Ahogy nap mint nap böngészünk az interneten akarva-akaratlan számos landing page keresztezi az utunkat: hirdetések tucatjával találkozunk az online térben, és ezek jellemzően egy bizonyos helyre csalogatnak minket, mégpedig érkezőoldalakra, azaz landing page-ekre. De mi is ez pontosan, és hogyan lehet a legtöbbet kihozni belőle? Két részes sorozatunkban ezt a témát járjuk körül.
A landing page, más szóval az érkezőoldal az a tematikus weboldal, amelyre a felhasználó érkezik, miután a hirdetésünkre kattint. Ez lehet a honlapod főoldala, de általában egy külön erre a célra létrehozott, CTA gombokkal ellátott oldal. Függetlenül attól, hogy hova jut a felhasználó, a cél az esetek többségében ugyanaz: hogy valamilyen cselekvésre – konverzióra – ösztönözzön, legyen szó egy termék vagy szolgáltatás megvásárlásáról, e-mail feliratkozásról vagy ajánlatkérésről.
A landing page-en a felhasználó osztatlan figyelmét élvezzük: itt értelemszerűen nincsenek versenytársak vagy más zavaró tartalmak, csak az, amit mi szeretnénk, hogy ott legyen. Ezáltal oda tudjuk irányítani a látogató figyelmét, ahova szeretnénk.
Az érkezőoldal nagyon fontos szerepet játszik az értékesítésben, éppen ezért nem mindegy, hogy tisztában vagyunk-e az online marketingstratégiában elfoglalt helyével, illetve azzal, hogy hogyan kell a megfelelő minőségben elkészíteni – mind technikai, mind pedig dizájn szempontjából.
Egy weboldal számtalan aloldalból áll össze, melyeknek mindegyike a tájékoztatást, az eladást vagy a termékeink népszerűsítését szolgálja. Ide tartozik például a főoldal, a termékoldalak, a rólunk rész vagy a blog szekció is. Ezek pedig ugyan bizonyos időközönként frissítésre kerülnek, mégis inkább „állandónak” mondhatók, hiszen jó esetben a vállalkozás indulását megelőzően hozza őket létre a webfejlesztő a teljes weboldal részeként.
Ezzel szemben a landing page egy olyan oldal a honlapodon belül, amely kifejezetten azért lett létrehozva, hogy egy célt szolgáljon: még pedig a fentebb említett konverziós célt – ami lehet egy kapcsolatfelvételi űrlap, egy szolgáltatáscsomag megvásárlására való buzdítás vagy egy új termék/innováció bemutatása. Ide javában hirdetés útján érkeznek a felhasználók.
Bár a konkrét típusoknak csak a képzelet szab határt, és számos esetben átfedés is van köztük, azért lássuk a legfontosabbakat cél alapján szortírozva:
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások: