A kép optimalizálás művészet, amelyet tökéletesítenünk kell ahhoz, hogy minél kifogástalanabb legyen a felhasználói élmény a weboldalunkon. Azonban a minőség manapság nem minden: a képek mérete és felbontása mellett fontos szerepet töltenek be a szöveges adatok is, úgy mint a kép elnevezése vagy az alt attribútumok. Ezáltal nem csak a potenciális vevők és a pénztárcánk (kevesebb tárhelyre lesz szükségünk az optimalizált képek esetén) fogja jobban szeretni a weboldalunkat, hanem a SEO is. Az oldal betöltési ideje és teljesítménye ugyanis jelentős mértékben befolyásolja azt, hogy melyik találati oldalon jelenik majd meg a Google-ben.
Első bejegyzésünkben már ismertettük az ideális méretet és a fájltípusokat a képek optimalizálása kapcsán. Azonban most egyéb lényeges lépéseket és hasznos tippeket is meg szeretnénk osztani a témában.
Mindig törekedj arra, hogy tömör és direkt elnevezéseket használj! Ha a képek SEO-járól van szó, szintén elengedhetetlen a releváns kulcsszavak alkalmazása, a keresőmotorok ugyanis nem csak a weboldal szövegét, de a képfájlok nevét is feltérképezik a rangsorolás kialakításához. Éppen ezért nem elegendő az, ha csak a kamera általi elnevezést hagyjuk meg a képfájlnál (pl. RAW_1269), mert ez értelemszerűen nem tartalmazza az imént említett nélkülözhetetlen adatokat. Fel kell térképeznünk, hogy a potenciális vásárlóink milyen kulcsszavakra keresnek rá, amikor valamelyik termékünk után kutatnak az interneten, majd ezeket a kulcsszavakat kell alkalmaznunk a képelnevezéseknél. Ebben nagy segíthet nyújt a weboldal analitika, ahol valós adatok alapján állíthatjuk össze a listánkat.
Az alt attribútumok a képek szöveges alternatívái, amelyek akkor jelennek meg, amikor a böngésző nem tudja a megfelelő módon megjeleníteni a képet. Az alt attribútum kiemelkedő szerepet játszik a SEO-ban is, hiszen ha a megfelelő kulcsszavak kerülnek a weboldalukon található képekhez, akkor jobb helyezést érhetünk el a Google-ben. Nagyon fontos, hogy minden kép esetén töltsük ki, és ne „optimalizáljuk túl”, vagy éppen tűzdeljük tele felesleges szavakkal, például „legjobb pizza olcsón jó áron vásároljon most”. Használjunk inkább egyszerű, leíró szavakat, és ha van modellszáma vagy sorszáma a termékeinknek, akkor írjuk bele ezt is.
A blogbejegyzéseknél épp úgy nélkülözhetetlenek a képek, mint a termékeknél, hiszen amellett, hogy megtörik a szöveget – és ezzel egyfajta pozitív érzetet keltenek az olvasóban, aki nem egy 5000 karakteres egybefüggő szöveggel találja szemben magát -, értékesebbnek is tekinthetőek a Google keresőmotorjában, és lényegével jobban szerepelnek, mint a kép nélküliek. Itt is nagyon fontos tényező a képfájl mérete vagy éppen neve, azonban nem szabad megfeledkeznünk a pszichológiai faktorokról sem, úgy mint a képhez kapcsolt érzetekről vagy a relevanciáról – vagyis hogy az adott kép tartalmilag kapcsolódik-e az aktuális szöveghez vagy szövegrészhez.
Konklúzióként elmondanánk, hogy bár a képek optimalizálása nagy szerepet játszik a weboldal sikerességében, azért nem minden. A zavaros, átláthatatlan webdesign, egy nem logikusan felépített menürendszer ugyanúgy kritikus tényezők lehetnek a felhasználói élményt illetően. Éppen ezért fontos, hogy komplexen szemléljük ezt a kérdéskört, és olyan szakértőkre bízzuk a kialakítást, akik a tapasztalataiknak és szaktudásuknak köszönhetően tisztában vannak a legfontosabb komponensekkel.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |