és vonzó tulajdonságot a potenciális vevő elé tárnunk – persze hitelesen és strukturáltan.
  • Lead generáló oldal – ez az a típus, amivel számtalanszor találkozhatunk szakemberek (pl. ingatlanszakértők, generálkivitelezők vagy akár rendezvényszervezők) weboldalán. Itt általában az érdeklődőket próbáljuk ajánlatkérésre, kapcsolatfelvételre ösztönözni, majd később ügyféllé konvertálni.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
Üzenetküldés
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2023 – Minden jog fenntartva – rev.2.29

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelést szeretnék