loader image
Képek optimalizálása a weboldalra
Képek optimalizálása a weboldalra

Képek optimalizálása a weboldalra: az elnevezés és az alt attribútumok - 2. rész

A kép optimalizálás művészet, amelyet tökéletesítenünk kell ahhoz, hogy minél kifogástalanabb legyen a felhasználói élmény a weboldalunkon. Azonban a minőség manapság nem minden: a képek mérete és felbontása mellett fontos szerepet töltenek be a szöveges adatok is, úgy mint a kép elnevezése vagy az alt attribútumok. Ezáltal nem csak a potenciális vevők és a pénztárcánk (kevesebb tárhelyre lesz szükségünk az optimalizált képek esetén) fogja jobban szeretni a weboldalunkat, hanem a SEO is. Az oldal betöltési ideje és teljesítménye ugyanis jelentős mértékben befolyásolja azt, hogy melyik találati oldalon jelenik majd meg a Google-ben.

Első bejegyzésünkben már ismertettük az ideális méretet és a fájltípusokat a képek optimalizálása kapcsán. Azonban most egyéb lényeges lépéseket és hasznos tippeket is meg szeretnénk osztani a témában.

A képek elnevezése

Mindig törekedj arra, hogy tömör és direkt elnevezéseket használj! Ha a képek SEO-járól van szó, szintén elengedhetetlen a releváns kulcsszavak alkalmazása, a keresőmotorok ugyanis nem csak a weboldal szövegét, de a képfájlok nevét is feltérképezik a rangsorolás kialakításához. Éppen ezért nem elegendő az, ha csak a kamera általi elnevezést hagyjuk meg a képfájlnál (pl. RAW_1269), mert ez értelemszerűen nem tartalmazza az imént említett nélkülözhetetlen adatokat. Fel kell térképeznünk, hogy a potenciális vásárlóink milyen kulcsszavakra keresnek rá, amikor valamelyik termékünk után kutatnak az interneten, majd ezeket a kulcsszavakat kell alkalmaznunk a képelnevezéseknél. Ebben nagy segíthet nyújt a weboldal analitika, ahol valós adatok alapján állíthatjuk össze a listánkat.

Az alt attribútumok szerepe

Az alt attribútumok a képek szöveges alternatívái, amelyek akkor jelennek meg, amikor a böngésző nem tudja a megfelelő módon megjeleníteni a képet. Az alt attribútum kiemelkedő szerepet játszik a SEO-ban is, hiszen ha a megfelelő kulcsszavak kerülnek a weboldalukon található képekhez, akkor jobb helyezést érhetünk el a Google-ben. Nagyon fontos, hogy minden kép esetén töltsük ki, és ne „optimalizáljuk túl”, vagy éppen tűzdeljük tele felesleges szavakkal, például „legjobb pizza olcsón jó áron vásároljon most”. Használjunk inkább egyszerű, leíró szavakat, és ha van modellszáma vagy sorszáma a termékeinknek, akkor írjuk bele ezt is.

A blogbejegyzés és a képek esete

A blogbejegyzéseknél épp úgy nélkülözhetetlenek a képek, mint a termékeknél, hiszen amellett, hogy megtörik a szöveget – és ezzel egyfajta pozitív érzetet keltenek az olvasóban, aki nem egy 5000 karakteres egybefüggő szöveggel találja szemben magát -, értékesebbnek is tekinthetőek a Google keresőmotorjában, és lényegével jobban szerepelnek, mint a kép nélküliek. Itt is nagyon fontos tényező a képfájl mérete vagy éppen neve, azonban nem szabad megfeledkeznünk a pszichológiai faktorokról sem, úgy mint a képhez kapcsolt érzetekről vagy a relevanciáról – vagyis hogy az adott kép tartalmilag kapcsolódik-e az aktuális szöveghez vagy szövegrészhez.

Konklúzióként elmondanánk, hogy bár a képek optimalizálása nagy szerepet játszik a weboldal sikerességében, azért nem minden. A zavaros, átláthatatlan webdesign, egy nem logikusan felépített menürendszer ugyanúgy kritikus tényezők lehetnek a felhasználói élményt illetően. Éppen ezért fontos, hogy komplexen szemléljük ezt a kérdéskört, és olyan szakértőkre bízzuk a kialakítást, akik a tapasztalataiknak és szaktudásuknak köszönhetően tisztában vannak a legfontosabb komponensekkel.

Legutóbbi blogbejegyzéseink:

Általános ajánlatkérés
Miben segíthetek?
Kapcsolatfelvételi adatok
Üzenetküldés
környezetbarát iroda
állatbarát iroda

Copyright © 2022 – Minden jog fenntartva – rev.2.15

Közösségi média oldalkezelést szeretnék
Hirdetéskezelés

Közösségi média oldalkezelés árak

Közösségi média oldalkezelés

Social csomag

Egy közösségi média oldal kezelése

  • heti 2 bejegyzés
  • egyszerűbb grafikával ellátott képekkel
  • kreatív szövegírás

48.000 Ft-tól / hó

Közösségi média oldalkezelés

Social PRO csomag

Két közösségi média oldal kezelése

  • heti 4 bejegyzés
  • egyszerűbb grafikával ellátott képekkel
  • kreatív szövegírás

108.000 Ft-tól / hó

Közösségi média oldalkezelés

Social MAX csomag

Két oldal kezelése tartalom gyártással

  • heti 5 bejegyzés
  • saját képi alapanyagok gyártása grafikával
  • kreatív szövegírás

Ajánlatkérés alapján

Hirdetéskezelést szeretnék
Hirdetéskezelés

Hirdetési árak

Facebook hirdetés

Közösségi média hirdetések

Facebook és Instagram hirdetések

45.000 Ft -tól / kampány

Hirdetések

Google hirdetések

Google Ads és YouTube hirdetések

49.000 Ft -tól / kampány

Hirdetések

Hirdetés max csomag

Intenzív hirdetők és webshopok számára

90.000 Ft -tól

Waze hirdetések

Waze hirdetések

Navigáció közben megjelenített hirdetések

Ajánlatkérés alapján