A megbízó és a marketinges közös érdeke az elégedettség, az egyetértés és a folyamatosan fejlődés. A „jó marketinges” és a „jó ügyfél” egyaránt törekszik ezekre.
Legújabb bejegyzésünkben elmagyarázzuk, hogy mi a különbség a különböző szolgáltatások, legfőképpen a marketing stratégia megalkotása és marketing eszközök kezelése között, annak érdekében, hogy könnyebb legyen megvalósítani ezt a harmóniát.
Ahhoz, hogy megértsük, hogy mi a különbség a stratégia alkotás és a marketing eszközök kezelése között, meg kell értenünk, hogy időrendi sorrendben mi, hol helyezkedik el. Ehhez pedig visszanyúlunk egy kicsit az alapokhoz és a jó öreg egyetemi órákhoz.
A marketing stratégia kialakítása az alábbiak szerint zajlik:
A marketing stratégia megalkotása létfontosságú a kezdő és a működő vállalkozások számára egyaránt, és bár kkv.-ként limitáltak az erőforrásaink, törekednünk kell a stratégia minél szakszerűbb megalkotására és kivitelezésére.
Egy vállalkozónak számos kételye lehet, főleg akkor, ha nem tervezte meg részletesen a marketing stratégiát: nem tud például döntést hozni abban, hogy milyen csatornákon legyen jelen vagy éppen azt nem tudja, hogy mi különbözteti meg őt a versenytársakkal szemben. Ezek természetesen aztán sötétben tapogatáshoz és olykor félreértésekhez vezethetnek: például a marketingest hibáztatják azért, mert „nem tud eladni” egy olyan terméket, amelyiket 100 másik cég kínál jobb áron. Pedig ilyenkor nagy valószínűséggel a vállalkozó nem elemezte kellőképpen a piaci helyzetet, valamint a versenytársakat, ebből kifolyólag pedig a pozicionálás is elmaradt.
A definíciók és elméleti részletek helyett, itt vegyünk egy egyszerű példát kezdésnek: Gábor klíma beszereléssel foglalkozó vállalkozást indított. A marketing ügynökséget, akivel a Facebook oldalának a kezelésére szerződött havi 50 ezer forintért, minden héten megkeresi telefonon és hosszas beszélgetések alkalmával kéri ki a véleményüket teljesen más jellegű kérdésekben: például hogyan állítsa be a Facebook hirdetéseket? Milyen költségkerettel hirdessen és kiket célozzon? Milyen kreatív tartalmat használjon?
Itt jól látható, hogy Gábornak a Facebook oldala menedzselése mellett hirdetéskezelésre vagy hirdetéskezelési tréningre is szüksége lenne, hiszen olyan kérdésekben kér segítséget, amelyek már egy teljesen más szolgáltatás kérdéskörébe tartoznak. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy a marketinges ne láthatná el (és látja el általánosságban az ügyfelet) néhány hasznos tanáccsal, azonban teljesen irreális elvárni azt, hogy egy másfél órás beszélgetés során közösen állítsák be Gábor hirdetéseit – ingyen.
Vegyünk egy másik példát: Eszter, akinek fodrászszalonja van, megkeres egy marketing szakembert, hogy kezelje a Google Ads kampányait. Amikor megérkezik a meeting-re, hamar kiderül, hogy azt szeretné, ha a marketinges előtte állítaná be a kampányokat, és megmutatná, illetve elmagyarázná neki a hirdetéskezelés csínját-bínját.
Nos, ez egyértelműen nem hirdetéskezelés, hanem tréning, hiszen egy marketinges rengeteg időt és energiát fektet abba, hogy ezt a tudást elsajátítsa és tökéletesítse, éppen ezért – értelemszerűen – ezt nem fogja átadni egy (ingyenes) megbeszélés keretein belül. Nem azért, mert irigy, hanem mert mint mindenki, ő is szeretné, ha a rengeteg pénz, idő és energia, amelyet ebbe fektet, megtérülne. Eszter sem fogja ugyanis megtanítani a vendégeit a hajvágás során arra, hogy hogyan vághatják le maguknak vagy másoknak a haját.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a marketinges ne nyújtana neked segítséget stratégiai vagy egyéb kérdésekben, de értelemszerűen egy teszem azt 50 ezer forintos hirdetéskezélési csomagért cserébe vajmi irreális elvárni azt, hogy az ügynökség hetente ötleteljen a dolgainkon, és több órás telefonos konzultáció keretein belül adjon tanácsokat, hiszen ez – mint ahogy fentebb is látható – két (vagy több) külön szolgáltatást tesz ki.
Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |