Októberben elérhetővé vált egy új kampánytípus a Google Ads platformján, mégpedig a keresletfokozó kampány, amely a mesterséges intelligencián alapszik, és célja – ahogy a neve is mutatja – a kereslet fokozása, valamint a kreativitás növelése. Legújabb bejegyzésünkben összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat a keresletfokozó kampányokkal, vagyis a Demand Gen-nel kapcsolatosan!
A Demand Gen kampánytípust azért hozták létre, hogy segítse a hirdetőket egy szélesebb réteg megszólítására azáltal, hogy a keresőmotor és partner webhelyek eredményoldalán kívül jelenít meg hirdetéseket, így például a YouTube-on, a Shorts-ban, a Discovery-ben vagy a Gmail-en.
A keresletgeneráló kampányt úgy tervezték, hogy még azelőtt elérje a fogyasztót, hogy az elkezdene egy bizonyos terméket aktívan keresni. A kutatások ugyanis alátámasztották, hogy a felhasználók 91%-a azonnali cselekvést hajtott végre, miután egy új terméket vagy márkát fedezett fel a Google valamelyik csatornáján – például a Discovery vagy a Gmail felületén.
Leegyszerűsítve: ez a kampánytípus olyan jellegű kreatív vizuális tartalmak hirdetésére nyújt lehetőséget, amelyek a közösségi média felületeken is futnak: így például a TikTok-on vagy a Facebook-on. Ezzel nagy segítséget nyújtva azoknak a hirdetőknek, akik eddig csak a közösségi média felületeken tudtak ilyen jellegű tartalmakat hirdetni.
A keresletgeneráló kampányok hasonlóak a korábbi Discovery hirdetésekhez, azonban előbbiek szélesebb réteget képesek elérni, sokszínű vizuális megjelenítést tesznek lehetővé, valamint az ajánlattétel és a mérések is fejlettebbek.
Az új kampánytípus pedig további újdonságokat is jelent: a „lookalike audience”, vagyis a hasonló célközönség segít, hogy a már meglévő ügyfélkörünkhöz hasonló célközönségeket célozzunk meg. Ezzel olyan felhasználókat érhetünk el, akik nagyobb eséllyel hajtanak végre olyan konverziót (pl. vásárlást vagy hírlevél feliratkozást stb.), amellyel a bevételünket növelhetjük.
A Demand Gen kampány ráadásul az AI-t is erősen a mi oldalunkra állítja: segít nem csak az ajánlattétel és a kreatív létrehozása során, de az utólagos mérésekben is, amelyek hozzásegítik a hirdetőket ahhoz, hogy még pontosabb képet kapjanak a kampány megtérüléséről.
A Google mesterséges intelligenciája mindemellett azt is lehetővé teszi, hogy minél személyre szabottabb és minél megkapóbb vizuális elemekkel célozzuk meg a potenciális vásárlóinkat, hiszen marketing üzenetek és képi elemek tökéletes kombinációját hozza létre számunkra.
Ahogyan azt fentebb említettük, a keresletfokozó kampányokkal legfőképpen a szórakoztatásra összpontosító csatornákon tudsz megjelenni, így a YouTube különböző felületein, a hírcsatornában, a Shorts-ban, videóba ágyazott hirdetésként, a Google Discovery Feed-ben vagy a Gmail-en. Ez lehetővé teszi azt, hogy a potenciális vásárlókat a vásárlási folyamathoz igazítsuk, legyen szó akár egy teljesen új vevőről, akár egy korábban már a termékeink iránt érdeklődő felhasználóról.
Ha szeretnéd kiaknázni az új kampánytípusban rejlő lehetőségeket, akkor a legjobb, ha profikra bízod a hirdetéskezelést és az esetleges tartalomgyártást. Marketinges Erika és csapata szeptember óta hivatalos Google Partner, amely az egyik legmagasabb kitüntetés a hirdetéskezelési szolgáltatások tekintetében, és azt jelenti, hogy a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.
Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások: