Sokan nem tulajdonítanak nagy jelentőséget a színeknek és a formáknak – nos, mi nem ezek közé az emberek közé tartozunk! A színek ugyanis elképesztő hatással vannak az emberi pszichére, még ha nem is észleljük tudatosan ezt a hatást. Éppen ezért nem vehetjük félvállról a színválasztást, hiszen az számos szempontból meghatározza majd vállalkozásunkat, és annak sikerét.
Gondolkoztál már azon, hogy miért piros a CocaCola logója vagy éppen miért kék a Visa-jé? Nos, nem véletlen, hogy a nagy cégek úgy választanak ahogy: a piros szín például erőteljes hatással van a vegetatív idegrendszerre, izgalmat és energiát sugároz, míg a kék megbízhatóságot és szakértelmet sugall.
A legtöbb vállalkozás ugyan nem csak egy színnel operál, mégis általában van egy meghatározó szín, amely a legtöbb fogyasztónak először beugrik róluk. Számos kutatás bizonyítja, hogy a szín mennyire meghatározó a fogyasztó számára a vásárlási döntés meghozatalánál: a válaszadók több mint 80%-a gondolta úgy, hogy a színek több mint a felét teszik ki azoknak a tényezőknek, amelyek szerepet játszanak a termékválasztásukban – derült ki a Seoul International Color Expo kutatásából.
„A színek, akárcsak a vonások, követik az érzelmek változását.” – mondta egykoron Pablo Picasso, és milyen igaza volt.
Biztosan veled is előfordult már olyan, hogy beléptél valaki otthonába, és egyből szorongani kezdtél. Nos, bár nem mindig egyértelmű az oka, sokszor a feszültség ez esetben is a színekben leledzik: sötét bútorok és burkolatok, kevés fény és a színek hiánya.
Ezek a legtöbb emberben azonnal vészjósló jeleket ébresztenek. Épp így fordítva is: egy vidám, otthonos lakás legtöbbször a választott színek miatt kelt bennünk kellemes, pozitív érzéseket.
A szenvedély, az izgalom és a düh színe. Azonnal felkelti a figyelmet, és cselekvésre ösztönöz. Nem véletlenül használják olyan gyakran a gyorséttermek vagy a ruházati márkák.
Ahogy azt már fentebb említettük, a kék színhez számos pozitív érzetet társítunk. Bizalmat ébreszt, szakértelmet sugall és megnyugtatja az elmét.
A sárga boldogságot, frissességet és játékosságot sugall, de gyakran használják a szupermarketekben az akciós termékek jelzéséhez is, így marketing szempontból a megfizethetőséget egyaránt képviseli.
A lila árnyalattól függően sugallhat kreativitást, nyugalmat, előkelőséget vagy éppen luxust. A spiritualitásban a „korona csakrát” jelképezi, amely a legerősebb energiaközpont mind közül.
A zöld stabilitást és természetességet ébreszt az emberekben. Jólétet, növekedést sugall, és megnyugtatja az elmét. Harmóniát kelt, hiszen a növényvilág színe. A fenntartható márkáknál nagyon gyakran megjelenik.
A legkevésbé használatos logószín, noha töretlen népszerűségnek örvend a naturális brand-ek tekintetében. A barna a föld színe, természetességet és biztonságot sugároz, de érdemes vele ügyesen bánni, ugyanis kölcsönözhet akár régimódi megjelenést is vállalkozásunknak.
Erőteljes, kifinomult párosítás. A fekete és a fehér a kontraszt miatt legtöbbször együtt jelenik meg. Modern, klasszikus érzést kelt, de magában hordozza a szélsőségeket is.
A színek tagadhatatlanul rengeteg érzelmet ébresztenek bennünk: befolyásolják egyéni döntéseinket és meghatározzák termékválasztásainkat. Így ha márkaként és vállalkozásként erős érzelmi kapcsolatot szeretnénk kialakítani a vevőinkkel (márpedig miért ne szeretnénk?), akkor nem árt, ha tudatosan választjuk ki vállalkozásunk színeit. A színek ráadásul nagy mértékben elősegítik a márka felismerhetőségét is, ami marketing szempontból szintén nagy jelentőséggel bír.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |