A Google Shopping elméletben egy új funkció, gyakorlatban viszont közel 10 éve létezik. Magyarországon persze később vált elérhetővé és még mindig kevésbé használatos az e-kereskedelemben, pedig nagyszerű lehetőségeket rejt magában a többi, bejáratott hirdetéstípussal szemben.
A Google Shopping a Google keresőjének a része és egyfajta termék összehasonlító szolgáltatásként működik. Az itt meghirdetett termékek a Google keresés legtetején jelennek meg, kis képekként, lapozható formában, és általában azokat a kulcsfontosságú információkat tartalmazzák, amelyek elengedhetetlenek a könnyű és biztonságos vásárláshoz.
A Google Shopping hirdetési rendszere egy automatizált hirdetési platformot kínál, ahol olyan felhasználókat érhetünk el, akik már nagy vásárlási hajlandósággal rendelkeznek, hiszen ezek a hirdetések akkor jelennek meg a Google keresésben, amikor a felhasználó egy adott terméket keres.
Ha ez még nem elég, lássuk hát részletesebben, hogy milyen előnyökkel jár ez számunkra!
Ahogy azt fentebb említettük, a látogatók vásárlási szándéka általában sokkal erősebb ez esetben, mint a legtöbb más hirdetési típusnál (oké, kivéve talán remarketing ), hiszen itt a fogyasztó már egy konkrét elhatározással nyitja meg a Google keresőmotorját, mégpedig azzal a konkrét szándékkal, hogy vásárol.
Ebből adódik a tény, hogy jóval magasabb minőségű lead-ekről beszélhetünk, ráadásul alacsonyabb CPC-vel – azaz kattintási költséggel. Mindezek mellett pedig a weboldaladra való átkattintási arány is vélhetően magasabb lesz összehasonlítva pl. egy keresési hirdetéssel vagy egy hagyományos display hirdetéssel. Ez pedig összességében csökkenti a hirdetési költségeidet.
A Google kereskedői fiók (Google Merchant Center fiók), valamint a terméktáblázatok létrehozása után a Google automatikusan elkészíti számunkra a hirdetéseket. A Google Shopping kampányoknál nem mi adjuk meg a kulcsszavakat sem (ez esetben csak kizáró kulcsszavak használatára van lehetőségünk), hanem a termékeinket a Google automatikusan a releváns kulcsszavakkal párosítja, hogy az a lehető legjobban megfeleljen a felhasználó keresési szándékának.
Ezzel nem csak időt takarítunk meg, de megkönnyíti számunkra a kampányok kezelését is, azonban emiatt nem mindegy, hogy hogyan nevezzük el a termékeinket a webshopban – hiszen a Google ezt az információt is felhasználja a „kulcsszópárosításnál”.
További előnyként említhető, hogy mivel a kulcsszavakat automatikusan hozza létre a rendszer, ezért akár olyan szavakat is „behozhat” a repertoárba, amelyeket a további kampányainknál felhasználhatunk.
Mivel a Google Shopping a keresési találatok felett helyezkedik el, ezért nagyobb eséllyel lesz látható a terméked. Ráadásul a keresési hirdetésekkel szemben, itt vizuálisan is megjelenik a termék, így a felhasználónak nagyobb eséllyel kelti fel a figyelmét. A Google Shopping hirdetések ezen felül a képkeresőben is megjelennek, így még jobban növelve az esélyünket nem csak a konverzióra, de hosszú távon a nagyobb márkaismertségre is.
A Google Shopping hirdetések sikeressége többek között abban rejlik, hogy a megfelelő ügyfeleket, a megfelelő időben szólítja meg. Jól látható, hogy az itt futtatott hirdetések számos előnnyel bírnak, és bizonyos szektorokban még viszonylag kiaknázatlannak mondhatóak a magyar piacon, tehát így sokkal nagyobb esélyed van sikeres kampányt futtatni. Azonban természetesen, mint mindennél, itt is vannak kritériumok. Például:
Elakadtál? Nem baj, Marketinges Erika segít! Vedd fel velem a kapcsolatot, és kezdjük meg együtt a Google Shopping kampányod megtervezését!
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások: