Ahogy nap mint nap böngészünk az interneten akarva-akaratlan számos landing page keresztezi az utunkat: hirdetések tucatjával találkozunk az online térben, és ezek jellemzően egy bizonyos helyre csalogatnak minket, mégpedig érkezőoldalakra, azaz landing page-ekre. De mi is ez pontosan, és hogyan lehet a legtöbbet kihozni belőle? Két részes sorozatunkban ezt a témát járjuk körül.
A landing page, más szóval az érkezőoldal az a tematikus weboldal, amelyre a felhasználó érkezik, miután a hirdetésünkre kattint. Ez lehet a honlapod főoldala, de általában egy külön erre a célra létrehozott, CTA gombokkal ellátott oldal. Függetlenül attól, hogy hova jut a felhasználó, a cél az esetek többségében ugyanaz: hogy valamilyen cselekvésre – konverzióra – ösztönözzön, legyen szó egy termék vagy szolgáltatás megvásárlásáról, e-mail feliratkozásról vagy ajánlatkérésről.
A landing page-en a felhasználó osztatlan figyelmét élvezzük: itt értelemszerűen nincsenek versenytársak vagy más zavaró tartalmak, csak az, amit mi szeretnénk, hogy ott legyen. Ezáltal oda tudjuk irányítani a látogató figyelmét, ahova szeretnénk.
Az érkezőoldal nagyon fontos szerepet játszik az értékesítésben, éppen ezért nem mindegy, hogy tisztában vagyunk-e az online marketingstratégiában elfoglalt helyével, illetve azzal, hogy hogyan kell a megfelelő minőségben elkészíteni – mind technikai, mind pedig dizájn szempontjából.
Egy weboldal számtalan aloldalból áll össze, melyeknek mindegyike a tájékoztatást, az eladást vagy a termékeink népszerűsítését szolgálja. Ide tartozik például a főoldal, a termékoldalak, a rólunk rész vagy a blog szekció is. Ezek pedig ugyan bizonyos időközönként frissítésre kerülnek, mégis inkább „állandónak” mondhatók, hiszen jó esetben a vállalkozás indulását megelőzően hozza őket létre a webfejlesztő a teljes weboldal részeként.
Ezzel szemben a landing page egy olyan oldal a honlapodon belül, amely kifejezetten azért lett létrehozva, hogy egy célt szolgáljon: még pedig a fentebb említett konverziós célt – ami lehet egy kapcsolatfelvételi űrlap, egy szolgáltatáscsomag megvásárlására való buzdítás vagy egy új termék/innováció bemutatása. Ide javában hirdetés útján érkeznek a felhasználók.
Bár a konkrét típusoknak csak a képzelet szab határt, és számos esetben átfedés is van köztük, azért lássuk a legfontosabbakat cél alapján szortírozva:
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |