A Google Shopping elméletben egy új funkció, gyakorlatban viszont közel 10 éve létezik. Magyarországon persze később vált elérhetővé és még mindig kevésbé használatos az e-kereskedelemben, pedig nagyszerű lehetőségeket rejt magában a többi, bejáratott hirdetéstípussal szemben.
A Google Shopping a Google keresőjének a része és egyfajta termék összehasonlító szolgáltatásként működik. Az itt meghirdetett termékek a Google keresés legtetején jelennek meg, kis képekként, lapozható formában, és általában azokat a kulcsfontosságú információkat tartalmazzák, amelyek elengedhetetlenek a könnyű és biztonságos vásárláshoz.
A Google Shopping hirdetési rendszere egy automatizált hirdetési platformot kínál, ahol olyan felhasználókat érhetünk el, akik már nagy vásárlási hajlandósággal rendelkeznek, hiszen ezek a hirdetések akkor jelennek meg a Google keresésben, amikor a felhasználó egy adott terméket keres.
Ha ez még nem elég, lássuk hát részletesebben, hogy milyen előnyökkel jár ez számunkra!
Ahogy azt fentebb említettük, a látogatók vásárlási szándéka általában sokkal erősebb ez esetben, mint a legtöbb más hirdetési típusnál (oké, kivéve talán remarketing ), hiszen itt a fogyasztó már egy konkrét elhatározással nyitja meg a Google keresőmotorját, mégpedig azzal a konkrét szándékkal, hogy vásárol.
Ebből adódik a tény, hogy jóval magasabb minőségű lead-ekről beszélhetünk, ráadásul alacsonyabb CPC-vel – azaz kattintási költséggel. Mindezek mellett pedig a weboldaladra való átkattintási arány is vélhetően magasabb lesz összehasonlítva pl. egy keresési hirdetéssel vagy egy hagyományos display hirdetéssel. Ez pedig összességében csökkenti a hirdetési költségeidet.
A Google kereskedői fiók (Google Merchant Center fiók), valamint a terméktáblázatok létrehozása után a Google automatikusan elkészíti számunkra a hirdetéseket. A Google Shopping kampányoknál nem mi adjuk meg a kulcsszavakat sem (ez esetben csak kizáró kulcsszavak használatára van lehetőségünk), hanem a termékeinket a Google automatikusan a releváns kulcsszavakkal párosítja, hogy az a lehető legjobban megfeleljen a felhasználó keresési szándékának.
Ezzel nem csak időt takarítunk meg, de megkönnyíti számunkra a kampányok kezelését is, azonban emiatt nem mindegy, hogy hogyan nevezzük el a termékeinket a webshopban – hiszen a Google ezt az információt is felhasználja a „kulcsszópárosításnál”.
További előnyként említhető, hogy mivel a kulcsszavakat automatikusan hozza létre a rendszer, ezért akár olyan szavakat is „behozhat” a repertoárba, amelyeket a további kampányainknál felhasználhatunk.
Mivel a Google Shopping a keresési találatok felett helyezkedik el, ezért nagyobb eséllyel lesz látható a terméked. Ráadásul a keresési hirdetésekkel szemben, itt vizuálisan is megjelenik a termék, így a felhasználónak nagyobb eséllyel kelti fel a figyelmét. A Google Shopping hirdetések ezen felül a képkeresőben is megjelennek, így még jobban növelve az esélyünket nem csak a konverzióra, de hosszú távon a nagyobb márkaismertségre is.
A Google Shopping hirdetések sikeressége többek között abban rejlik, hogy a megfelelő ügyfeleket, a megfelelő időben szólítja meg. Jól látható, hogy az itt futtatott hirdetések számos előnnyel bírnak, és bizonyos szektorokban még viszonylag kiaknázatlannak mondhatóak a magyar piacon, tehát így sokkal nagyobb esélyed van sikeres kampányt futtatni. Azonban természetesen, mint mindennél, itt is vannak kritériumok. Például:
Elakadtál? Nem baj, Marketinges Erika segít! Vedd fel velem a kapcsolatot, és kezdjük meg együtt a Google Shopping kampányod megtervezését!
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |