Korábbi bejegyzésünkben már írtunk arról, hogy mi is az a landing page, milyen típusai vannak, valamint miben más ez, mint egy klasszikus weboldal. Most górcső alá vesszük a különböző praktikákat is, illetve azokat a nélkülözhetetlen elemeket, amelyek sikeressé tesznek egy érkezőoldalt.
A dizájn esetén a jó hír az, hogy nem szükséges hozzá kiemelkedően kreatívnak lenni, hiszen a legtöbb jó landing page egy egyszerű, jól bejáratott sémára épül. Ez persze nem jelenti azt, hogy „bármi” megfelelő, ugyanis ne felejtsük el azt, hogy a látogatóból vásárlót szeretnénk konvertálni. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy megkapó színek és vizuális tartalom legyen az érkezőoldaladon.
A struktúra szempontjából az alábbi felépítés javasolt:
És persze, ahogy a teljes weboldal esetén, úgy az érkezőoldalnál is kulcsfontosságú, hogy reszponzív legyen .
A landing page-ed nem csak azért lett létrehozva, hogy legyen egy szép, ajánlatkérős oldalad, ami aztán jól elveszik az éterben – hanem azért is, hogy könnyen és gyorsan megtaláljanak a keresőmotorokon (Google). Ebből kifolyólag nagyon fontos, hogy a megfelelő kulcsszóra legyen optimalizálva, így a potenciális vásárlóid meg tudnak találni, ha rákeresnek az adott kulcsszóra. Hasonlóan, ha fizetett hirdetéssel célzod meg a kulcsszót/kulcsszavakat: ezeknek a szavaknak szerepelnie kell a landing page-eden.
A konverziós arány javításához a tesztek futtatása is erősen ajánlott. Ehhez az egyik leggyakoribb módszer az A/B teszt, amely során két különböző verziót készítünk és jelenítünk meg a felhasználóknak. Azt, hogy melyik verzió teljesít jobban, majd a számok eldöntik: ha az egyik oldalnál például 20% lett a konverziós arány, a másiknál pedig 40% (azonos látogatói számnál), akkor nagy valószínűséggel az utóbbi a nyerő. Ha tesztelésről van szó, akkor pedig érdemes „nagyban” gondolkodni: tesztelhetjük például az oldalon megjelenített képet, két különböző videót vagy két teljesen eltérő dizájnt azonos tartalommal.
A „Thank you” page bár hazánkban még egyelőre nem eléggé elterjedt – legalábbis a további konverziós célokra történő használata – mégis fontos szerepet tölt be az online marketing stratégiában. Itt ugyanis nem csak a köszönetünket nyilváníthatjuk ki, hanem további kapcsolatot is kialakíthatunk a vevővel. Mivel már létrejött a legerősebb elköteleződés, vagyis a vásárlás vagy a feliratkozás, ezért itt pont egy olyan pillanatában kaphatjuk el a felhasználót, amikor akár további tevékenységekre is hajlandó – például beköveti az Instagram oldalunkat vagy feliratkozik a hírlevelünkre – persze, ha talál erre vonatkozó útmutatást.
Konklúzióként elmondható, hogy a landing page egy olyan oldal a weblapon belül, amely így vagy úgy, de belekerül minden internetes értékesítő vagy online bolt látóterébe, hiszen kritikus pont a lead generálás szempontjából. Éppen ezért nem mindegy, hogy milyen minőségben készül el: nem csak funkcionális szempontoknak kell megfelelnie, de vizuális, valamint tartalmi szempontból is kielégítő kell, hogy legyen.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások: