Ha vállalkozás indításon gondolkodunk, akkor nagy valószínűséggel felmerül a kérdés: webáruházat vagy fizikai boltot nyissunk? Az egekbe szökő energiaárak és a kiszámíthatatlan gazdasági helyzet miatt pedig a kérdés aktuálisabb, mint valaha. Lássuk hát a pro és kontra érveket!
Az egyik legnagyobb előnye a webáruházaknak az, hogy nincs nyitvatartási idejük. A rendeléseket gyakorlatilag éjjel-nappal rögzíti a rendszer, így nekünk nincs más dolgunk, mint feldolgozni őket (na jó, természetesen azért vannak más teendőink is…).
Ezzel szemben egy fizikai üzletben csak a meghatározott időintervallumban lehet vásárolni, és természetesen biztosítanunk kell legalább egy fő személyzetet is. A hátrány azonban egyben az előny is: itt lehetősége van a vevőnek azonnal hiteles információhoz jutni a termékekről vagy szolgáltatásokról.
Ahhoz hogy döntést tudjunk hozni, az egyik legfontosabb (ha nem a legfontosabb) szempontként a fenntartási költségeket kell górcső alá vennünk. És bár egy fizikai bolt esetén ez rendkívül változó (hol van az üzlethelyiség, mennyibe kerül a karbantartása stb.), a webáruháznál nagyjából hasonló költségek érvényesülnek valamennyi vállalkozás típusnál. Alapjáraton elmondható, hogy egy megfelelő minőségben lefejlesztett webáruház egyszeri költsége körülbelül 550 ezer és 3 millió forint között mozog, de természetesen itt más opciókat is lehetőségünk van igénybe venni (pl. UNAS vagy Shoprenter).
A marketing költségeket sem a fizikai üzlet, sem pedig a webáruház esetén nem úszhatjuk meg. Ráadásul nagyjából hasonló költségekkel és marketing eszközökkel kell számolnunk mindkét esetben. Ugyanis egy fizikai üzletnél is a legjobb módja annak, hogy fenntartsuk (vagy akár kialakítsuk) a kapcsolatot a vevőinkkel, ha online próbáljunk elérni őket (például e-mail marketinggel vagy Google hirdetésekkel). Éppen ezért jó, ha észben tartjuk, hogy attól még, hogy a fizikai üzlet mellett döntünk, vajmi kicsi az esélye annak, hogy elkerüljük a marketing költségeket napjaink kiélezett versenykörnyezetében.
A vevő szemszögéből a kényelmi faktor elsődleges, ha vásárlásról van szó. Mindenki siet, és a lehető legidőhatékonyabb módon szeretne vásárolni: épp úgy, ahogy nem fog egy vevő órákat várni arra, hogy kiszolgáld a fizikai üzletedben, a webáruházadban sem fog hosszú perceket várni arra, hogy betöltsön egy termékoldal vagy egy kép.
Egy webáruházban lekattintgatni a szükséges termékeket a kanapéról természetesen roppant kényelmes megoldás a vásárlók számára, de webáruház tulajdonosként nem árt azt is szem előtt tartanunk, hogy a webfejlesztési folyamattal nem áll meg a mutatvány. A vevő számára ugyanis a teljes vásárlási folyamatot a lehető legkényelmesebbé kell tennünk, ehhez pedig állandóan éberen kell figyelnünk, hogy hogyan tudnánk javítani a jelenlegi praktikákon. Ehhez jó, ha kéznél van egy megbízható webes szakember vagy egy tapasztalt, szakértői csapat, akik a szükséges tanácsokkal és fejlesztésekkel tudják támogatni a bevétel növekedésünket.
Mit jelent ez?
Dióhéjban ez azt jelenti, hogy a hirdetéskezelési szolgáltatásunk elérte az egyik legmagasabb kitüntetést, így a Google által bizonyítottan maximalizáljuk az ügyfeleink kampányainak sikerességét.
Kövess Facebook-on! LinkedIn-en! Instagram-on! YouTube-on! TikTok-on!
Szolgáltatások:
Copyright © 2025 – Minden jog fenntartva – rev.2.52